Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Aihe vapaa
lapset ärsyttää, mies ärsyttää, kaikki ärsyttää! Mikä avuksi?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="tarvii lehmän hermot!, post: 30613441"]</p><p>Joo, no tuota meditointia ja rauhoittumista olen yrittänyt pidemmän aikaa. Mutta ongelma on lähinnä kun en saa edes omia ajatuksia kuuluviin. Lapsi huutaa vieressä ja yritä siinä nyt sitten tehdä jotain. Helpointa on laittaa lapsi pinnasänkyyn ja mennä laittamaan ruokaa tai rauhoittumaan hetkeksi toiseen huoneeseen. Joskus lapsikin rauhoittuu ja alkaa puuhaamaan omiaan, mutta joskus parku vaan tunkee luihin ja ytimiin, eikä mistään tule mitään.</p><p></p><p>Mies sai minut suostuteltua joskus kokeilemaan sitäkin, että menin suihkuun istumaan korvatulpat korvissa ja yritin hetken kuunnella veden ropinaa, joka alkuun tuntui ihan hyvältä idealta, mutta sitten tajusin sen olevan yhtä tyhjän kanssa, koska en voi tuota tehdä ollessani kahdestaan kotona. Kun eihän siinä kuule esimerkiksi palohälytintä.</p><p></p><p>Unta en ole saanut sitten alkuraskauden. Sen jälkeen alko painajaiset. Ja synnytyksen jälkeen kaikki tuntui niin epätodelliselta, että en tiennyt olenko hereillä vai unessa. Ensimmäisten kuukausien aikana kun en oikeastaan nukkunut juuri ollenkaan. Pahimmillaan taisi 16 kakkavaippaa mennä ja lapsi huutaa. Ja kun sen saa rinnalle nukahtamaan, niin totta kai juuri silloin olin yleensä olohuoneessa sohvalla istumassa ja katsomassa samalla televisiota. Siitä kun yritti lasta kipata sänkyyn, niin ei tullut ei sitten yhtään mitään.</p><p></p><p>Ne harvat illat kun mies kerkesi olemaan kotona, eikä ollut jossakin reissuhommissa, lämmitti hän vauvan sängyn lämpöhauteella ja silloin saatiin yhteisvoimin lapsi asettumaan. Ja toki mies silloin yritti parhaansa mukaan pullosta antaa maitoa ja nukuttaa, että olisin saanut nukuttua, mutta yön jälkeen oli hermot yleensä niin kireänä että pienikin rasahdus ja teki mieli repiä tyynyt peitot kaikki riekaleiksi. Ja sitten yleensä kjn sain unesta kiinni ja hetken edes unta, se tuntui silmän räpäykseltä ja herään rintojen jomotukseen. Aivan uskomaton särky. Jos lapsi sattuikin nukkumaan, niin minä en kyllä taatusti saanut.</p><p></p><p>Vuoden iässä uskalsin lapsen jättää aamulla omalle äidilleni kun olin siellä käymässä ja silloinkin makasin aamun sängyssä, yritän nukkua, mutta silti en osannut nukkua ja pelkäsin sitä hiljaisuuttakin kun mitään ei kuulu. Ja nukkumisesta vaan ei tullut mitään.</p><p></p><p>Mies on ehdottanut jo kaatoryypystä nuija nukutukseen, mutta mikään ei tunnu toimivan. Jos paukun ottaa niin viimeistään aamuyöstä herään taas alkaa heräily pieniinkin ääniin.</p><p></p><p>Omaa aikaahan minulla ei kyllä ole. Enkä tiedä mistä sitä saisikaan. Ketään en täällä juurikaan tunne ja en kehtaisi olla törkeä ja lähteä tuputtautumaan kenenkään luokse kun kaikilla tuntuu olevan kerhosta pois lähtiessäkin kiire. Kyseessä siis seurakunnan kerho, joka parina kertana viikossa.</p><p></p><p>Jos mies olisi enemmän kotona, niin hänen kanssaan voisi asioita sumplia. Mutta taisipa viime vuonna olla kotona hieman päälle 100 vuorokautta. Tai siis yötä. Ja käytännössä osan niistäkin kun tuli illalla kahdeksan ja kymmenen välillä kotiin ja saattoi aamulla olla taas menossa, niin ei siinä hirveästi miestä ole kerennyt näkemään. Nyt lapsi sentään siinä iässä että ymmärtää läppäriltä skypen kautta jotain höpötellä isälleen. Mutta alkuunhan ei isäänsä edes tuntenut kun tuli viikon jälkeen kotiin, vaikka lapsi oli silloin juuri oppinut kävelemään. Liimautui vaan enemmän minuun kiinni.</p><p></p><p>Huomenna taas mies lähtee reissuun niin ei tässä viikonlopun aikanakaan ole kerennyt juuri muuta kun hetken hempeillä, kerran käydä kävelyllä ja kahdesti kaupassa. Ja nekin menee siinä kun pelkää lapsen unohtaneen johonkin kun ei ole huutamassa kärryissä. </p><p></p><p>En tiedä. Voihan se olla että menee vielä useampi vuosi että kotoa pääsee edes kunnolla pois. Jos eivät nyt sitten yt-neuvotteluiden myötä lomauta miestä töistä. Mutta sitä tässä nyt on minun turha murehtia. </p><p></p><p>Tulipahan näköjään taas avautuneeksi ihan kunnolla. Mutta kiitoksia neuvoista, tuota välipalaa voisi alkaa kokeilemaan. Tahtonut sekin hetki olla että on huolehtinut vaan lapsen eteen jotain että saa hiljaiseksi ja itse ottanut vaan kupin tai kaksi kahvia.</p><p></p><p>Jos jollakin herää ajatuksia niin ehdottakaa toki. </p><p></p><p>Kiitos.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="tarvii lehmän hermot!, post: 30613441"] Joo, no tuota meditointia ja rauhoittumista olen yrittänyt pidemmän aikaa. Mutta ongelma on lähinnä kun en saa edes omia ajatuksia kuuluviin. Lapsi huutaa vieressä ja yritä siinä nyt sitten tehdä jotain. Helpointa on laittaa lapsi pinnasänkyyn ja mennä laittamaan ruokaa tai rauhoittumaan hetkeksi toiseen huoneeseen. Joskus lapsikin rauhoittuu ja alkaa puuhaamaan omiaan, mutta joskus parku vaan tunkee luihin ja ytimiin, eikä mistään tule mitään. Mies sai minut suostuteltua joskus kokeilemaan sitäkin, että menin suihkuun istumaan korvatulpat korvissa ja yritin hetken kuunnella veden ropinaa, joka alkuun tuntui ihan hyvältä idealta, mutta sitten tajusin sen olevan yhtä tyhjän kanssa, koska en voi tuota tehdä ollessani kahdestaan kotona. Kun eihän siinä kuule esimerkiksi palohälytintä. Unta en ole saanut sitten alkuraskauden. Sen jälkeen alko painajaiset. Ja synnytyksen jälkeen kaikki tuntui niin epätodelliselta, että en tiennyt olenko hereillä vai unessa. Ensimmäisten kuukausien aikana kun en oikeastaan nukkunut juuri ollenkaan. Pahimmillaan taisi 16 kakkavaippaa mennä ja lapsi huutaa. Ja kun sen saa rinnalle nukahtamaan, niin totta kai juuri silloin olin yleensä olohuoneessa sohvalla istumassa ja katsomassa samalla televisiota. Siitä kun yritti lasta kipata sänkyyn, niin ei tullut ei sitten yhtään mitään. Ne harvat illat kun mies kerkesi olemaan kotona, eikä ollut jossakin reissuhommissa, lämmitti hän vauvan sängyn lämpöhauteella ja silloin saatiin yhteisvoimin lapsi asettumaan. Ja toki mies silloin yritti parhaansa mukaan pullosta antaa maitoa ja nukuttaa, että olisin saanut nukuttua, mutta yön jälkeen oli hermot yleensä niin kireänä että pienikin rasahdus ja teki mieli repiä tyynyt peitot kaikki riekaleiksi. Ja sitten yleensä kjn sain unesta kiinni ja hetken edes unta, se tuntui silmän räpäykseltä ja herään rintojen jomotukseen. Aivan uskomaton särky. Jos lapsi sattuikin nukkumaan, niin minä en kyllä taatusti saanut. Vuoden iässä uskalsin lapsen jättää aamulla omalle äidilleni kun olin siellä käymässä ja silloinkin makasin aamun sängyssä, yritän nukkua, mutta silti en osannut nukkua ja pelkäsin sitä hiljaisuuttakin kun mitään ei kuulu. Ja nukkumisesta vaan ei tullut mitään. Mies on ehdottanut jo kaatoryypystä nuija nukutukseen, mutta mikään ei tunnu toimivan. Jos paukun ottaa niin viimeistään aamuyöstä herään taas alkaa heräily pieniinkin ääniin. Omaa aikaahan minulla ei kyllä ole. Enkä tiedä mistä sitä saisikaan. Ketään en täällä juurikaan tunne ja en kehtaisi olla törkeä ja lähteä tuputtautumaan kenenkään luokse kun kaikilla tuntuu olevan kerhosta pois lähtiessäkin kiire. Kyseessä siis seurakunnan kerho, joka parina kertana viikossa. Jos mies olisi enemmän kotona, niin hänen kanssaan voisi asioita sumplia. Mutta taisipa viime vuonna olla kotona hieman päälle 100 vuorokautta. Tai siis yötä. Ja käytännössä osan niistäkin kun tuli illalla kahdeksan ja kymmenen välillä kotiin ja saattoi aamulla olla taas menossa, niin ei siinä hirveästi miestä ole kerennyt näkemään. Nyt lapsi sentään siinä iässä että ymmärtää läppäriltä skypen kautta jotain höpötellä isälleen. Mutta alkuunhan ei isäänsä edes tuntenut kun tuli viikon jälkeen kotiin, vaikka lapsi oli silloin juuri oppinut kävelemään. Liimautui vaan enemmän minuun kiinni. Huomenna taas mies lähtee reissuun niin ei tässä viikonlopun aikanakaan ole kerennyt juuri muuta kun hetken hempeillä, kerran käydä kävelyllä ja kahdesti kaupassa. Ja nekin menee siinä kun pelkää lapsen unohtaneen johonkin kun ei ole huutamassa kärryissä. En tiedä. Voihan se olla että menee vielä useampi vuosi että kotoa pääsee edes kunnolla pois. Jos eivät nyt sitten yt-neuvotteluiden myötä lomauta miestä töistä. Mutta sitä tässä nyt on minun turha murehtia. Tulipahan näköjään taas avautuneeksi ihan kunnolla. Mutta kiitoksia neuvoista, tuota välipalaa voisi alkaa kokeilemaan. Tahtonut sekin hetki olla että on huolehtinut vaan lapsen eteen jotain että saa hiljaiseksi ja itse ottanut vaan kupin tai kaksi kahvia. Jos jollakin herää ajatuksia niin ehdottakaa toki. Kiitos. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Järjestä seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan: 9 9 4
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
"Donald Trumpin laaja kannatus on osoitus rasismin hiipumisesta"
7 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Miksi Euroopan pitäisi rahoittaa Ukrainan sotimista?
28 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Viro valmistautuu sotaan: Valmis evakuoimaan koko väestönsä ulkomaille ja räjäyttämään kaupunkinsa. Todennäköisin kohdemaa evakuoinneille olisi Suomi.
30 min sitten
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Paljonko muuten teidän jouluruuista tehdään itse kotona?
Tänään 09:22
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
5.
30 päivää jouluun
Tänään 08:58
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Onko täällä ketään?
Tänään 03:00
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Ministeri Wille Rydman: "Helsingin väestökehitys on haitallista – ”Lähiöissä tikittää aikapommi”"
Tänään 00:35
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Ei voi muuta kuin NAURAA!
Tänään 00:34
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Trump on vannonut olevansa "diktaattori" heti ensimmäisenä päivänä. Ensimmäisinä Kiina ja Venäjä taputtavat käsiään. Syttyykö siellä sisällissota?
Started by vierailija
Tänään 00:08
Luettu: 111
Aihe vapaa
2.
Ei voi muuta kuin NAURAA!
Started by vierailija
Tänään 00:34
Luettu: 104
Aihe vapaa
3.
Ministeri Wille Rydman: "Helsingin väestökehitys on haitallista – ”Lähiöissä tikittää aikapommi”"
Started by vierailija
Tänään 00:35
Luettu: 87
Aihe vapaa
4.
Onko täällä ketään?
Started by vierailija
Tänään 03:00
Luettu: 56
Aihe vapaa
5.
Paljonko muuten teidän jouluruuista tehdään itse kotona?
Started by vierailija
Tänään 09:22
Luettu: 50
Aihe vapaa
6.
30 päivää jouluun
Started by vierailija
Tänään 08:58
Luettu: 43
Aihe vapaa
7.
Viro valmistautuu sotaan: Valmis evakuoimaan koko väestönsä ulkomaille ja räjäyttämään kaupunkinsa. Todennäköisin kohdemaa evakuoinneille olisi Suomi.
Started by vierailija
30 min sitten
Luettu: 20
Aihe vapaa
8.
Started by vierailija
28 min sitten
Luettu: 14
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Relaatio 1067
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
Nukkavieru mies kyllästyttää!
1 min sitten
Aihe vapaa
4.
"Donald Trumpin laaja kannatus on osoitus rasismin hiipumisesta"
3 min sitten
Aihe vapaa
5.
6 min sitten
Aihe vapaa
6.
K/B-komposti 2.0
9 min sitten
Aihe vapaa
7.
K/B-komposti
10 min sitten
Aihe vapaa
8.
14 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Aihe vapaa
lapset ärsyttää, mies ärsyttää, kaikki ärsyttää! Mikä avuksi?
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu