Lapsesta lähti lähete psykiatriseen/neurologiseen, asperger ehkä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaillen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaillen

Vieras
Mulla on tosi paska olo! Poltin tupakkaa raskausaikana, aika pitkälle, kun en edes tiennyt olevani pieniin päin. Lisäksi tietty otiin alkomahoolia, kun en tiennyt olevani pieniin päin.
Sokerina kakun päällä koko raskausajan kestänyt mielialalääkitys.
Paskamutsi täällä päivää! Olen pilannut lapseni elämän. :'(
Lapsi, esikoisemme on nyt 8-v. ja nyt vasta alettiin oikeasti tutkia ja syynätä asiaa.

Ei se kaiketi ole varmaa, että jos ensinnäkään mitään löytyy, niin sinä olisit siihen syyllinen.

Miksi kantaa huonoa omaatuntoa tupakanpltosta ja alkoholin käytöstä, jos et niitä käyttäessäsi tiennyt odottavasi lasta?
En mäkään niitä pohdi ja pode...kun en tiennyt odottavani niin en tiennyt ja piste.

Ja mielialalääkitys oli varmasti katsottu raskaana olevalle sopivaksi, joten siitäkään ei tarvitse itseään syytellä.

Minä kyllä nyt loukkaannuin tuosta yleistyksestä! En polta enkä juo, enkä käytä masennuslääkkeitäkään. Silti sain aspergertytön jolla ikää nyt 10 vuotta.

Ei se kaiketi ole varmaa, että jos ensinnäkään mitään löytyy, niin sinä olisit siihen syyllinen.

Miksi kantaa huonoa omaatuntoa tupakanpltosta ja alkoholin käytöstä, jos et niitä käyttäessäsi tiennyt odottavasi lasta?
En mäkään niitä pohdi ja pode...kun en tiennyt odottavani niin en tiennyt ja piste.

Ja mielialalääkitys oli varmasti katsottu raskaana olevalle sopivaksi, joten siitäkään ei tarvitse itseään syytellä.

Minä käytin sellaista mielialalääkettä, jonka olisi pitänyt vaihtaa raskauden viimeisellä kolmanneksella toisenlaiseksi. Siitä mulle kerrottiin vasta synnärillä, kun olin tosiaan käyttänyt sitä samaa lääkettä koko raskausajan. :(

Jos et tiennyt, niin et tiennyt! Turha siitä siis syyllisyyttä kantaa, jos EI TIENNYT.

Kukaan ei tiedä, olisiko nuo tullut muutenkin. Onko aspergerien elämä sitten niin huonoa, että koko elämän voisi sanoa olevan pilalla? Epäilen...

No sille ei enää mitään voi ja nyt taas tässäkin ketjussa näkyy se et hyssytellään asia maton alle niin voitte polttaa ja ryypätä ihan rauhassa raskaus aikana hyvällä omalla tunnolla kun eihän mikään ainakaan noista voi koskaan johtua.

No mun mielestä on ihan aiheellistakin tuntea huonoa omatuntoa, jos kerran on vedetty viinaa ja tupakkaa raskausaikana. Jos on pienikin epäilys siitä, että voisi olla raskaana, ei kukaan vastuuntuntoinen ota silloin pisaraakaan viinaa tai jatka polttamista. Liekö ap lopettanut edes saatuaan tietää raskaudesta? Ja tuon lääkeasiankin olisin kyllä itse tarkistanut monesta eri paikasta, enkä uskonut vain yhtä lääkäriä. Eli onhan tuo nyt aika selvää, että noilla asioilla on hyvinkin ollut vaikutusta lapsen sairauteen/kehityshäiriöön.

No onko se sun syy? Ei, joten miksi potea siitä huonoa omaatuntoa.

Olisi pitänyt ottaa selvää. Teratologisessa palvelussa sanottiin vaan, että se on sellainen lääke, mitä on käytetty yleisesti raskauden aikana, mutta sielläkään ei tullut ilmi missään vaiheessa, ettei olisi saanut käyttää viimeisellä kolmanneksella enää. :(

Ja kyllä minun oli hankala päästä tupakasta eroon, mutta pääsin kuitenkin loppuraskauden ajaksi. Ja alkoholia en todellakaan ole ottanut sen jälkeen, kun sain tietää raskaudestani, vannon sen.

Yhteistyössä