Lapsenvahti pyytää pikaista apua!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
Onko neljävuotiaalla paljon kuumetta, jos kainalosta mitattuna 38,7??

Mietin että soitanko vanhemmat hakemaan, ovat hääpäivää viettämässä...muksu ihan ok, peiton alla ja kuulemma palelee ja kurkku kipeä....mitä mä tolle oikein annan??

On se ihan selvää kuumetta. Buranaa tai Panadolia voi varmaan antaa ohjeessa olevan määrän, jos sitä löytyy. Parempi ehkä ensin kuitenkin soittaa vanhemmille ja varmistaa, että voiko käyttää Buranaa...

Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
ei mulla oo semmosia! ei ees kurkkupastillia...lapsi oli aamulla ok kun toivat sen...

Se on sellanen hyvän makunen särkylääke mut kannattaa tosissaan soittaa vanhemmille mitä voi antaa jos vaikka onkin allerginen.

Kuume tekee työtään joten ei sitä kannata heti alkaa laskemaan.
Hunaja auttaa kurkkukipuun ja lämmintä mehua vaikka.
Itse syön kurkkukipuun jäätelöä.

Ei lapselle saa antaa ilman vanhemman ok:ta mitään jos on hoidossa. Soita niille vanhemmille, eihän sille minkää voi et lapsi sairastu. Ja on paljo kuumetta tollanen lukema. Soita on mun neuvo.

siis oletko tuttu/sukulainen vai ihan siis jonkun mll kautta tai jotain? lääkettä ei saa antaa ku esim. valmiissa ruutassa olevan vanhempien määräyksestä.... mutta anna sit vaikka puolikas panadoli 250 mg vai mikä se nyt on meidän nelivuotias syö mutta elä anna mitään kysymättä vanhemmilta

Koita soittaa vanhemmille. Panadol on todella vähän allergisoiva mutta on tiettyjä ryhmiä kelle sitä ei saa antaa. Älä siis anna omia lääkkeitäs ainakaan. Viilennä lasta, vähennä vaatetta jne.

Jos nelivuotias suostuu ottamaan nestemäistä Panadolia niin onhan kumma juttu. Se on karmean makuista hirveän makeaa nestettä ja sitä pitää ottaa todella paljon noissa painoissa. En siis suosittele.

Eli Pamol nimistä veteen liukenevaa tablettia suosittelen minä. Laitetaan lusikkaan ja vähän vettä päälle, sitten lapsi ottaa lääkkeen lusikasta ja juo vettä päälle. Menee paljon helpommin. Panadol ei ole lapsille mikään vaarallinen lääke, mutta tietysti parempi olla vanhempien hyväksyntä lääkkeen antamiselle. Välttämätöntä se ei tuossa kuumemäärässä vielä ole.
Jos lämpö nousee lähelle 40 astetta, sitten on hyvä antaa kuumetta alentavaa, ennen sitä ei ole pakollista. Mutta tietysti helpottaa oireita.

Kurkkukipuun auttaa parhaiten kylmä juotava, jäätelö tms. joka turruttaa kipua kurkussa ja laskee lämpötilaa, joten bakteerit eivät pysty lisääntymään myöskään niin hyvin.

Kurkkupastillia en antaisi, jolleivat vanhemmat ole antaneet lupaa karkinsyöntiin.

Minun mielestä ei lapselle saa antaa mitään lääkettä ilman vanhempien lupaa. Ikinä ei voi tietää onko lapsi esim. allerginen jollekin lääkkeelle tai sen apuaineille. Panadol yleisesti ottaen on tosi turvallinen lääke mutta siltikin kysyisin vanhemmilta lupaa lääkkeen antamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On vanhempien asia päättää mitä tehdään, vaikka olisivat linnan juhlissa. Turha täällä kysellä.

ja jos eivät ole tavoitettavissa, ei tehdä mitään?

Sillon hoitaja käyttää maalaisjärkeä. Ei lapsi kuumeeseen kuole vaikka ei lääkettä saiskaan. Vaatetta vähemmäksi, paljon juotavaa ja lepoa ja vasta luvan saatuaan voi antaa lääkettä. Mun mielestä ainakin.

Yhteistyössä