lapsenlapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummimamma harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummimamma harmaana

Vieras
eilen oli tyttärentytär pari tuntia hoidossa, kun kävivät elokuvissa. Ihana oli hoitaa taas vauvaa 9kk. vauvalta saa aina niin ihanat hymyt palkakseen ja näin niitä lapsen ja isovanhemman kanssa välejä rakennetaa. Kävimme ulkoilemassa ja katsomassa, kun oma tyttö oli luistelemassa. Miten muut isovanhemmat? otatteko kuinka usein lastenlapsia hoitoon ja mitä touhuatte lasten kanssa. Minä olen sanonut lapsille, että aina saa tuoda mummilaan hoitoon, kun vaan tarvitsevat. ja käyhän nuo muutenkin vähintään kerran viikossa ja me tytön luona. Ei nuo niin usein hoitoon tuo, mutta joskus kuitenkin.

Aina otan hoitoon jos on tarvis ja vaikka ei olisikaan. Vanhemmat voisivat olla vaikka ihan kotonaan kahden, jos eivät halua lähteä mihinkään. Tiedän olevani tärkeä lapsenlapselleni ja olen mielelläni hänen kanssaan. Tapaamme n. 2 kertaa viikossa vähintään ja leikin hänen kanssaan kotileikkejä, ruuanlaittoa ja erittäin paljon laululeikkejä, koska hän nauttii niin kovasti laulamisesta. Ulkoilemme puistossa ja teemme kaikkea muutakin kivaa yhdessä. Lapsi on nyt 1,5 v. ja ihan parhaimmillaan omine juttuineen. Lapsenlapsi on suuri rikkaus! :heart:

samaa mieltä olen että rikkaus on kun on lastenlapsia. mulla on kolme, mutta kun pojan perhe asuuu kaukana ja harvoin näkee niitä niin ei voi olla lasten kanssa niin usein kuin haluaisin, mutta tyttö asuu lähellä ja hänen lapsen kanssa voi olla enemmän tekemisissä.
uskomattomat tunteet, kun pieneltä vauvalta saa hurmaavan hymyn tuntemisen merkiksi.

nyt on pojan perhe tulossa viikonlopun viettoon. Ihana nähdä lapsia. Toinen 4v. poika ja toinen pieni 5kk.tyttö, jota en ole nähnyt kuin jouluna viimeksi. varmaan kasvanutkin kovasti. Huomenna vielä tyttärenkin lapsi tulee hoitoon vähäksi aikaa. Saa mummikin hieman vipinää pitkästä aikaa.
tulipa kerrottua vähän turhaakin aihetta, mutta on se pakko vähän hehkuttaa. =)

Se on todella ihanaa kun saa olla lapsenlapsen kanssa! Minäkään en ole nähnyt tytön poikaa moneen viikkoon mutta ensi viikolla aikovat tulla käymään. Sitten vielä ilonaihe on kun muuttavat huhtikuussa tuohon aivan lähelle asumaan. En ole ehtinyt ola pojan kanssa paljonkaan, mutta varmasti kesällä hoidan enemmän. Puhelimessa on niin hellyyttävää kun poika tunnistaa ääneni ja sanoo "ämmi" ja selittää sillä omalla kielellään..on se vaan sellainen rikkaus kun saa olla mummi!

Hei mummimamma! Katoin profiilistas, niin olet pohjois-Suomesta, kuten minäkin. Minulla on vain yksi lapsenlapsi, kolme lasta ja avomies. Olen pari vuotta sinua vanhempi, eli olet mummiksi päässyt nuorena =)

pohjois-suomesta olen. mummiksi tulin 40 vuotiaana ekakerran. Poika nyt 4v.
Eilen käytiin tytöntytölle ostamassa ensiaskelkengät. Löytyi sievät ja tyttö ihmeissään, kun piti kaupassa kokeilla jalkaan. Lapsi täyttää kohta vuoden. Mokomat kun kasvavat niin nopeasti.

Hei . innostuin minäkin vastaamaan . Muumimamma olet tosiaankin päässyt aikaisin mummiksi! Minä kun olen 42 ja hoitelen omaa pikkuista kohta puolivuotias! Luoja suonut kerran viellä tälläiseen ihannuuteen. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 11:40 äitiliini kirjoitti:
Hei . innostuin minäkin vastaamaan . Muumimamma olet tosiaankin päässyt aikaisin mummiksi! Minä kun olen 42 ja hoitelen omaa pikkuista kohta puolivuotias! Luoja suonut kerran viellä tälläiseen ihannuuteen. ;)

no joo, mummiksi pääsin aika varhain. Vaan kun olin itse alta parin kymmenen, kun oma esikoinen syntyi, niin siitä kai sitten aikainen mummous. Eihän se silloin ollut niin "mummomainen" olo, kun oma kuopuskin oli vasta 3v. mutta hyvin kuitenkin sujui. Se hieman kauhistutti, kun poikani oli 22, kun tuli isäksi. Jotenkin sitä ei muistanut ajatella, että itse olin paljon nuorempi, kun itse tulin äidiksi. No, hyvin hän kuitenkin on isän tehtävän hoitanut ja miniäkin on kuitenkin mieluinen, ja lapset rakkaita. Toisaalta itsekin iän puolesta voisin vielä saada omiakin lapsia lisää, vaan kun on jo 4 niin oma kiintiö on täynnä. Ja saa nyt keskittyä muihin juttuihin ja saahan noita lastenlapsia hoitaa, jos vauvakuume iskee. Ja on tuo omakin sen verran pieni vielä, että hoitamista on, vaikka onkin jo koululainen.
=)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2006 klo 11:40 äitiliini kirjoitti:

onnea vaan pikkuisen johdosta. :heart: :flower: Onko sulla ennestään muita lapsia?

:wave: Tämä pieni poika tuli meidän ns. uusioperheeseen . Ennestään jo 3 tyttöä ,iät 16,14 ja 10 ja miehen puolelta tyttöjä myös 15 ja 11 vuotiaat. että ei olla enää niin vihreitä kuitenkaan vauvan hoidosta ;) Nautitaan tästä pikkuisesta täysin siemauksin,kaikki koko lailla! Ja kun vauva on ollut erittäin kiltti !

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 12:49 äiti42 kirjoitti:
:wave: Tämä pieni poika tuli meidän ns. uusioperheeseen . Ennestään jo 3 tyttöä ,iät 16,14 ja 10 ja miehen puolelta tyttöjä myös 15 ja 11 vuotiaat. että ei olla enää niin vihreitä kuitenkaan vauvan hoidosta ;) Nautitaan tästä pikkuisesta täysin siemauksin,kaikki koko lailla! Ja kun vauva on ollut erittäin kiltti !

uusioperhe on mullakin. Eli 3 vanhinta on mulla ennestään ja tämä iltatähti on sitten nykyisen mieheni kanssa. ja miehellä ennestään tyttö ja poika , aikuisia hekin ja miehellä on myös 1 lapsenlapsi, joka on 10kk omaa tyttöäni vanhempi, eli meidän yhteinen tyttömme on miehen lapsenlapsen täti vaikka on nuorempi. että näin meillä, mutta tytöt ovat kuitenkin hyviä kavereita keskenään. :flower: =)

Yhteistyössä