Lapseni on koulukiusaaja...

Hei!

Onko ideoita miten voisin hillitä lastani kun hän kiusaa toisia koulussa kuin kotona? Koulussa on joutunut jo kuudesti rehtorin puhutteluun ja hän on sitten poikaa valistanut mitä saa tehdä ja mitä ei, siitäkään huolimatta tämä ei näytä lopettavan. Kiusaamista on esiintynyt mm. potkimalla maassa olevaa, hakkaamalla, tönimällä seiniä vasten ja haukkumalla. En tiedä onko tuo nyt "oikeaa" kiusaamista kun kysyessäni asiasta pojalta niin vastaa että "ei se ole kiusaamista kun kaikki tekee sitä kaikille ja mulle myös". En sitten osaa sanoa tuohon mitään kun en tunne pojan luokkalaisia tai yleensäkkään mitä heillä on tapana tehdä. Olen myös miettinyt että väkivaltaisuus muita kohtaan saattaa johtua siitä että pojan on pakko olla aina se paras, vahvin ja komein yms... en ymmärrä miksi.... Leikkii sellasta kovista, pukeutuu niinkuin aikuiset ja kuuntelee räppiä, sekai on ihan normaalia vielä, koska nuo eminemit sun muut on käsittääkseni aikamoisessa suosiossa. Kerran kysyimme että mikset kuuntele ismo alankoa, niin poika suuttui siitä ja alkoi paiskoa tavaroita ja itkien huutaa että "kukaan ei tajuu mua". Kavereita ei myöskään näy meidän kotona, muuten kuin hänen kahden veljensä kavereita. Välillä tuo jääräpää lukittautuu huoneeseensa(laittaa sängyn tielle yms ettei ovea saa auki) ja siellä sitten ollaan... Nyt on myös käynyt ilmi että poika on varastanut kaupasta ja juonut isompien poikien kanssa, pojan kohtalo huolestuttaa koska nyt hän on ysin oppilas mutta jos jatkaa samaa rataa niin koulu taitaa mennä aika poskelleen. Kun sain selville että poika on varastanut, menimme sinne kauppaan selvittämään asian ja poika sai kotiarestia. Nyt isompi veli kertoi tuosta juomisesta ja siinä vaiheessa aloin jo raivota pojalle joka nyt jälkikäteen harmittaa, mutta kun ei järkipuhe millään näytä uppoavan! Kohta varmaan käy ilmi että hän polttaa tupakkaa, en kestä.... AUTTAKAA!

Yhteistyössä