Lapseni on bi tai homo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Neuvoa vaan kyselisin kun en tiädä miten ottaisin asian puheeksi, hän ei selvästikkään kehtaa minulle itse kertoa asiaa.
On jo vuoden verran seurustellut, asutaan pienellä paikkakunnalla ja varmaan häpeää asiaa, minä en vastusta sitä mitenkään, mutta pitäis varmaan puhua asiasta.
Olen suustani aika töks töks välillä, eli pitäisi varmaan miettiä ennenkuin puhuu, onko kenelläkään kokemuksia?

Lapseni on vasenkätinen... Ei siitäkään ole tarvetta erikseen mainita. Jos olet osoittanut hyväksyväsi ihmiset sellaisenaan, ei asiasta tarvitse minusta tehdä numeroa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis olen nähnytkin ko. kaverin jo vaikka monta kertaa, mutta jotenkin "salailevat" sitä minulta :(

jostain kumman syystä lapsesi ei koe tarvetta kertoa sulle. yritäppä ottaa siitä selvää tai sit vaan annat olla ja ootat että lapsi ite ottaa asian esille. =)

ihmettelen vaan että ei puhu, koska meillä on aina ollut tosi läheiset välit, en ymmärrä miksi olisi vaikea puhua siitä, mutta tätä on jatkunut jo niin kauan että pakko kait ottaa puheeksi, luulis että olisi sitten itselläänkin helpompi olla

aina puhutaan kaikki asiat yhdessä, ja jotenkin oottaisin että itsekkin tykkäisi jos voitais vaikka välillä "haukkuu" meiän miehiä yhdessä :)
Jotenkin kai se pitää kysellä vaikka ihan ohimennen?

Ei hän välttämättä häpeile.. voi olla, että pelkää ehkä vähän reaktiotasi tai sitten suhde vaan ei ole niin vakava, että olisi syytä esitellä vanhemmille.
Ei kaikki heterotkaan tuo niitä seurustelukumppaneitansa vanhemmille näytille, joten miksipäs sinun lapsesi sitten välttämättä toisi? Kyllä hän sitten sinulle kumppaninsa esittelee kun suhde on tarpeeksi vakava :)

siis ovat "seurustelleet" jo ainakin vuoden ja olen nähnytkin hänet tosi usein, mutta selvästi esittävät minulle olevansa vaan kavereita, itellä sellainen tunne että kaikki muut tietää paitsi minulle ei ole kerrottu

olen huomannut pieniä kosketuksia, varsinkin kun ovat olleet pienessä hiprakassa, lapseni yrittää torjua ne heti jos olen lähettyvillä, ja usein viettävät päiviä/öitä yhdessä kaverin kotona, on se ihan selvää, ihmetyttää vaan että miksi ei minulle kerrota, mutta teenkö väärin jos otan itse puheeksi?

Sinuna jotenkin ohimennen mainitsisin asiasta. Tyyliin "järjestän perheillallisen, tulekoo x mukaan?" Tai mikä vain teille on sillä tavalla luonnollista tekemistä, mutta johon yleensä ei osallistu kaverit vaan kumppanit.

Sun lapsi on aikuinen ihminen, hänen ei ole mikään pakko kertoa seurustelustaan yksityiskohtia. Ja se on sinun päätelmäsi, että lapsi on homo. Voihan niin ollakin, mutta anna asioiden mennä omalla painollaan, lapsi kertoo jos haluaa kertoa. Älä painosta.

olen huomannut pieniä kosketuksia, varsinkin kun ovat olleet pienessä hiprakassa, lapseni yrittää torjua ne heti jos olen lähettyvillä, ja usein viettävät päiviä/öitä yhdessä kaverin kotona, on se ihan selvää, ihmetyttää vaan että miksi ei minulle kerrota, mutta teenkö väärin jos otan itse puheeksi?

Raportoitko itse alkaneesta seurustelusta lähimmillesi, vai oletko antanut heidän huomata itse asian laidan? Kysyn koska minulla ei ole ollut tapana tehdä seurusteluistani sen kummempaa numeroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Sinuna jotenkin ohimennen mainitsisin asiasta. Tyyliin "järjestän perheillallisen, tulekoo x mukaan?" Tai mikä vain teille on sillä tavalla luonnollista tekemistä, mutta johon yleensä ei osallistu kaverit vaan kumppanit.

sellaista meillä on ollut jo usein, mutta jotenkin vaan asiasta ei puhuta :(
en kyllänkään haluaisi että asia olisi niin selvä että pienemmät sisarukset huomaisivat asian, eivät vielä ymmärtäisi sellaista kuitenkaan, olenkohan vanhoillinen kuitenkin? vai ajatteleekohan lapseni kuitenkin myös pienempiä sisaruksiaan

en kyllänkään haluaisi että asia olisi niin selvä että pienemmät sisarukset huomaisivat asian, eivät vielä ymmärtäisi sellaista kuitenkaan, olenkohan vanhoillinen kuitenkin? vai ajatteleekohan lapseni kuitenkin myös pienempiä sisaruksiaan

Eiköhän tässä nyt tullut se koko jutun ydin esille. Ehkä kuitenkaan et täysin hyväksy asiaa, jos haluat salata sen muilta perheen jäseniltä.

Neuvoa vaan kyselisin kun en tiädä miten ottaisin asian puheeksi, hän ei selvästikkään kehtaa minulle itse kertoa asiaa.
On jo vuoden verran seurustellut, asutaan pienellä paikkakunnalla ja varmaan häpeää asiaa, minä en vastusta sitä mitenkään, mutta pitäis varmaan puhua asiasta.
Olen suustani aika töks töks välillä, eli pitäisi varmaan miettiä ennenkuin puhuu, onko kenelläkään kokemuksia?

Lähetä kirje! Ja kutsu heidät kylään. Varmasti haluat tutustua lapsesi elämänkumppaniin ja osoita se hänelle.

ihmettelen vaan että ei puhu, koska meillä on aina ollut tosi läheiset välit, en ymmärrä miksi olisi vaikea puhua siitä, mutta tätä on jatkunut jo niin kauan että pakko kait ottaa puheeksi, luulis että olisi sitten itselläänkin helpompi olla

Hei! Jos itse aikuisena tarvitset kaksplussan mammojen apua siihen, että osaisit ottaa aiheen puheeksi lapsesi kanssa, niin kuinka kuvittelet, että se olisi lapsellesi yhtään sen helpompaa? Teidän perheessänne ei ehkä ole puhuttu tällaisista asioista. Vaikka teillä olisi läheiset välit, voi olla yhtäkkiä vain liian outoa alkaa puhua moisesta, jos se ei kuulu tapoihinne.

Tarjoa lapsellesi puhumisen paikkaa ja keskustelun alkua. Mutta jos hän haluaa pitää asian yksityisasianaan, älä utele liikoja. Itse en koskaan puhunut vanhemmilleni tyttöystävästäni (olen itsekin tyttö). En tiedä tiesivätkö he, enkä silloin edes välittänyt. Olisin kyllä voinut puhua aiheesta, mutta koska vanhempani eivät sitä koskaan esille ottaneet, en minäkään kokenut, että sitä pitäisi jotenkin selitellä. Olisiko poikaystävää tarvinnut selittää? No ei. Miksi sitten tyttöystävääkään?

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:

Eiköhän tässä nyt tullut se koko jutun ydin esille. Ehkä kuitenkaan et täysin hyväksy asiaa, jos haluat salata sen muilta perheen jäseniltä.

hyväksyn todellakin, mutta en tiedä onko oikein kertoa vielä 7 vuotiaalle sisarelle, ja jotenkin olen varma että vanhempi lapsenikin tietää että hyväksyn asian, mutta häiritsee tosiaan että ei vieläkään ole ottanut puheeksi

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:

Aivan.
Ja toisekseen: miksi se pitäisi salata pienemmiltä sisaruksilta? Siinähän heilläkin on oiva tilaisuus nähdä, että rakkaus samaan sukupuoleen on myös ihan normaalia. Ja ei, se ei tee heistä yhtään sen enempää bi- tai homoseksuaaleja kuin he muutenkaan ovat tai tulevat olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Lähetä kirje! Ja kutsu heidät kylään. Varmasti haluat tutustua lapsesi elämänkumppaniin ja osoita se hänelle.

siis lapseni asuaa vielä kotona ja näen hänen kumppaniaan muutaman kerran viikossa, edelleenkin haluaisin tietää onko kenelläkään kokemusta asiasta, otanko itse puheeksi vai odotanko toisen vuoden vielä?

hyväksyn todellakin, mutta en tiedä onko oikein kertoa vielä 7 vuotiaalle sisarelle, ja jotenkin olen varma että vanhempi lapsenikin tietää että hyväksyn asian, mutta häiritsee tosiaan että ei vieläkään ole ottanut puheeksi

Miksi ei olisi oikein kertoa 7-vuotiaalle?
Ja miksi odotat että lapsesi kertoo? Ehkä häntä häiritsee se, ettet sinä koskaan ole ottanut aihetta esille? Tai ehkä hän ei tarvitse sinua yksityisasioissaan?

Yhteistyössä