lapseni odottaa lasta

  • Viestiketjun aloittaja mummeliko ei
  • Ensimmäinen viesti
minä vaan
aikoinaan kun odotin esikoista niin minulle tuli myös outo tulehdus. Joka sitten selvisi, minun selkään oli koteloitunut myös " toinen vauva" eli sieltä löytyi myös hiusta ja kynsi ainesta.
Saivat leikattua sen pois ja kaikki meni muutenkin hyvin.
Mutta muistan, et lääkärit kertoivat silloin minulle, että tälläinen koteloitunut "toinen vauva" useinkin alkaa viimeistään oireilemaan kun tulee raskaaksi, liittyy jollain muotoa hormoneihin sun muihin. Tarkkaa en muista sen verran aikaa on tässä mennyt.

Suuren, suuri halaus Ap:lle !
 
viides
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja viides :
Alkuperäinen kirjoittaja Mieleen:
Mieleeni tuli kun kerran luin jotain vauva lehteä niin eräs kätilö oli sitä mieltä, että synnytyssali on aikuisten naisten paikka. 15 vuotias on vielä henkisesti kypsymätön. Antaa mielen kasvaa. Itse olen sitä mieltä että tuon ikäinen on aivan liian nuori äidiksi. Lapset eivät aina synny terveenä ja äidin tehtävä on huolehtia lapsestaan oli terve tai ei. t. sairaan lapsen äiti
Niinkuin tuolla jo aiemmin kerroin, sain esikoiseni 16 vuotiaana ja hän on pitkäaikaissairas, todettiin alle 2-vuotiaana. No, tosin hän ei nyt siis ollut syntyessään sairas.

Ja niinkuin täällä on monta kertaa sanottu, tuo henkinen kypsyys on NIIIIIN henkilökohtaista, ettei pitäisi mennä yleistämään. Joku saattaakin olla jo 15 vuotiaana (kyllä se raskaus kypsyttää paljon, jos vauvan haluaa oikeasti pitää ja siitä huolehtia) ja joku ei taas ole kypsä synnyttämään vielä 30 vuotiaana.

Mutta turhahan on itkeä kun maito on jo kaatunut. Nyt on tärkeintä, että nuoret saavat tarvitsemansa tuen, on heidän päätöksensä mikä tahansa!
Joo, ja sota ja orpous ja invaliditeetti ja ylipaino kasvattaa. Kuka oikeasti haluaa omalle lapselle näitä kasvukynnyksiä???

Kirjoitinko jossain kohtaa, että HALUAISIN tällaista omalle tai jonkun muun lapselle/nuorelle. Jos luet tekstin uudestaan huomaat varmaan, että kirjoitin, että kun vahinko on käynyt, olisi tärkeää tukea nuoria eikä syytellä... Sisälukutaito kunniaan ;)

Tsemppiä vielä ap:lle ja perheelle ja pikaista paranemista tytölle!!
 
Mie
Hey vittu haloo! Tän kaltanen juttu oli about kolmisen viikkoa sitten 7-päivää lehdessä
"kasvain josta löytyi hiuksia, kynnenrakennetta,tietämättäni odottanut kaksosia joista toinen koteloitunut" eli voin kertoa että keksittyä paskaa!
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Hey vittu haloo! Tän kaltanen juttu oli about kolmisen viikkoa sitten 7-päivää lehdessä
"kasvain josta löytyi hiuksia, kynnenrakennetta,tietämättäni odottanut kaksosia joista toinen koteloitunut" eli voin kertoa että keksittyä paskaa!
tää on yleistä joten ei välttämättä oo puppua. mun tuttavapiirissä on kolme joilla on löydetty kaksosen jäämiä.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Uskomatonta miten elämä voi heittää hetkessä mullinmallin. Tyttäreltä löytyi siis munasarjasta kasvain josta löytyi hiuksia, kynnenrakennetta....kun minä olen häntä odottanut niin olen tietämättäni odottanut kaksosia joista toinen koteloitunut tyttäreni nahan alle.....en ymmärrä vieläkään tätä.

Munasarjaa ei voitu pelastaa eikä vauvaa. Eli meillä on erittäin rikki oleva tytär joka on erittäin kipeä useasta leikkauksesta lyhyen ajan sisällä, poikaystävä myös aivan hajalla. ei oma vointikaan hääppöinen jatkuvasta huolesta ja valvomisesta, mutta nyt on vain jaksettava tyttären takia.

Kiitos kaikille halauksista ja neuvoista, oli ihana käydä niitä välillä lukemassa, sen mitä ennätti tämän kaiken keskellä.
voi että, meinasinkin jo aiemmin kirjottaa, oisko tällasesta kyse. itseltäni on leikattu samanlainen, ja kivut tosiaan alkoi ihan hillittömän kovina.

voimia teidän koko perheelle!!
 
marja
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Eikö siis tytär ollutkaan raskaana? En ymmärtänyt oikein..
Oli raskaana, mutta tämän lisäksi oli toinen kaksonen juuri koteloitunut kasvaimeksi. Mutta nyt ei enää ole lasta... :'(
Niin siis se koteloitunut oli tämän raskaanaolevan tytön kaksossisarus! Ilmeisesti alkoi nyt vaivaamaan, kun kohdun ja munasarjojen alueella tapahtui muutoksia. Voi miten surullinen juttu. Voimia ap:lle ja toipumista tyttärelle!
 
a sanoo hei tällä erää
nämä aamut ihania kun saa vähän omaa aikaa, loppu päivä meneekin sitten perheelle.
Tytärtä kun olen odottanut en ole missään vaiheessa tiennyt tai edes epäillyt että odottaisin kaksosia, mutta kun toista lasta odotin niin saimme tietää.
Aloin silloin odotus vaiheessa vuotamaan tosi paljon, soitin sairaalaan jossa käskettiin sinne. Menin ja lääkäri kun näki miten paljon vuosin sanoi että selvä keskenmeno ei muuta kuin kaavintaan. Heillä oli ultralaite rikki joten ei voitu ultrata. Onneksi piti odottaa vielä kolme tuntia koska olin kotona juonut kahvit ja syönyt vähän.
Vaihtui toinen lääkäri vuoroon joka halusi välttämättä ultrata ja hommasikin toiselta osastolta ultralaitteen. Ja kas sisältä löytyi elävä sikiö. Selvisi että odotin kaksosia joista toinen tuli keskenkaiken ulos, raskaus oli vaikea, toinenkin meinasi vähäväliä karata ulos, mutta onneksi sinnitteli loppuun asti-ainakin melkein, mutta ainakin turvallisemmille viikoille.

Haaveilin siis vielä iltatähdestä vaan en tiedä uskallanko kun nyt selvisi että olen ainakin kaksi kertaa siis saanut alulle kaksoset.
toisaalta tyttäreni tarvitsee minua nyt enemmän kuin minä vauvaa.

Tyttärellä toinen munasarja siis säästyi, en ole päässyt vielä juttelemaan leikkaavan lääkärin kanssa. Hoitajilta saadaan ristiriitaisia tietoja. Maanantaina on tarkoitus päästä juttelemaan.
Mutta menen taas ja taidan jättää tämän kertomisen tässä ketjussa tähän. alkuperäinen "hätä" vaihtui toisenlaiseen hätään ja huoleen.
Kiitos kaikille myötätunnosta. Mielenkiintoista olisi tietää enemmän näistä ihme kasvaimista, en ole eläissäni kuullut vastaavaa. Joskus oli ohjelma missä mies "odotti" lasta eli hänen sisällään oli kasvanut toinen sisar, mutta se tarina kuulosti niin uskomattomalta etten edes katsonut kunnolla sitä ohjelmaa vaan sivusilmällä.

Pitäis varmaan aloittaa siitä uusi ketju kun tämä jo näin pitkä
 
vieras
nyt meni viimestään ulta usko tähän stooriin, lapsesi menetti juuri lapsen ja munasarjan joten myöhemmin raskaaksi tulokin voi olla hankalampaa ja sä suunnittelet perheenlisäystä just just.
 
mie
^jos olisit lukenut koko ketjun, olisit varmaan huomannut, että kertoi omista vauvahaaveistaan jo aiemmin. nyt totesi tapahtuneen jälkeen, että saa varmaan tämä haave väistyä.

ja todellakaan toisen munasarjan poisto ei vaikeuta raskautumista mitenkään olennaisesti. itselläkin toinen munasarja poistettu, ja tulin raskaaksi ensimmäisestä ehkäisemättä jätetystä yhdynnästä.
 
voi
harmi kun tässä kävi näin! Kovasti jaksuja koko perheelle! Ja epäilijät: menkää muualle jakaan mielipiteitänne! Tänne ei kaivata kuin myötätuntoa! Ei kukaan ihminen keksis tälläistä!! Ei ainakaan kukaan tervepäinen.
 
Sen verran pakko kommentoida että ap:n tyttären munasarjasta löytynyt kasvain on dermoidikysta. Ja kyse ei ole koteloituneesta kaksosesta, se on urbaanilegenda. Dermoidikysta on hyvänlaatuinen kasvain joka todellakin sisältää mm. hiuksia, kynsiä ja luunkappaleita.
 

Yhteistyössä