Lapseni kaveri ei pääse meille, koska meillä on koira

  • Viestiketjun aloittaja uskomatnta
  • Ensimmäinen viesti
uskomatnta
Ihan älytöntä. Meillä on siis kiltti saksanpaimenkoira, joka on aina tarhassa kun meillä on lapsivieraita. Silti lapseni kaveri ei pääse, miksi pitää omat pelkonsa siirtää lapselle? Olen siis kertonut että koira olisi tarhassa jos hän tulisi meille kylään...
 
"mie"
Oletko varma, että kyse on pelosta???
Itse en kovin mielelläni päästä lapsiani kyläpaikkaan jossa on eläimiä. Olen itse niin valtavan allerginen, että jokainen vaatekappale pitää laittaa suoraan pesukoneeseen tällaisen visiitin jälkeen.
 
"vieras"
Kyllä se syy on teissä ja koirassa. Ei siinä lapsessa tai vanhemmissa. Itse olet älytön. Jokainen saa valita, minne lapsensa päästää. En itse halua edes käydä kämpissä, missä on koiran hilsettä, karvoja ja kuolaa joka paikassa. Kukin saa valita.
 
dhdfh
minä en edes halua meille ihmisiä jotka ei pidä koirista. olkoot lapsia tai aikuisia. Meillä on kaksi koiraa, ne on meidän perheenjäseniä, niitä ei suljeta mihinkään vierailujen ajaksi, koska ovat kilttejä ja sosiaalisia. Jos joku ei pidä, niin ei ole pakko tulla ja jos joku pelkää niin voit ulla vaikka meidän pihalle tutustumaan kiltteihin koiriin. Alergiat on tietysti erikseen, mutta silloin ei kuitenkaan voi tänne tulla, kun ei tätä kämppää kliiniseksi saa.
 
"vieras"
[QUOTE="meriska";27213591]Ainahan se "meidän koira on kiltti". Siihen saakka kunnes puraisee jotakuta:([/QUOTE]

Monesti vielä sen jälkeenkin, "ei se muuten, mutta..."
 
koiramainen
Meillä on koiria ja kylässä käy paljon lapsia. Jos joku ei uskalla omaa lasta meille päästää tai on allergiaa niin voi voi :) Kavereista ei silti ole pulaa ollut :)
 
höpsötihöö
[QUOTE="vieras";27213608]Monesti vielä sen jälkeenkin, "ei se muuten, mutta..."[/QUOTE]

harva koira puree. Minun 32v koirakokemukseni ja elämäni aikana ei ole purrut vielä yksikään. Kyllä se on paljon kiinni myös itsestä. Miten käyttäydyt, provosoitko, millainen se omistaja on jne. koirissa usein ei ole mitään vikaa!
 
lllllllllll
[QUOTE="vieras";27213608]Monesti vielä sen jälkeenkin, "ei se muuten, mutta..."[/QUOTE]

Ja suomessakin on tuhansia tuhansia koiria elänyt elämänsä, puraisematta ketään. Niin myös omat saksanpaimenkoira uroksemme elivät pitkän elämän, eikä ketään purreet. Lapsen kavereita kävi päivittäin kylässä, yleensä useampi vieras yhtäaikaa.
 
"minttu"
minä en edes halua meille ihmisiä jotka ei pidä koirista. olkoot lapsia tai aikuisia. Meillä on kaksi koiraa, ne on meidän perheenjäseniä, niitä ei suljeta mihinkään vierailujen ajaksi, koska ovat kilttejä ja sosiaalisia. Jos joku ei pidä, niin ei ole pakko tulla ja jos joku pelkää niin voit ulla vaikka meidän pihalle tutustumaan kiltteihin koiriin. Alergiat on tietysti erikseen, mutta silloin ei kuitenkaan voi tänne tulla, kun ei tätä kämppää kliiniseksi saa.
Näin meilläkin! Tosin koirien sijaan meillä on kaksi kissaa. Jos joku ei tykkää kissoista (tai eläimistä ylipäätään), meille ei tarvitse tulla. Eipä mulla sellaisen ihmisen kanssa muutenkaan taitaisi olla juuri mitään yhteistä...
 
"ninni"
[QUOTE="meriska";27213591]Ainahan se "meidän koira on kiltti". Siihen saakka kunnes puraisee jotakuta:([/QUOTE]

Tällainen on turhaa hysterisointia. Jos IL:n lööpissä on iso juttu koirasta, joka puri lasta, samantien leimataan ja tuomitaan kaikki koirat. Todellisuudentaju taitaa olla pahasti hukassa.
 
koiranomistaja
Miksi täällä heti aletaan tämä keskustelu, että kaikki koirat purevat?? Meillekään ei tarvitse tulla, jos koirista ei tykkää, tai on allerginen, mutta se on toisaalta kuitenkin asia erikseen! Ja me ainakin suoraan kerroimme koiramme olessa pikkupentu, tällä hetkellä se on lähes 9kk, että sitä saa ja täytyy kieltää, jos se tekee jotain mitä ei itse halua, ja sen saa käskeä 'POIS', jos se liian tuttavalliseksi käy. Mielestäni pitäisi tehdä selväksi, että tottakai sen koiran saa siitä omista jaloista käskeä pois, jos pelkää koiria tai sitten pyytää omistajaa käskeä sen pois. Mielestäni kuitenkin koira on koira, vaikka onkin perheenjäsen, ja koira tulee arvoasteikolla kaikkien ihmisten, siis ihan kaikkien vieraidenkin, jälkeen!

Kunnolliset säännöt koirille, kun vieraita on, niin nekin ihmiset, jotka eivät koirista välitä viitsivät tulla kylään :)
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
Ne fiksuimmat koiranomistajat joita tunnen, eivät aseta koiraansa ihmisten tasolle. Jos kylään tulee joku, joka pelkää, koira laitetaan siksi aikaa jonnekin toisaalle, siis toiseen huoneeseen tai ulos. Kenellekään näistä koiraihmisistä se ei ole ongelma, ja he sanovat että heille saa aina tulla tutustumaan koiraan jos niin haluaa mutta koira ei saa estää kyläilyjä.

Näin itsekin aion tulevaisuudessa tehdä :) Ja jos joku lasten ystävistä ei koiran takia saisi meille tulla, ottaisin yhteyttä lapsen vanhempiin ja kysyisin lisätietoja. Ehkä löytyisi joku ratkaisu että meilläkin voitaisiin leikkiä. Jos ei, niin olisimpahan taas yhtä kokemusta rikkaampi.
 
  • Tykkää
Reactions: lissukka.
"vieras"
MIksi koiranomistajat tuntuvat usein olevan jotenkin itsekeskeisiä ja heille koirat maailman tärkeimipiä otuksia. Onko se niin kauhea asia, jos jotkut eivät koirista pidä. Itselläni on kaksi koiraa, mutta en ala ihimisiä jaottelemaan mahdollisiksi ystäviksi tai ei-ystäviksi sen mukaan pitävätkö he koirista tai ei. Minulla on muuitakin arvoja ystävyyden perustaksi kuin koirat.
 
  • Tykkää
Reactions: Milla Makia
Isot koirat ja lapset ei mielestäni sovi samaan tilaan.

Se on kuitenkin niin että JOS kerrankin sen luonto vie, sen kerrankin JOS se hamuaakin asemaa perheessä, sen kerrankin JOS puraisee... se voi olla siinä.

Liian monta JOSsia. :/

Niin, ja elämäni koirien kanssa elänyt olen.

muoks - Ne todellkin lopulta ovat kuitenkin KOIRIA yhä. Se pitää muistaa.
 
Viimeksi muokattu:
"Vieras"
[QUOTE="meriska";27213591]Ainahan se "meidän koira on kiltti". Siihen saakka kunnes puraisee jotakuta:([/QUOTE]

Höpö, höpö ja huomenna lisää. Suurin osa maailman koirista ei pure ketään.

Tässä vielä ketjun aloittaja kertoi vastuullisena koiranomistajana pitävänsä koiran tarhassa vierailijoiden ajan (ja ilmeisesti itsekin paikalla), joten turhaa pelkoa. Ja lapset kyllä oppii hyvin äkkiä vanhemmilta pelkäämään, varomaan tai inhoamaan eläimiä, kuten koiria. Kotonamme on eläimiä ja jotkut äidit ja sitä mukaa myös lapset ovat ihan hysteerisiä, jos koira nuoleisee käsiä tai lapsi ottaa koiran lelun, kun se on likainen. Mutta jokainen elää tavallaan, yritetään löytää niitä kompromisseja kaveriperheiden kesken!
 
Ken guru
Meillä on kaksi kissaa, ja kunnioitan sitä jos joku vanhempi ei halua lapsiaan meille kissojen vuoksi. En todellakaan siitä suuttuisi, vaan jokainen saa tehdä omat valintansa, ja lapset voisivat sitten tavata muualla.
 
Pojan kaveri on allerginen koirille ja käy silti meidän luona kylässä vähintään kerran viikossa.
Pidämme koirat yleensä ulkona tämän pojan vierailun ajan.
Kukin tekee omat ratkaisunsa.
 
"vieras"
Minun mielestäni jokaisella vanhemmalla on oikeus arvioida ja päättää, missä antavat lastensa leikkiä. en minäkään päästäisi lapsiani kotiin, jossa on isoja eläimiä, jotka IHAN OIKEASTI voivat käydä vieraaseen lapseen kiinni, vaikka kuinka olisivat maailman kilteimpiä kotieläimiä. Minuakin on lapsena näykkäissyt nenään koira, joka siihen asti oli ollut itse rauhallisuus ja rakastanut lapsia. Jokin vaan napsahti koiran päässä tai sitten tein jonkin äkkinäisen liikkeen ja koira koki tarvetta puolustautua tms. Eräällä kaverillani on kissa, joka perheen omia lapsia kohtaan on kärsivällinen, mutta oikein odottaa tilaisuutta saada upottaa kyntensä vieraan lapsen nahkaan...
 
"vieras"
Koettakaa nyt hyväksyä sellainenkin asia, että ei aina ole kyse pelosta tai puremisesta. Kyse on monille myös siitä, että näissä koiraperheissä usein siisteys ja muut siihen liittyvät seikat eivät ole välttämättä samalla tasolla kuin perheissä, joissa ei ole eläimiä. Hyväksyn, että jotkut vain vierastavat tällaisia koteja ja se on vain hyväksyttävä. Siinä ei ole mitään älytöntä kuten ap yrittää viestittää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27213839]Koettakaa nyt hyväksyä sellainenkin asia, että ei aina ole kyse pelosta tai puremisesta. Kyse on monille myös siitä, että näissä koiraperheissä usein siisteys ja muut siihen liittyvät seikat eivät ole välttämättä samalla tasolla kuin perheissä, joissa ei ole eläimiä. Hyväksyn, että jotkut vain vierastavat tällaisia koteja ja se on vain hyväksyttävä. Siinä ei ole mitään älytöntä kuten ap yrittää viestittää.[/QUOTE]

Juuri näin. Vaikka miten olisi hyväksi allergiaterveydelle, en mielelläni laita lasta lattialle leikkimään perheessä jossa on koiria ja siten paljon koirankarvoja.
 

Yhteistyössä