lapseni hampaat hajoavat

eli meidän tytöllä tulee reikiä kovaa vauhtia ja nyt ne on vaan lisääntyny.
2 v sit kun tuli eka reikä niin vähennettiin makean, maehujen yms. syöntiä pestiin tosi tarkkaan hampaita, mut fluori tabuja ei saatu kun ei ollu silloin viel kuulemma niin vakavaa.

nyt viime vuonna reikiä olis sit jo neljä ja sen jälkeen mehut on melki kokonaan pannassa tai sit ne on sokerittomia, karkkia yms. makeaa ei saa enää kovinkaan paljon (ei kai sitä nyt viitti kaikkea kieltää) ja fluori tabut on käytössä ja hampaita pestään ja fluorikarkkia/ purkkaa saavat aina ruuan jälkeen ja nyt huomasin et tytön hampaissa on tosi kamala reikä eli voiko toi johtua liiallisesta hoidosta kun tuntuu et noi reiät pahentuu vaan mitä paremmin niitä hoitaa!

miehellä hampaat hajoaa ja saa tekarit luultavasti noin 40 v kuten hänen isänsäkin on saanut eli luulen että on periny mieheni "hampaat"
 
hmph
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
5 vuoden aikan 1 lääkekuuri ja maitoa jois vaik 2 l päivässä. ja selitteleen tosiaan joudun joka paikassa ja arvatkaa vaan meinaako ne ensin oikeen uskoa mua.
Ei pahalla, mutta ei uskoisi että lapsesi on perusterve. Yleensä hampaitten huono kunto kielii pahoista terveysongelmista. :/
 
vieras
No itekkin suuhygienistinä ihmettelen asiaa. Ootteko käyneet hammashoitolassa juttelemassa oikein kunnolla asiasta ja yrittäneet keksiä ratkaisua. Jossakin nyt kuitenkin mättää. Ei ne reiät sinne itsestään ilmesty, vaikka siltä tuntuukin. Tyttösi on varmaankin jo nyt ns. mutansmiljonääri eli reikiä aiheuttavia bakteeria on paljon suussa. Onko otettu testiä?
 
Huonohampainen mutsi
Lapsellasi voi olla perinnöllinen kiilteen kehitys häiriö eli amelogenesis imperfekta. Mulla on ja se kulkee suvussa ja ilmeisesti esikoisellani on myös koska hänellä samankaltaisia ongelmia. Itselleni tehtiin yläetuhampaat 16vuotiaana posliinista, äidilläni on koko kalusto posliinia. On kelan korvaava sairaus.
Tutkituta ihmeessä!! Jos kerran iskälläkin huonot hampaat.
 
Huonohampainen mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
5 vuoden aikan 1 lääkekuuri ja maitoa jois vaik 2 l päivässä. ja selitteleen tosiaan joudun joka paikassa ja arvatkaa vaan meinaako ne ensin oikeen uskoa mua.
Ei pahalla, mutta ei uskoisi että lapsesi on perusterve. Yleensä hampaitten huono kunto kielii pahoista terveysongelmista. :/
Voi olla perinnöllinen sairaus, huom!! Kannattaa perehtyä asioihin ennenkuin lähtee arvostelemaan.
 
hmph
Alkuperäinen kirjoittaja Huonohampainen mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
5 vuoden aikan 1 lääkekuuri ja maitoa jois vaik 2 l päivässä. ja selitteleen tosiaan joudun joka paikassa ja arvatkaa vaan meinaako ne ensin oikeen uskoa mua.
Ei pahalla, mutta ei uskoisi että lapsesi on perusterve. Yleensä hampaitten huono kunto kielii pahoista terveysongelmista. :/
Voi olla perinnöllinen sairaus, huom!! Kannattaa perehtyä asioihin ennenkuin lähtee arvostelemaan.
Sairaus=terveysongelma
 

Yhteistyössä