Lapseni ei taidakaan olla minun

• Viestiketjun aloittaja Isä?
  • Ensimmäinen viesti
Isä?
Epäilen vahvasti, tai olen oikeastaan täysin varma, ettei lapseni olekaan minun. Minulla ja vaimollani on kummallakin ruskeat silmät, mutta lapsen silmät ovat siniset.

Mitenköhän tässä nyt sitten etenisi?

Isä?
Anteeksi, tuli kirjoitettua väärin: minä ja vaimo siis sinisilmäisiä ja lapsi ruskeasilmäinen. Ruskeasilmäiset toki voivat saada sinisilmäisen lapsen, mutta sinisilmäisethän eivät voi saada ruskeasilmäistä lasta.
Aluksi en miettinyt asiaa, vauvathan ovat usein sinisilmäisiä, mutta nyt lapsella on ikää jo 4 vuotta.

Hankala tilanne, lasta olen rakastanut ja pitänyt omanani, eivätkä tunteeni häntä kohtaan ole varsinaisesti muuttuneet. Luottamus vaimoon sen sijaan on kärsinyt.

• Tykkää
Reactions: Tehimiini
"xxx"
Totuus on se, että kaksi ruskeasilmäistä todellakin voivat saada sinisilmäisen lapsen. Mutta jos kaksi sinisilmäistä saavat ruskeasilmäisen jälkeläisen, silloin se isä TODELLAKIN on sinisilmäinen.

Onko tuo ainoa syy miksi niin epäilet?

Silmien väri ei kerro mitään, sinulla voi aivan hyvin olla sinisilmäinen lapsi vaikka äidinkin silmät ovat ruskeat. Minulla on tuttu, joka on itse tummaihoinen, mutta hänen lapsensa on täysin valkoihoinen.

Silmien väri voi myös hypätä sukupolven tai kahden yli..eli onko teidän vanhemmilla tai heidän vanhemmillaan siniset silmät?
Ja kuten joku jo mainitsi, jos lapsi on pieni, niin väri voi muuttua. Omista lapsistani kahdella oli vauvana siniset silmät, leikki-ikäisenä ne oli ruskeat ja nyt muutama vuosi myöhemmin ne onkin jo vihreät. Muut ovat sinisilmäisiä.

[QUOTE="vieras";25022335]Tässä kohtaa voit kertoa miten hups, tulikin kirjoitusvirhe, siis IHONVÄRI on lapsella tummempi, vaimo ja sinä olette molemmat valkoihoisia..[/QUOTE]

Olihan taannoin juttua perheestä, johon syntyi kaksoset; tumma- ja vaaleaihoiset.

[QUOTE="xxx";25022315]Totuus on se, että kaksi ruskeasilmäistä todellakin voivat saada sinisilmäisen lapsen. Mutta jos kaksi sinisilmäistä saavat ruskeasilmäisen jälkeläisen, silloin se isä TODELLAKIN on sinisilmäinen.[/QUOTE]

Itse asiassa, kaksi ruskeasilmäistä kyllä voi saada sinisilmäisen lapsen jos kumpikin vanhemmista on (miksiköhän sitä nyt sanottiin) heikommin periyttävä silmien väriltään.

"xxx"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25022467:
Itse asiassa, kaksi ruskeasilmäistä kyllä voi saada sinisilmäisen lapsen jos kumpikin vanhemmista on (miksiköhän sitä nyt sanottiin) heikommin periyttävä silmien väriltään.
No just näinhän mä kirjoitinkin. :)

Yhteistyössä