Lapsen zyrtec-lääkitys

  • Viestiketjun aloittaja mites muilla?
  • Ensimmäinen viesti
mites muilla?
Saatiin lapselle allergialääkkeeksi zyrteciä, onko muilla auttanut hyvin allergia-oireisiin? Onko lapsi ollut zyrtecin aikana tavallista väsyneempi? Mitä lääkityksiä teillä on?
En ole uskaltanut lapsella tuota aloittaa kun pelkään et se väsyttää lapsen...
 
vv
Meillä lapsi sai 6-vuotiaana ensimmäiseksi allergialääkkeekseen Zyrtecin. Se ei sopinut ollenkaan, sillä lapsesta tuli äärettömän väsynyt. Lääke vaihdettiin Aeriukseen. Sen kanssa meni paljon paremmin, sillä lääke ei aiheuttanut samaan tapaan väsymystä. Joten jos väsymys häiritsee, niin kannattaa kokeilla jotain toista lääkettä. Mutta älä nyt jätä lasta lääkitsemättä väsymyksen pelossa. Kokeilemalla selivää, miten lääke sopii.
 
"Allerginen"
Meillä tyttö voi selvästi paremmin, kun lääkitys aloitettiin, ja itsekin tiedän kokemuksesta, että allergiaoireista kärsiminen voi tehdä todella huonovointiseksi. Lisäksi niitä oireita pitäisi hoitaa, sillä myöhemmin on astman kehittymisen vaara. Itse myönnän hoitaneeni omiani vähän satunnaisesti, minulla siitepölyallergia alkoi aikuisiässä, mutta lapsella jo nyt 6-vuotiaana aika pahana, joten aion kyllä pitää huolen siitä, että hän saa ensi vuonna kunnon lääkityksen, joka aloitetaan siis ennen varsinaista siitepölykautta. Näin olen oppinut allergiselta sisareltani, jolla tytär myös allerginen..
 
"vieras"
Ei meillä kukaan ole valitelllut setiritsiinin juurikaan väsyttävän. Esikoisella minusta tulee vähän naaman turvotusta, kuuluu haittavaikutuksiin. Oireisiin auttaa.

Mies ei syö tuota, vaikka syytä olisi. Hän valittaa itse allergian (tällä hetkellä koivu) väsyttävän kovasti.
 
oji
meillä lapsella (2,5v) Zyrtec -tipat ovat erinomaiset allergiaoireisiin eivätkä väsytä häntä lainkaan. Isänsä, kokenut allergikko taas menee Zyrtecistä aivan polvilleen =). Atarax -liuos tehoaa tosi hyvin, mutta sitä taas ei voida käyttää kuin pahassa altistumistapauksessa tai iltaisin, kun vetää pojan ihan veteläksi.
 
mites muilla?
Kiitos vastauksista. Taitaa olla niin että kaikilla eri lääkkeet aiheuttavat erilailla väsymystä. Meillä oli ennen aerius käytössä mutta ei siitä ollut apua. Ehkä me siis kokeilemme tuota zyrteciä seuraavaksi.
 

Yhteistyössä