Lapsen yösyönti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Huomenta ystävät. En ole tännekään ehtiny moneen viikkoon. mut nyt olis yksi kysymys. Minkä ikäisenä teidän pienet on lopettaneet yösyönnit? Meillä poika on reilun vuoden ja esimerkiksi viime yönä söi kaksi kertaa. Päivällä syö 4-5 kertaa eli mun mielestä normaalisti tuon ikäiselle. Alkaa olemaan vain itse niin väsynyt kun poika kuitenkin päivisin liikkuu paljon ja isommat vaatii myös osansa. Olisko mitään vinkkejä miten sais jätettyä nuo yösyönnit pois? Olen kokeillut antaa päivällä isompia annoksia jos se auttais sitä yötä, mutta poika ei syö päivällä enempää.

Pojalla ilmeisesti on nälkäkin koska yölläkin veti kaksi täyttä pulloa. Ja kuitenkin iso lasti puuroa meni illalla viimeisenä ja siihen vielä pullollinen maitoa päälle. Ei jaksaisi enää.

Meillä tyttö teki samaa, lopetin kertaheitolla ku täytti 1 vee. Päätin että tissiä en anna vaikka taivas putoais!3 yötä känisi, sen jälkeen rupes nukkuun paljon paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Meillä tyttö teki samaa, lopetin kertaheitolla ku täytti 1 vee. Päätin että tissiä en anna vaikka taivas putoais!3 yötä känisi, sen jälkeen rupes nukkuun paljon paremmin.

Voi apua. Miten pysyn pystyssä päivät jos yöt valvoo? Olen suunnitellu samaa että en vain yksinkertaisesti anna ruokaa yöllä mutta ne seuraavat päivät on aina yhtä helvettiä.

Meillä loppu yösyönti vasta noin 1v5kk ja sitä ennen en sitä saanut pois sitten mitenkään,vaikka yritin kaikkeni.Ja oikeassa nälässä minä en halunnut pitää,oli yö taikka päivä.Rupesin vain aina tarjoamaan vettä (meillä kyllä tosiaan juotiin jo pullosta) maidon sijaan,eihän se alkuun ottanut mutta nyt ei enää maitoa ota vaikka tarjoais (siis unille).Ja sitten kun oppi veteen,niin ei enää herännyt syömään öisin.Joskus harvoin herää vielä ja saattaa vaatia vesipullon nukahtaakseen mutta ei usein.Näin meillä,mutta en tosiaan mitään erikoisia vinkkejä osaa sanoa jos syö kuitenkin päivällä hyvin.Jaksamista jokatapauksessa :hug:

Reilun vuoden ikäisenä olen yövieroittanut (tai ainakin yrittänyt), kuopus on nyt 10kk ja pari kertaa taisi yöllä syödä. Yövieroitus on tapahtunut niin, että en ole antanut lapsen nukahtaa rinnalle, vaan olen imettänyt olohuoneen sohvalla valot päällä ja vienyt valveilla olevan lapsen sänkyyn ja nukuttanut sinne. Yöllä sitten vain tuttia suuhun ja kovaa pyllylle taputtelua tms. kun lapsi herää ja haluaa tissiä :) Muutamassa yössä ovat uskoneet ettei tissiä saa.

Keskimmäisen kohdalla tosin palattiin uudelleen yösyöttöihin pariinkin otteeseen koska hän kärsi laryngiiteistä, ja rinta oli helpoin keino vaientaa hänet ja saada nukkumaan. Muuten hän olisi kipeänä itkeskellyt ja itku turvottanut kurkunpäätä ja oltaisiin jouduttu menemään ulos viileää ilmaa hengittelemään keskellä yötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:

Voi apua. Miten pysyn pystyssä päivät jos yöt valvoo? Olen suunnitellu samaa että en vain yksinkertaisesti anna ruokaa yöllä mutta ne seuraavat päivät on aina yhtä helvettiä.

Mä ajotin sen niin, että mies oli kotona (3 pvän vapaat) ja sen 3 yötä se kestikin (=! Pyydä joku kaveriksi jos miehellä ei oo mahd olla. En usko, että monta yötä kestää, kun on johdonmukainen eikä mitään lipsahduksia. Musta tuntu että tyttö jotenki aavisti sen, että nyt on äiti tosissaan eikä tissiä oo enää tulossa. Lopetin siis siihen koko imetyksen..eri asia sit varmaan jos ei halua lopettaa vielä kokonaan. VOIMIA ja päättäväisyyttä, tiedän kuinka rasittavaa vielä tossa vaiheessa heräillä öisin...itellä oli helpompaa ku ainoa lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mä ajotin sen niin, että mies oli kotona (3 pvän vapaat) ja sen 3 yötä se kestikin (=! Pyydä joku kaveriksi jos miehellä ei oo mahd olla. En usko, että monta yötä kestää, kun on johdonmukainen eikä mitään lipsahduksia. Musta tuntu että tyttö jotenki aavisti sen, että nyt on äiti tosissaan eikä tissiä oo enää tulossa. Lopetin siis siihen koko imetyksen..eri asia sit varmaan jos ei halua lopettaa vielä kokonaan. VOIMIA ja päättäväisyyttä, tiedän kuinka rasittavaa vielä tossa vaiheessa heräillä öisin...itellä oli helpompaa ku ainoa lapsi.

Juu mies ei tosiaan tässä pysty auttaa. Viikot on poissa ja viikonloppuisin haluaa nukkua rauhassa. Eli jos alan vierottaa pullolta niin sen täytyy tapahtua viikolla niin ei herran unet häiriinny.

Juu mies ei tosiaan tässä pysty auttaa. Viikot on poissa ja viikonloppuisin haluaa nukkua rauhassa. Eli jos alan vierottaa pullolta niin sen täytyy tapahtua viikolla niin ei herran unet häiriinny.

Sulla sen verran vanhempia nuo isommat et varmaan antavat sun nukkua päikkärit pienimmän kanssa? Ei se ole kuin päättää, että lopettaa. Kyllä sä jaksat kauemmin valvoa ku se 1 vee (=! Niin mä ajattelin, että "katsotaanko" kumpi väsyy aiemmin. Eikä se oikeesti ees valvonu, känisi vähän väliä ne 3 yötä..

Meillä loppu yösyönti juuri. Ikää 14kk. Loppui, kun lopetin päiväimetyksen kokonaan. Jotenkin heitti kapaamasta tissiä enää. JOs lapsi pulloruokinnalla, tekisin myöskin niin, että siirtyisin pullosta nokkamukiin, josta juodaan vain ruokailuaikoihin. Pois pelkkä pullottelu. Se on ihan sama asia kuin päivätissittelis. Kun lapsi oppii päivärytmissä pois rinnalta tai pullolta, on musta lapselle helpompaa luopua yöpullosta tai tissistä. Esikon kanssa jouduimme turvautumaan miehen apuun, eli mies meni käymään huoneessa mun sijaan öiseen aikaan. Joutui jonkin aikaa pötköttelemään esikon huoneen lattialla ja antaa pienen protestoida vähän, mutta 3-5 yön jälkeen ei enää yöheräämisiä. Kuitenkin hänenkin kohalla auttoi selvästi se, että ei enää päivätissitelty. Meillä lapset ovat siityneet rinnalta suoraan nokkamukiin ja siihen, että juodaa aterioiden yhteydessä ja toki silloinkin, jos on jano, mutta aina vain ruokapöydän ääressä, ei koskaan missään muualla (paitsi jos kodin ulkopuolella).

Joo jos pullolapsi ni pullot pois kokonaan, tai ainakin iltapullo ja päikkäripullo. Ettei pulloa liitetä nukahatamiseen/nukkumiseen. Maks ruokapöydässä antaisin, muuten en olleskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kääkkä:
Meillä loppu yösyönti juuri. Ikää 14kk. Loppui, kun lopetin päiväimetyksen kokonaan. Jotenkin heitti kapaamasta tissiä enää. JOs lapsi pulloruokinnalla, tekisin myöskin niin, että siirtyisin pullosta nokkamukiin, josta juodaan vain ruokailuaikoihin. Pois pelkkä pullottelu. Se on ihan sama asia kuin päivätissittelis. Kun lapsi oppii päivärytmissä pois rinnalta tai pullolta, on musta lapselle helpompaa luopua yöpullosta tai tissistä. Esikon kanssa jouduimme turvautumaan miehen apuun, eli mies meni käymään huoneessa mun sijaan öiseen aikaan. Joutui jonkin aikaa pötköttelemään esikon huoneen lattialla ja antaa pienen protestoida vähän, mutta 3-5 yön jälkeen ei enää yöheräämisiä. Kuitenkin hänenkin kohalla auttoi selvästi se, että ei enää päivätissitelty. Meillä lapset ovat siityneet rinnalta suoraan nokkamukiin ja siihen, että juodaa aterioiden yhteydessä ja toki silloinkin, jos on jano, mutta aina vain ruokapöydän ääressä, ei koskaan missään muualla (paitsi jos kodin ulkopuolella).

Piti vielä lisätä, että molemmat lapset ovat olleen 14kk kun olemme imetyklsen lopettaneet. Eli lapset ovat olleet sen verran isoja, että olemme voineet hypätä puollovaiheen ohi ja siityä suoraan nokkamukiin.

Päivisin ei saakaan muuta ku nokkamukista ruuan aikaan mutta illalla juo pullon puuron päälle. Olisko se mahdollista että siirtäisin pojan toiseen huoneeseen nukkumaan (nukkuu meidän makuuhuoneessa)? Toisaalta tuo huutaa kurkku suorana yöllä jos ei sitä maitoa tipu niin en tiedä miten isompien yöuni sit kärsii ku kuitenki nukutaan samassa päässä taloa kaikki.

Päivisin ei saakaan muuta ku nokkamukista ruuan aikaan mutta illalla juo pullon puuron päälle. Olisko se mahdollista että siirtäisin pojan toiseen huoneeseen nukkumaan (nukkuu meidän makuuhuoneessa)? Toisaalta tuo huutaa kurkku suorana yöllä jos ei sitä maitoa tipu niin en tiedä miten isompien yöuni sit kärsii ku kuitenki nukutaan samassa päässä taloa kaikki.

Ootko kokeillu, kauanko huutaa? Isommat lapset mummolaan yöksi jos mahd. On muuten suloinen herra tämä yösyöpöttelijä, kurkkasin sun profiilista <3

Yks keino myös antaa nokkamukista vesihörpyt?Vai alkasko sit vaatimaan aina sitä vettäkin...en tiiä.

Mut en usko että montaa yötä tuohon menis, ku poitsu huomais et ei sitä maitoa oikeesti enää öisin tule.

Ootko kokeillu, kauanko huutaa? Isommat lapset mummolaan yöksi jos mahd. On muuten suloinen herra tämä yösyöpöttelijä, kurkkasin sun profiilista <3

Yks keino myös antaa nokkamukista vesihörpyt?Vai alkasko sit vaatimaan aina sitä vettäkin...en tiiä.

Mut en usko että montaa yötä tuohon menis, ku poitsu huomais et ei sitä maitoa oikeesti enää öisin tule.

Ei ole tullu kokeiltua. voisin tietysti kasata matkasängyn ja tulla nuorimman kanssa vaikka vierashuoneeseen nukkumaan niin sais isommat nukkua rauhassa. Meillä on mummu ja paappa vielä työssäkäyviä niin ne ei pysty viikolla ottaa noita yöksi ja viikonloppuisin tämä kokeilu ei onnistu ku mies on sit kotona.

Mäkin luulin, että meidän 1v 2kk on oikeasti nälkäinen, kun söi yöllä niin hanakasti. Viime viikolla väsyin yöheräilyyn ja "huudatin" lasta kaksi yötä. Otin siis viereen ja silittelin. Ekana yönä jaksoi huutaa noin tunnin, tokana puoli tuntia ja kolmantena nukkui. Nyt nukkuu ehjiä öitä :)

Yhteistyössä