Lapsen yöhoidosta

Ihan mielenkiinnosta kyselisin minkä verran muitten lapset ovat keskimäärin yökylässä,tai niin että lapsenvahti tulee teille hoitamaan?Paljon eroja tuntuu olevan,itse olen ollut kerran 2 yötä risteilyllä mieheni kanssa ja se on tähän asti pisin aika.Lapsi oli silloin 1v.4kk ja satunnaisia yhden yön risteilyjä niin että lapsi on kotona miehen kanssa.Mummi kovasti kysellyt saisiko pojan nyt kesällä heille hoitoon/kesäloma reissulle esim.vkoks(ikää nyt 2v.5kk)mut itseäni jotenki ahdistaa ajatus olla erossa niin pitkä aika..Ja mikähän lapsen kannalta olis sopiva aika,varmaan aika yksilöllistä!Joskus kuullut että yö/per ikävuosi,mut tiedä sitte...Olisihan lapsi tutussa paikassa ja tuttujen ihmisten kanssa,mut oonko itte sit niin kiinni vielä et ei haluis päästää niin pitkäks aikaa,toinen niin pieni vielä :D meillä monet tuttava pariskunnat ovat lähteneet 1-2vkoksi etelään lomalle ilman lastaan(siis lapset pieniä) ja itse se tuntuis hurjalta.Tottahan se on ettei pidä olla liiankaan kiinni lapsessa,ja tekishän se hyvää vähän olla itsekseenkin-osaakohan sitä ees!!! =)
 
Kun olivat pienempiä niin kerran kuussa/kahdessa ehkä.
Ja mummilassa olivat aina (ei meillä kotona). Nytkin isompina ovat tosi läheisissä väleissä isovanhempiensa kanssa. Ja jopa teini menee vieläkin sinne mielellään.
 
Mun mielestä yhtä yötä pidempien kyläilyjn aika on sitten, kun lapsi jollaintavalla ymmärtää mistä on kysymys.
Meillä kyllä yhden yön on kaikki lapset ollu aika pieninä, esikoinen oli ½-vuotias kun muutettiin, toinen oli vasta 4 kk kun oli uudenvuoden isovanhemmilla, mutta tämä kolmonen tais olla isompi, varmaan noin vuoden, kun oli ekan kerran yökylässä.
Poika oli 3 vuotiaana mamman ja papan kanssa parin viikon matkalla. Isovanhemmat kysyivät isosikoa mukaan, joka ei halunnut lähteä, mutta poika ilmoitti, että hän lähtee. Mä kysin: entä jos tulee ikävä. Poika sanoi että: No, sitten mä soitan sulle. Minä epäilemään, ettei ikävä mene ohi, niin poika kattoo muo niinku mä olisin aika yksinkertanen ja tokasee: No sit mä menen tietenkin mamman syliin.
Poika soitti matkalta kerran...
 
Meillä lapset 4v9kk ja 3v. Ovat noin kerran kuussa yhden yön. Sen pidemmäksi aikaa en ole vienyt, koska ei ole tarvetta.Aloittivat yökyläilyn heti kun imetys loppui, eli muutaman kuukauden iässä. Tosin ekan vuoden aikana olivat vain pari kertaa yökylässä.
 
meidän muksut on yökylässä n. 3-6 kertaa vuodessa. yleensä yhden yön kerralla ja ne kerrat on mummuloissa.
nyt on kyllä vanhin alkanu oleen jo kavereillakin (8v.) yötä. :whistle:
Tällä hetkellä ovat yli 200 kilometrin päässä mummulassa ja meen ite sinne sit perjantaina.
Ja äitiä hirvittää nyt jo... :/ :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Meillä ei oikein ole paikkoja, minne laittaa yöhoitoon ja kertoja onkin vain muutamia. (2v. lapsi)
Jos paikkoja olisi, niin kerran kuussa laittaisin hoitoon.
Mielestäni on paljon yökylässä jos 2v on ollut jo muutaman kerran. Meillä kaikki sukulaiset niin kaukana, että tuon ikäisenä eivät vielä koskaan olleet olleet ilman vanhempia missään.
 

Yhteistyössä