lapsen/vauvan kylvetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mir
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mir

Vieras
kuinka useasti kylvetätte alle 1v lapsenne? ja kuinka usein käytätte suihkussa ja miten tarkalleen ottaen toimitte kun viette lapsen suihkuun?? olen hieman neuvoton ja olen vasta pari kertaa ottanut lapseni suihkuun (ei osaa vielä seistä eikä siiskään kävellä) niin miten pitäis IHAN TARKALLEEN tehdä? ottaa sitteri tms mukaan jossa lapsi voi olla oman pesuni ajan vai mitä..?? kertokaa kiitooos!!

Kylpyyn pääsee muutaman kerran viikossa. Suihkuun pääsee vain, jos toinen vanhemmista on jeesaamassa. Eli vie suihkun jälkeen kuivattelemaan ja pukemaan. Kerran päivässä pääsee kunnon pesulle, joka on joko lavuaaripesu, kylpy tai suihku, minkä lisäksi muut naama- ja pyllypesut.

Pienemmän mies haki pois kun olin hänet suihkuttanu. Meillä amme jossa istuin jakkaralla lapsi sylissä.Isomman haki pois tai istuskeli ammeessa kun pesin itteeni. Isompi alko istua pohjalla muutenki joten pesin siinä sitten.

Minä ja vauva suihkuillaan erikseen. Kun käyn itse suihkussa, vauva istuu sitterissä ja katselee minua. Meillä on aika iso kylppäri. Esikoisen kanssa muinoin jouduin pitämään kylppärin oven auki ja lapsi istuskeli eteisessä sitterissään. Ovat aina tykänneet katsella ja naureskelevat äitiä =)

Kun vauva on suihkussa, hän istuu potalla tai lattialla. Esikoisen kanssa oli suihkutuki: sellainen muovituoli, jossa pienikin vauva saattoi olla. Käytettiin sitä myös kylpyammeen pohjalla niin että vauvan pitely ei ollut niin työlästä.

Minä olen syntymästä saakka käyttänyt lastani suihkussa, amme on tuntunut alusta asti jotenkin vaikealta meille.

Kaksi kertaa viikossa käydään suihkussa ja ensin pesen lapsen ja sitten mieheni ottaa hänet ja kuivaa ja pukee. Jos mies ei ole kotona niin sitten minä kuivaan ja puen. Koska suihkussa käydään aina ennen nukkumaan menoa niin sitten nukutan lapsen ja sen jälkeen itse menen suihkuun takaisin. Näin meillä menee ja hyvin toimii.

Ei käyty kylvyssä ennen kun 8kk paikkeilla vesikammon takia (pestiin kosteilla pyyhkeillä kerran viikossa), mutta sen jälkeen kun veteen tottu ollaan kylvetty vähintään kerran viikossa. Suihkuun ei uskalla tulla ja pelkää sitä vielä, samassa huoneessa kyllä voi jo olla kun ikää alkaa oleen 2v. Ennen ku oppi käveleen istuskeli joko lattialla tai vannassa ellei mies hakenu pois kylvetyksen jälkeen kun ite kävin suihkussa.

Meillä neiti täytti just 1v mutta pitkään ollaan jo toimittu näin. Neiti rakastaa suihkussa oloa ja viihtyy siellä useasti kauemmin kuin minä.

Eli suihku vain päälle ja tyttö lattialle leikkimään. Ei kävele mutta konttailee ja istuu siellä. Välillä olen itse mukana, välillä tyttö "yksin" ( vieressä vahditaan )

Kylvässä käy enää harvemmin mutta siellä istuu ja leikkii itse vahditaan vierestä.

Millään pesuaineilla en näin pientä pese jollei ole exstra likainen.

Yhteistyössä