Lapsen vakuutus / allergiatestit??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Siis onko niin, että jos lapsella on vakuutus, pääsee suoraan yksityiselle ihan vain testailemaan allergiaa ja tarvittaessa siitä jatkoon..?
Toisessa ketjussa oli puhetta vain.

Meillä on otettu vakuutus jo ennen syntymää, ja nytkö sitten olen turhaan lääkärissä/verikokeissa käynyt ja kiusannut lääkäriä vaatimalla uusia verikokeita vaikka Hän on sanonut ettei ihottumasta ole mitään haittaa??
Saisiko siis mennä vain yksityiselle ja olisiko se yhtälailla ilmaista??

:o

Kiitos!

Ei yksityiselle "päästä" vaan sinne vaan mennään. Vanhemmat tekevät valinnan, että hoitavatko lastaan kunnallisen terveydenhuollon (terveyskeskus/neuvola jne) vai yksityisen sairaalan/lääkärikeskuksen kautta. Pointti on, että kun lapselle ottaa vakuutuksen, niin silloin vakuutus korvaa lääkärikäynnit ja tutkimukset sekä osan lääkkeistäkin kävipä kummalla "puolella" tahansa. Siksihän vakuutus on ylipäätään otettu?
Se on huomioitava, että vakuutus korvaa takautuvasti eli ensiksi pitää kulut maksaa itse ja sitten hakea korvausta vakuutusyhtiöstä.
Sinulle antaisin semmoisen neuvon, että luet vakuutuksenne ehdot huolella läpi ja jos haluat saada nopeaa ja asiantuntevaa (erikoislääkäri) palvelua, niin varaa aika yksityiselle lääkäriasemalle.
Minulla on semmoiset kokemukset noista allergiajutuista, että neuvolan kautta allergiatestejä olisi pitänyt odottaa kuukausia ja kun menin yksityiselle, niin saimme testit ja tulokset tytölle sieltä viikossa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 19:04 tämmöstä kirjoitti:
Ei yksityiselle "päästä" vaan sinne vaan mennään. Vanhemmat tekevät valinnan, että hoitavatko lastaan kunnallisen terveydenhuollon (terveyskeskus/neuvola jne) vai yksityisen sairaalan/lääkärikeskuksen kautta. Pointti on, että kun lapselle ottaa vakuutuksen, niin silloin vakuutus korvaa lääkärikäynnit ja tutkimukset sekä osan lääkkeistäkin kävipä kummalla "puolella" tahansa. Siksihän vakuutus on ylipäätään otettu?
Se on huomioitava, että vakuutus korvaa takautuvasti eli ensiksi pitää kulut maksaa itse ja sitten hakea korvausta vakuutusyhtiöstä.
Sinulle antaisin semmoisen neuvon, että luet vakuutuksenne ehdot huolella läpi ja jos haluat saada nopeaa ja asiantuntevaa (erikoislääkäri) palvelua, niin varaa aika yksityiselle lääkäriasemalle.
Minulla on semmoiset kokemukset noista allergiajutuista, että neuvolan kautta allergiatestejä olisi pitänyt odottaa kuukausia ja kun menin yksityiselle, niin saimme testit ja tulokset tytölle sieltä viikossa!
meidän poika sai yksityiseltä ajan seuraavaksi arkipäiväksi(soitin pe, sai ma) ja allergiatesteihin laittoi. Samalla kerralla laitettiin epikutaanitestit selkään ja nyt huomenna menemme lukemaan ne ja samalla tehdään vielä prick:it.
Kunnallisella puolella ajan saimme 3 viikon päähän omalääkärille ja hän olisi vasta tehnyt lähetteen testeihin, mikä olisi kestänyt jopa kuukausia!

YKSITYISELLE VAAN !

Kiitos vastauksista!

En minä näistä ymmärrä kuin että LAPSIVAKUUTUS. Ja hyvissä ajoin otettu. MInulla on aina ollut se käsitys, että vakuutus on tarkoitettu vain äärimmäisiin suurikustanteisiin hätätilanteisiin, ja tapaturmiin, ja sairauksiin. Eihän allergia ole kuitenkaan sairaus (ei astmaa kuitenkaan, vaan noita näppylöitä ja yliherkkyyksiä meillä) ?

Kuinkahan asia on, saako todella "tavallisesta" syystä mennä yksityiselle? Vakuutusyhtiöidenhän pitäisi sitten olla jo konkurssissa, jos kaikki menisivät tietysti aina vain yksityiselle?
Eikö tuo vakuutus maksa (nyt kun on jo vuoden eikä enää varausmaksuja ym.) kuin n. 250 euroa vuodessa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 19:28 vieras kirjoitti:
Kiitos vastauksista!

En minä näistä ymmärrä kuin että LAPSIVAKUUTUS. Ja hyvissä ajoin otettu. MInulla on aina ollut se käsitys, että vakuutus on tarkoitettu vain äärimmäisiin suurikustanteisiin hätätilanteisiin, ja tapaturmiin, ja sairauksiin. Eihän allergia ole kuitenkaan sairaus (ei astmaa kuitenkaan, vaan noita näppylöitä ja yliherkkyyksiä meillä) ?

Kuinkahan asia on, saako todella "tavallisesta" syystä mennä yksityiselle? Vakuutusyhtiöidenhän pitäisi sitten olla jo konkurssissa, jos kaikki menisivät tietysti aina vain yksityiselle?
Eikö tuo vakuutus maksa (nyt kun on jo vuoden eikä enää varausmaksuja ym.) kuin n. 250 euroa vuodessa...

Kyllä kaikki lääkäria vaativat vaivat kuuluu vakuutuksen piiriin ja allergia on sairaus. Vakuutus on tarkoitettu siihen, että voit hoidattaa lapsesi parhaimmaksi näkemässäsi paikassa olipa vaiva mikä tahansa (tietenkin poislukien vakuutusehdoissa kerrotut jutut). Näin kyllä on, että yksityiset lääkäripalvelut on niitä parhaimpia paikkoja, sieltä saat asiantuntevaa ja ennenkaikkea nopeaa palvelua. Kuntapuoli tökkii ainakin tuossa nopeudessa.
Tietenkin saat mennä yksityiselle (vakuutus otetaan juuri sen takia, että kuluista ei tarvitse murehtia=voit käyttää yksityisiä lääkäripalveluita) vaikka minkä lapsesi sairauden takia. Itse en edes enää yritä neuvolan/terveyskeskuksen kautta mennä, jos lapseni on sairas. Yksityisellä on käyty uusimassa reseptit, flunssien, korvatautien, allergioiden eli kaikkien lääkäriä vaativien asioiden puitteissa. Maksat vaan sinne ensiksi maksut (näin ainakin Fenniassa, tarkista oman vakuutusyhtiösi käytäntö tähän) ja sitten haet vakuutusyhtiöstä korvausta. Ne maksaa kulut miinus omavastuu sinulle takaisin. Meillä esim. allergiatestit + 2xlääkäri + todistukset + reseptit maksoivat yksityisellä n. 220e, josta saimme 170e vakuutusyhtiöltä takaisin (omavastuu 50e). Lisäksi kun saimme diagnoosiksi maitoallergia ja atooppinen iho, niin vakuutusyhtiö maksaa tytölle täysimääräisenä lääkevoiteet niin kauan kun vakuutus on voimassa ja jatkossa kun tehdään allergiatestejä, niin niistä ei enää tarvitse maksaa omavastuuta.
Eli jos et ole varma mitä vakuutuksesi kattaa, niin soita vakuutusyhtiöösi. Mutta jos sinulla on normaali lapsen sairauskuluvakuutus, niin kyllä se korvaa kaikki lääkärikäynnit+lääkkeet olipa vaiva mikä tahansa.

Käytä hyvä ihminen hyväksi vakuutusta, koska siitähän sinä maksat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 19:28 vieras kirjoitti:
Kiitos vastauksista!

Allergia on pitkäaikaissairaus.

Yhteistyössä