Mulla poika 2v 10kk jätti itse päikyt pois pari viikkoa sitten. Jo pidemmän aikaa oli kamalaa taistelua saada päikyille ja ne venähtivät aina pidempään jolloin ilta meni valvomiseksi. No nyt kun ei nuku päivällä niin ei tahtoisi mennä illallakaan nukkumaan! Ihan hirvittävää menoa illalla sängyssä. Vaikka kuinka aikaisin aloittaisi iltapuuhat niin uni tuntuu menevän ohitse ja alkaa tolkuton ylivireys. Poika riehuu sängyssä, potkii ja hakkaa minua joka istun sängyn vieressä (joo häntä yhä nukutetaan :ashamed: ) heittelee unilelujaan, potkii seinää, hakkaa minua ja seinää leluillaan. Ei anna koskea tai silitellä, innostuu vain enemmän riehumaan, samoin jos annan itseni hermostua niin se vain ruokkii käytöstä. On kokeiltu jättää poika yksin nukkumaan, ei toimi, tulee huoneestaan ulos heti kun on viety takaisin sänkyyn, tätä voi jatkua jatkua tunteja! Pliis kertokaa että tämä menee ohi kunhan tottuu päikkyjen poisjääntiin...! Vai pitääkö poika laittaa sänkyyn jo kuudelta illallla? Nukkuu yössä 10-12 tuntia. Eilen oli poikkeuksellisen hyvä ilta, satu oli luettu klo 19.15 ja kun tavanomainen riehuminen alkoi pidin pojalle puhuttelun, hän löi minua, otin kädestä tiukasti kiinni, lapsi parkui, otin syliin ja keinutin siinä kunnes rauhoittui ja suostui sulkemaan silmät, sitten laskin sänkyyn ja peittelin ja poika nukahti mukisematta, kello vasta 19.30. Teinkö väärin? Miehen mielestä ei saisi enää ottaa syliin mutta en enää kestä tuota tappelua ja huutoa, itse olen porannut kaikki illat sitten lapsi vihdoin on nukkunut. Apuja?