Lapsen vaatteet vaikuttaa moniin asioihin. Pukekaa lapset hyvin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että semmosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
muuten, kun muutettiin pääkaupunkiseudulta tänne ouluun takas niin siinä vaiheessa huomas että täällä ei kukoistakaan se reimatec-kulttuuri mikä tuolla etelässä oli valloillaan :) lapset sekä tarhassa että kouluissa on puettu siististi, mutta suht halpoihin (jopa merkittömiin) vaatteisiin ja ajatelkaa, selviävät silti pidemmästä syksystä ja talvesta hengissä

Mikä hiivatin pääkaupunkiseudun reimatec-kulttuuri. Meilläpäin näyttää suurimmalla osalla lapsista olevan päällä kirppisvaatteet, sellaiset joista tosiaan näkee että ne on kirppikseltä. Tai sitten ne vaan ovat olleet jossain kaapin perällä vuodesta -92 :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
muuten, kun muutettiin pääkaupunkiseudulta tänne ouluun takas niin siinä vaiheessa huomas että täällä ei kukoistakaan se reimatec-kulttuuri mikä tuolla etelässä oli valloillaan :) lapset sekä tarhassa että kouluissa on puettu siististi, mutta suht halpoihin (jopa merkittömiin) vaatteisiin ja ajatelkaa, selviävät silti pidemmästä syksystä ja talvesta hengissä

Mikä hiivatin pääkaupunkiseudun reimatec-kulttuuri. Meilläpäin näyttää suurimmalla osalla lapsista olevan päällä kirppisvaatteet, sellaiset joista tosiaan näkee että ne on kirppikseltä. Tai sitten ne vaan ovat olleet jossain kaapin perällä vuodesta -92 :kieh:

no juu, kauheesti en varsinaisia pääkaupunkiseudun kouluja ja tarhoja kolunnu, mutta nummelassa tää pisti silmään samoten ku sit miehen työkavereiden +sukulaisten lapsilla jotka pääkaupungin tuntumassa asui

no juu, kauheesti en varsinaisia pääkaupunkiseudun kouluja ja tarhoja kolunnu, mutta nummelassa tää pisti silmään samoten ku sit miehen työkavereiden +sukulaisten lapsilla jotka pääkaupungin tuntumassa asui

Eiköhän se ole enemmän kiinni ihmisistä itsestään kuin asuinpaikasta kuitenkin... On joka kylässä se tietty porukka jolla kaikki on aina viimeisen päälle laitettua, myös ne lastenvaatteet. Mä tunnen paljon ihmisiä joille on erittäin tärkeää että lapsi on merkkivaatteissa päästä varpaisiin ja mä tunnen paljon ihmisiä jotiden mielestä kulahtanut, repeileväkuvioinen leijonakuningascollegepaita on ihan käyttökelpoinen vaate.

Mutta mun mielestä on kyllä ihan turha väittä äettä ulkonäöllä ei muka ole mitään väliä. Kyllä sillä on, oli se sitten oikein tai ei..

Tottahan aloittaja puhuu ja mä mielestäni puenkin lapseni "katseekestäviks" ja myös leikinkestäviks. Se on vaan kurjaa et kaikilla ei oo taloudellista mahdollisuutta siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
On tuossa osa totuutta. Olen toki huomannut, että muodikkaissa näyttävissä vaatteissa olevia lapsia katsotaan enemmän. Ja ehkä kehutaan somiksi, vaikka jos läheltä katsoo, huvittavaa on, että yleensä nämä lapset ovat lähes rumia, ainakn liian pulskia ja omahyväisen näköisiä (se tyyppi lapsia, joilla on mahtavat tukiverkot ja jotka ovat joka kuvassa sen näköisiä, että voi teitä, eikö teidän silmät sokaistu kun saatte katsoa minua, siis sellaiset ulospäinsuuntautuneet, jotka on tottuneet koko ajan olla äänessä, ja mummot on palvoneet niin ovat tottuneet siihen, että heitä pidetään somina. Jotka sanoo, että minä haluan jotain ja lmummot ja äidit kilpaa ostavat). Eli oikeasti hyvin harvoin kauniissa vaatteissa olevat lapset ovat sisäisesti kauniita, koska ovat kasvaneet samanlaisiksi kuin vanhempansa, arvottaman ihmisiä ulkonäön mukaan ja pitämään itseään parempana sen vuoksi, että ovat omasta mielestä hienoissa vaatteissa (lue: kehitysmaiden lasten orjatyönä tekemissä pintamuotirytkyissä)

:o :o
Sis jos mun lapsella on nätit vaatteet ni lapsi omahyväinen ja minä arvotan ihmiset ulkonäön mukaan ja pidän itseäni kaikkia muita parempana??
No jo on soopaa.

Niinpä :laugh:. Täyttä skeidaa.
Mun lapset on ainakin ihan yhtä ihania, fiksuja ja kivoja, oli niillä sitten päällä kalliimpi vaate tai tuttavan lasten vanhat kulahtaneet oloasut.

No Jopas Pomppas korkialle, samaa mieltä Erin ja kumpp. kanssa

En usko, että olisin ainoa, joka olisi huomannut, että usein kalliissa merkkivaatteissa olevat lapset vahtaavat kaverinsa vaatteiden mukaan ja arvostavat ihmiset ja lapset vaatteiden mukaan aivan kuten vanhempansa.

En usko, että olisin ainoa, joka olisi huomannut, että usein kalliissa merkkivaatteissa olevat lapset vahtaavat kaverinsa vaatteiden mukaan ja arvostavat ihmiset ja lapset vaatteiden mukaan aivan kuten vanhempansa.

Pitääkö sen olla joko-tai? Kyllähän sitä voi käyttää merkkivaatteita sekä uutena ostettuina että kirppiksiltä hankittuina ja merkittömiä vaatteita myös saa sekä kaupasta että kirppareilta.

Alkuperäinen kirjoittaja elänyviitti:
kyllä lapsen itsetunto tulee aivan jostain muualta kuin että muut ihailee sen hienoja vaatteita! osaamisesta ja vanhempien opettamista käytöstavoista. yms, omien vanhempien arvostuksesta!

Totta! Mutta mä aikoinani kärsin kun mun vanhempien tärkeyslistalla lapsen vaatteet oli sijalla sata tai jotain .. siis jos ykkönen oli paras. Olin kyllä puhtaissa ja ehjissä ja "omissa" aina mut en niin kovin muodikkaissa :'( .
Kasvatus oli mun mielestä kohdallaan ja käytöstavatkin osaan, mut vaatteet ei ollu vanhempien mielestä tärkeet ja mua harmitti.

Alkuperäinen kirjoittaja tytön äiti:
Olen ostanut huutiksesta paljon nättejä vaatteita tytölleni todella halvalla, ja lähes joka päivä puen eri asun. Ja itse asiassa minua nyppii kun päiväkodin tädit todella vuolassanaisesti aina kehuvat tytön vaatteita toisten lasten kuulle :( En osta lapselleni vaatteita kehuja varten vaan olen aina ollut esteetikko. Tuntuu pahalta katsoa toisten lasten ilmeitä, kun he sitten näyttävät että heilläkin on tänään tällainen mekko -voi itku.

:'( :'( Väärin tekee tädit :'( :'(

Pitääkö sen olla joko-tai? Kyllähän sitä voi käyttää merkkivaatteita sekä uutena ostettuina että kirppiksiltä hankittuina ja merkittömiä vaatteita myös saa sekä kaupasta että kirppareilta.

Lapset, joille usein ostellaan vaatteita ja joiden vanhemmat kiinnittävät kovasti huomiota siihen, että on uusinta muotia ja pintamuotia, ovat usein ulkonäkösuuntautuneita, ja se mikä on huvittavaa, on se, että nämä lapset ovat usein sekä ulkoisesti että sisäisesti rumia, rumempia kuin ne, joille tärkeintä on, että on vaatteet, ja että ne ehkä ovat vielä sitä lempiväriä ja mieluisat. samoja voi pitää kunnes ovat pienet tai rikki. Ei tarvitse ostaa uutta jos muoti muuttuu.

Lapset, joille usein ostellaan vaatteita ja joiden vanhemmat kiinnittävät kovasti huomiota siihen, että on uusinta muotia ja pintamuotia, ovat usein ulkonäkösuuntautuneita, ja se mikä on huvittavaa, on se, että nämä lapset ovat usein sekä ulkoisesti että sisäisesti rumia, rumempia kuin ne, joille tärkeintä on, että on vaatteet, ja että ne ehkä ovat vielä sitä lempiväriä ja mieluisat. samoja voi pitää kunnes ovat pienet tai rikki. Ei tarvitse ostaa uutta jos muoti muuttuu.

Niin, mutta ajattelepa kuinka rumalta se sisältä ja ulkoapäin ruma lapsi näyttää jos vaatteetkin on vielä rumat... :kieh: :headwall: |O

Nykyään on ilmeisesti siis hyve pukeutua niin kulahtaneisiin ja rumiin vaatteisiin kuin mahdollista, ettei vain anna itsestään vaikutelmaa että olisi pinnallinen ja arvioisi ihmisiä ulkonäön perusteella :whistle: ;) :snotty:

Kyllähän lapset saattavat joutua kiusatuiksi vaatteitensa vuoksi, mutta niinkuin
täällä jo todettiin, tämä saattaa koitua myös hyvin puetteujen lasten kohtaloksi.
Minä en pue lapsiani käytettyihin siksi, että haluaisin tietoisesti kapinoida.
Minusta vaan kierrätys on järkevä monella tavoin järkevä vaihtoehto.
Enkä haluaisi ainakaan itse välittää lapselleni mallia, että ihmisen mitta olisi jollain
tavoin mitattavissa pukeutumisella. Kyllä toivoisin että lapseni näkisivät sitä pintaa syvemmälle, vaikka maailma pinnallista mallia tarjoaisikin.
Ja ettei heidän oma itsetuntonsa rakentuisi sen varaan onko yllä reimatec vai ryysy?

Itse päiväkodissa vuosia töitä tehneenä oli mulle lapset tasa-arvoisia, vaatetuksesta riippumatta.Eihän se ole lapsen vika, jos hänellä on huonot vaatteet. Toki oli kiva, kun jotkut puettiin hyvin, mutta tärkeintä oli, että lapset olivat puhtaissa vaatteissa. Valitettavasti aina ei näin ollut, jouduimme pesemään lasten vaatteita. Itse näin kuitenkin lapsen myös huonompien vaatteiden alla, kohtelin kaikkia samallalailla.

Hiekkalaatikolle kelpasi kyllä huonompikin puku. Sääliksi kävi niitä, jotka oli puettu niin hienoon asuun, etteivät uskaltaneet edes leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
On tuossa osa totuutta. Olen toki huomannut, että muodikkaissa näyttävissä vaatteissa olevia lapsia katsotaan enemmän. Ja ehkä kehutaan somiksi, vaikka jos läheltä katsoo, huvittavaa on, että yleensä nämä lapset ovat lähes rumia, ainakn liian pulskia ja omahyväisen näköisiä (se tyyppi lapsia, joilla on mahtavat tukiverkot ja jotka ovat joka kuvassa sen näköisiä, että voi teitä, eikö teidän silmät sokaistu kun saatte katsoa minua, siis sellaiset ulospäinsuuntautuneet, jotka on tottuneet koko ajan olla äänessä, ja mummot on palvoneet niin ovat tottuneet siihen, että heitä pidetään somina. Jotka sanoo, että minä haluan jotain ja lmummot ja äidit kilpaa ostavat). Eli oikeasti hyvin harvoin kauniissa vaatteissa olevat lapset ovat sisäisesti kauniita, koska ovat kasvaneet samanlaisiksi kuin vanhempansa, arvottaman ihmisiä ulkonäön mukaan ja pitämään itseään parempana sen vuoksi, että ovat omasta mielestä hienoissa vaatteissa (lue: kehitysmaiden lasten orjatyönä tekemissä pintamuotirytkyissä)

:o :o
Sis jos mun lapsella on nätit vaatteet ni lapsi omahyväinen ja minä arvotan ihmiset ulkonäön mukaan ja pidän itseäni kaikkia muita parempana??
No jo on soopaa.

Niinpä :laugh:. Täyttä skeidaa.
Mun lapset on ainakin ihan yhtä ihania, fiksuja ja kivoja, oli niillä sitten päällä kalliimpi vaate tai tuttavan lasten vanhat kulahtaneet oloasut.

No Jopas Pomppas korkialle, samaa mieltä Erin ja kumpp. kanssa

Onko kaunis vaate yhtäkuin kallis merkkivaate??
Ei minun mielestä. En ole sanonut että ostan kalliita merkkivaatteita, vaan KAUNIITA vaatteita. Vaatteita jotka ovat MINUN mielestäni kauniita, merkillä ei ole väliä eikä sillä onko vaate uusi vai käytetty. Kunhan se on nätti, siisti ja mukava lapsen päällä. Meillä on tosi paljon kauniita vaatteita jotka ovat merkkiä "ei mikään" ja kirpparilta ostettu ;)

Kyllähän tuo on ihan tottakin. Kyllä minusta lapsenkin vaatteet tulisi olla ehjiä, sopivan kokoisia, tilanteeseen sopivia ja mieluusti vielä jotenkin värit yhteensointuvia. Tietty makukysymykset vaikuttaa mikä on kenenkin mielestä nättiä.

Aikuisenkin pukeutuminen vaikuttaa ensivaikutelmaan, niin toki lastenkin. Ensivaikutelma ei tietenkään ole aina oikea, mutta tietyissä tilanteissa sillä on suurikin merkitys. Tärkeintä on kuitenkin sisin ja siihen ei voi vaatteilla vaikuttaa.

Minä puen lapseni erittäin kauniisti ja melkein kaikki lasten vaatteet ovat käytettyinä ostettuja. ostan ulkomaisista "huutiksista" hyvälaatuisia ja vähän käytettyjä vaatepaketteja ja vaatteita. Toki ostan silloin tällöin myös ihan uutena. Kaikki kehuvat miten sievästi lapset on puettu ja varmaan on rahaa palanut ja ovat ihan äimistyneitä, että ostan lasten vaatteet käytettyinä.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Mutta entäs jos kaikilla ei kerta kaikkiaan ole varaa ostaa lapsilleen aina sitä uusinta uutta ja merkkivaatteita. Eiköhän riitä jos on puhtaat ja ehyet vaatteet.

ei varmaan ollut ideakaan että uusinta ja kalleinta. vaan puhdasta, siistin näköistä, ehjää, kaunisra. Tätä voi myös saada halvalla jos osaa käyttää järkeään.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Tottahan aloittaja puhuu ja mä mielestäni puenkin lapseni "katseekestäviks" ja myös leikinkestäviks. Se on vaan kurjaa et kaikilla ei oo taloudellista mahdollisuutta siihen.

Näin minäkin! Ja toinen koneellinen pyykkiä pyörii, inhoan likaisia vaatteita yöks.

Yhteistyössä