Lapsen ukki, hyväksikäyttäjäkö? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja hippimamma:
minä en usko että tuo mies olisi lähennellyt lapsia, vaikka on härski nuoria ja vanhempia NAISIA kohtaan. Toiset vain on sellaisia, miehillä menee hormonitoiminta sekaisin. Mutta voi olla että sanoo lapsellesi ilkeitä asioita ja kiusoittelee joistain asioista. Eli ensin kannattaisi kysellä suoraan vaikka mummulta ja ukilta että onko huomannut että sanoisi ilkeitä asioita... Ja voihan olla että lapsi jostain syystä vain pelkää häntä.

Vaipanvaihtoasiaan voin sen verran sanoa että välttämättä ei ollut kiinnostunut siitä mitä vaipan sisällä on piilossa, vaan yleensäkin vaipanvaihdosta, sillä moni mies on omien lasten aikaan jättänyt vaipat vaihtamatta ja haluaa sitten myöhemmin oppia.

Elä siis ala heti kuvitella ja puida mielessä näitä asioita noin rankasti heti, voi olla kyse muustakin kuin hyväksikäytöstä. :hug:

Pidän kyllä mielessä että mitään ei välttämättä ole tapahtunut. Mutta, ei ukkia pojan vaipanvaihto kiinnostanut... Eikä poika ylipäätään.
Tyttö ei pelkää ukkia jos muita on paikalla, mutta kerran vein tytön mummille ja mummi oli vielä kaupassa. Tyttö alkoi itkeä ja sanoi että haluaa mummin kotiin enkä mä saa jättää tyttöä ukin kanssa ennenkuin mummi tulee.

Mitä lopulta tässä tilanteessa teit?

Lisäysvielä..älkää hyvät ihmiset olko IKINÄ sinisilmäisiä ja hyväuskoisia!! Mikäli minulla olisi tuollainen tilanne niin hyvä jos antaisin papan syliinkään tytärtäni,enkä varmasti antaisikaan!!
Tässä suhteessa en oikein luottaisi, en yhtään!! Ja itteäni syyttäisin kokoikäni sitten siitä, miten saatoinkaan viedä lapseni hoitoon tuollaiselle ihmiselle jne...
Kavereistani niin monta on käytetty lapsena seksuualisesti hyväksi, kahta käytti heidän pappansa ja toista naapurinsetä ja neljättä perhetuttava. Kaikkilla nuilla ihmisillä oli tuollaisia viiteitä ja oireiluja jo olemassa.... en luottaisi en yhtään!

Alkuperäinen kirjoittaja Mielenkiiinnosta kysyn vain:
Alkuperäinen kirjoittaja hippimamma:
minä en usko että tuo mies olisi lähennellyt lapsia, vaikka on härski nuoria ja vanhempia NAISIA kohtaan. Toiset vain on sellaisia, miehillä menee hormonitoiminta sekaisin. Mutta voi olla että sanoo lapsellesi ilkeitä asioita ja kiusoittelee joistain asioista. Eli ensin kannattaisi kysellä suoraan vaikka mummulta ja ukilta että onko huomannut että sanoisi ilkeitä asioita... Ja voihan olla että lapsi jostain syystä vain pelkää häntä.

Vaipanvaihtoasiaan voin sen verran sanoa että välttämättä ei ollut kiinnostunut siitä mitä vaipan sisällä on piilossa, vaan yleensäkin vaipanvaihdosta, sillä moni mies on omien lasten aikaan jättänyt vaipat vaihtamatta ja haluaa sitten myöhemmin oppia.

Elä siis ala heti kuvitella ja puida mielessä näitä asioita noin rankasti heti, voi olla kyse muustakin kuin hyväksikäytöstä. :hug:

Pidän kyllä mielessä että mitään ei välttämättä ole tapahtunut. Mutta, ei ukkia pojan vaipanvaihto kiinnostanut... Eikä poika ylipäätään.
Tyttö ei pelkää ukkia jos muita on paikalla, mutta kerran vein tytön mummille ja mummi oli vielä kaupassa. Tyttö alkoi itkeä ja sanoi että haluaa mummin kotiin enkä mä saa jättää tyttöä ukin kanssa ennenkuin mummi tulee.

Mitä lopulta tässä tilanteessa teit?

Odotin tytön kanssa että mummi tuli kotiin. En edes mä ole niin tyhmä että olisin kaksin jättänyt.

Mielestäni tärkein asia on nyt lapsesi! Ei lapsen ukki!

Eli mielestäni asiaa kannattaa selvittää lapselle, viedä vaikka keskustelemaan asiasta jonnekin, ottaa asia todesta!

Minut raiskattiin ollessani 9-vuotias ja asialle ei tehty mitään. Olisin halunnut että MINUA hoidetaan ja minusta keskustellaan eikä RAISKAAJASTA!

Eli hoida tyttöäsi äläkä ukkiasi!!

en todellakaan veisi lasta tuollaiseen mummolaan hoitoon. vaikka kuvittelet että mummo on kokoajan kotona ja vahtii niin en usko että mummo vahtii ihan joka sekunti jos ukkikin on kotona kun ei mummo ukkia mistään epäile.

mummoa (ja ukkia) voi tavata sitten teidän vanhempien läsnäollessa.

hoitoon ei missään nimessä

Tarkennetaas nyt vielä. Eli mä olen aina jättänyt lapsen tai lapset mummille. Tai sitten olen kyläillyt niin että itse olen paikalla koko ajan. Mummille on painotettu että lapsia ei saa jättää kaksin ukin kanssa eikä enää jätäkään.

herranjestas etkai luota mummoon,joo mummo ei ehkä jätä kaksin niin että poistuu asunnosta mutta kai hän käy itse vessassa ja laittaa ruokaa jne ja varmasti mummo antaa lapsen ukin syliin kun ukki pyytää..kaikkea ehtii tuossa ajassa tapahtua.

lasta et voi sinne enää jättää ikinä IKINÄ hoitoon.

kylässä voit käydä niin että itse vahdit ja suojelet lastasi joka sekunti vierailun ajan

Jos moisia hälytysmerkkejä olisi ollut jo entuudestaan olemassa, en olisi vienyt lastani lähellekään ukkia! Nyt tarvisi nostaa kissa pöydälle ja alkaa puimaan asiaa. Omaan korvaan ei kamalan hyvältä kuulosta tuo "ukki on tuhma" :/

Eikö mummi muka tiedä miehensä touhuista mitään :o
No kyllä tuo aika sairaalta hommalta kuulostaa.Niin ja enemmän haittaa siittä on,jos sitä ei selvitä.Ajattele nyt tyttöäs ja hänen tulevaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvää päivää:
sis, lapsi sanoo että "tälläkertaa ukki ei ollut tuhma" eli kertoja on ollut useampi, miten on mahdollista??? jos kerran hälytysmerkkejä muutenkin???

Siis lapsesta ei ole huomannut aiemmin mitään, lapsi jäi aina mielellään mummille. Vasta kun tämä tapaus tuli ettei halunnut jäädä kaksin ukin kanssa ja mä odotin mummin kotiin niin sitten kotiin tullessaan tyttö sanoi tuosta että tälläkertaa ukki ei ollut tuhma.

Mä olen kysynyt lapselta että huutaako ukki ja on siten tuhma, ei kuulemma. Tyttö siis mua sanoo tuhmaksi jos suutun ja huudan. Olen kysynyt onko ukki sitten suuttunut tai satuttanut, ei kuulemma. Mutta en mä voi mennä suoraan tytöltä kysymään että onko ukki koskenut pimppaan tai näytellyt omaa pippeliään tms. siten saisin helposti tytön provosoitua vastaamaan että on, vain että pääsee pois kuulustelusta. Tuon ikäinen kun on helposti johdateltavissa.

Alkuperäinen kirjoittaja aaaarghh:
herranjestas etkai luota mummoon,joo mummo ei ehkä jätä kaksin niin että poistuu asunnosta mutta kai hän käy itse vessassa ja laittaa ruokaa jne ja varmasti mummo antaa lapsen ukin syliin kun ukki pyytää..kaikkea ehtii tuossa ajassa tapahtua.

kylässä voit käydä niin että itse vahdit ja suojelet lastasi joka sekunti vierailun ajan

Mutta jos jotain tapahtuisi kun mummi on toisessa huoneessa vaikka sitä ruokaa laittamassa, niin eikö lapsi itkisi? Mä en tiedä miten hyväksikäyttäjät toimii, en edes ole ajatellut että ukki mitään voisi/uskaltaisi tehdä kun mummi kotona. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvää päivää:
sis, lapsi sanoo että "tälläkertaa ukki ei ollut tuhma" eli kertoja on ollut useampi, miten on mahdollista??? jos kerran hälytysmerkkejä muutenkin???

Siis lapsesta ei ole huomannut aiemmin mitään, lapsi jäi aina mielellään mummille. Vasta kun tämä tapaus tuli ettei halunnut jäädä kaksin ukin kanssa ja mä odotin mummin kotiin niin sitten kotiin tullessaan tyttö sanoi tuosta että tälläkertaa ukki ei ollut tuhma.

Mä olen kysynyt lapselta että huutaako ukki ja on siten tuhma, ei kuulemma. Tyttö siis mua sanoo tuhmaksi jos suutun ja huudan. Olen kysynyt onko ukki sitten suuttunut tai satuttanut, ei kuulemma. Mutta en mä voi mennä suoraan tytöltä kysymään että onko ukki koskenut pimppaan tai näytellyt omaa pippeliään tms. siten saisin helposti tytön provosoitua vastaamaan että on, vain että pääsee pois kuulustelusta. Tuon ikäinen kun on helposti johdateltavissa.

Olet oikeassa, ettei sun kannatta millään tavalla johdatella tyttöä kyselemällä.

Mutta tuon ikäiselle voi sanoa, että on äärimmäisen tärkeää kertoa mitä se ukki on tytölle tehnyt, kun on ollut tuhma.

Ja että se ei ole lapsen vika vaikka se ukki olisi tehnyt tai sanonut mitä tahansa (painota tätä) mutta että on erittäin tärkeää että kertoo.

Jos lapselle on vaikea puhua asiasta, pyydä näyttämään mitä ukki on tehnyt.

Mutta jos jotain tapahtuisi kun mummi on toisessa huoneessa vaikka sitä ruokaa laittamassa, niin eikö lapsi itkisi? Mä en tiedä miten hyväksikäyttäjät toimii, en edes ole ajatellut että ukki mitään voisi/uskaltaisi tehdä kun mummi kotona. :(

Miksi se itkisi? Ukki sanoo että ollaan hys hys ja mistä se pieni lapsi tietää mikä on normaalia ja mikä ei :(

Hyi kamala ..

Mulla on tuollainen setä, äitini ainoan siskon mies. Pervo ukko, jolla oli lastenkin kuullen härskit jutut. Inhosin häntä jo lapsena. Mm. puristeli tätiäni tisseistä ja puhui härskejä meidän kuullen.

Kun olin 14-15 kävi mun tisseihin käsiksi. Huusin isääni apuun ja lähdettiin sieltä saman tien. Sen jälkeen en oo nähnyt, enkä tosiaan oo kuljettanut lapsiani siellä. Täti on nähnyt lapset, kun on käynyt äidilläni & isälläni kun me ollaan oltu siellä.

Olen aika varma, että on mun vuotta vanhempaa tyttöserkkua kähminyt, kaikki merkit viittaa siihen. Tää tyttökin lähti sieltä jo 16-v asumaan poikaystävänsä luo ja oli jo 17-v äiti.

No oletteko tytön kanssa keskustelleet ylipäänsä rajoista, missä määrin toisia voi koskettaa tai antaa toisten koskea itseään. Siis ilman että mainitaan ukkia sanallakaan. Ehkä tuollainen keskustelu yleisellä tasolla voisi olla hyvä käydä tytön kanssa. Voisit myös ohjeistaa, että mitä pitää tehdä jos joku koskettaa niin ettei se tunnu enää tytöstä mukavalle, esim. pitää painokkasti käskeä lopettamaan ja sitten heti pois paikalta ja kertomaan äitille, isille tai muulle luotettavalle läheiselle. Ehkä keskustelun avulla saisit tytön avautumaan jos jotain on tapahtunut.

Toivottavasti mitään ei ole tapahtunut, eikä välttämättä olekaan. Ukkihan on voinut tosiaan komentaa tai tehdä jotain muuta tytön mielestä tyhmää ja tuhmaa. Tyttö ei ehkä halua jäädä kahden ukin kanssa jos ei hällä ja ukilla oikein "kemiat" pelaa yksiin, tyttö ei täysin tunne oloaan kotoisaksi ukin seurassa. Itselläni ollut lapsuudessa sama juttu oman ukin kanssa, vaikka hän ei todellakaan mikään hyväksikäyttäjä ole ollut. Ukki ei vaan osannut olla lasten kanssa, leikkiä tai hoitaa, joten mummon täytyi olla aina paikalla.

Mutta tosiaan en minäkään jättäisi lasta ukin ja mummon ennenkuin tuo asia on jotenkin selvitetty.

Minin mielestä sinun kirjituksistasi, ap, paistaa sellainen välinpitämättömyys lasta kohtaan, että oikein alkaa suututtamaan. Sanot, että et usko raiskauksen tapahtuneen, koska sinun mielestäsi ei näy merkkejä. Ja aina kun joku vastaaja ehdottaa, että veisit tytön lääkäriin, niin vähättelet tapahtumia. Eikö tyttösi hyvinvointi ole sinulle tärkeää??? Tiedätkö millaisia traumoja lapselle aiheuttaa se, että joku aikuinen, tässä tapauksessa ukki, on tehnyt jotain sellaista mikä tuntuu pahalta ja hämmentävältä. Ja sen lisäksi kukaan ei ota lasta todesta ja hanki apua. Hyssytellään vaan. Ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja ole ÄITI. Puolusta lastasi, hanki apua, ole tuki ja turva! Ethän sinä voi tietää mitä on tapahtunut. Ala selvittämään asiaa viemällä lapsi lääkäriin. Siitä se lähtee. Vaikka tapahtuma ei olisikaan raiskaus, vaan jotain lievempää, niin sillä voi olla todella tuhoisat vaikutukset lapsen elämässä, jos sitä asiaa ei selvitetä ja lapsi ei saa hoitoa. Tsemppiä teille!

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Miksi se itkisi? Ukki sanoo että ollaan hys hys ja mistä se pieni lapsi tietää mikä on normaalia ja mikä ei :(

Hyi kamala ..

Nyt mä en enää edes kestä miettiä :( :(

Onko tyttösi ollut yökylässä mummilassa ja jos on niin missä nukkuu? Kaverini isä käytti tytärtään hyväksi kun tyttö oli pieni vaikka äiti oli kotona. Lapsen saa niin hyvin peloteltua hiljaiseksi ettei sitä kukaan välttämättä tajua. :(
Voimia teille! Yritä selvittää asia äläkä vie lasta sinne enää, selvästikin pelkää ukkiaan.

Minäkään en näiden tietojen perusteella veisi lasta hoitoon mummillekaan. Mummi ei mitenkään voi ihan koko aikaa nähdä mitä ukki tai lapsi puuhaa. JOS ukki käyttää lasta hyväkseen, hän osaa tehdä sen niin salakavalasti pienillä inhottavilla jutuilla, joista itse saa tyydytystä. Ja siten, että mummi ei sitä huomaa. Mummilla on kuitenkin tiedossa jotain, mitä laittomuuksia ja vääriä asioita ukki on tehnyt. Mutta ilmeisesti mummi ei kuitenkaan katso asiaa niin vakavaksi, kun edelleen on ukin kanssa yhdessä. Joten ei ehkä osaa suhtautua tähänkään asiaan niin vakavasti kuin oikeasti pitäisi. Eikä hänellä ole edes tiedossa kaikkea sitä mitä ukki on tehnyt, joten ei osaa varmaan kuvitella mihin ukki pystyy... Nämä ajatukset siis niillä tiedoilla mitä olen nyt täältä lukenut.

Mulle jäi epäselväksi, että tietääkö mummi sinun epäilyistäsi?

Meinaan vaan, jos ei tiedä, niin miten tietää, ettei jätä tyttöä sekunniksikaan ukin kanssa kahdestaan? Tai jos olet sanonut, ettei jätä, muttei mummi tiedä, miksi ei saa jättää, niin eikä hän ole melko ihmeissään tilanteesta?

Yhteistyössä