Lapsen ukki, hyväksikäyttäjäkö? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Mun lapsen ukki ei oo mikään pyhimys, on mm saanut potkut aikanaan työpaikaltaan kun jäi kiinni sieltä varastamisesta, myi firman tavaraa pimeästi ym.
Mies on semmonen "vanha pervo", tuijottelee mielellään nuoria naisia, ja puristelee ja ehdottelee tilaisuuden tullen. Mua lääppi aikanaan, kunnes kerroin vaimolleen tapahtuneesta. On myös mun ystävää puristellut ja kysellyt antaako pillua, samoin tän ystävän äitiä. Niin ja erästä työkaveriani. Nämä siis mitä tiedän varmaksi. Kuulopuheiden mukaan myös naapurinsa teini-ikäisiä tyttöjä olisi lähennellyt, ja muita aikuisia nuoria.

Kun tyttöni oli vauva, hän oli mielestäni liian kiinnostunut nimenomaan vaipanvaihtotilanteissa. Nyt kun tyttö on vähän isompi, niin ei halua jäädä ukin kanssa jos ei mummi ole kotona. Lisäksi on sanonut että ukki on tuhma. Sitten on kerran mummilla vierailun jälkeen sanonut että "tällä kertaa ukki ei ollut tuhma". Kun kysyin miten ukki on tuhma niin tyttö vaikeni kuin muuri, ja alkoi sitten valehdella ja kierrellä. Jotenkin tuli olo ettei halua/voi kertoa miten ukki on tuhma.

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa, lähtisittekö selvittämään asiaa ja mitä kautta? Vai antaisitteko olla? Tietenkään tyttö ei jää enää missään tilanteessa ukin kanssa ellei joku toinen aikuinen ole paikalla.

Tottakai lähtisin selvittämään, mun lapseen ei koske pervot ukot oli ne sitten sukua tai ei. Ensimmäisenä varmaan lääkäriin ja sitä kautta lähete jollekin joka osaa tutkia käytöksen perusteella onko syytä epäillä että jotain on sattunut ja sitä kautta ohjataan eteenpäin. Serkkuni äidin miesystävä teki paljon asioita ennekuin tämä serkkuni kertoi läheiselle ihmiselle, eli äitipuolelleen ja asiat lähtivät purkautumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
minusta tuo,että on jotain teinityttöä lähennellyt on jo väärin! Viiraako tolla miehellä päässä, kun kuulostaa siltä että tuo tarvitsisi ammattilaisen apua.

no kylklä tosiaaan jos noin paljon tullut tollasia tapauksia,sairaus hänellä jo!eiku puuttuminen asiaan!

Yritä jonkun leikin varjolla saada selville, mitä tarkoittaa kun ukki on tyhma.
Ja että se ei ole lapsen vika vaan ukin vika ja että on tärkeää, että lapsi kertoo/näyttää mitä ukki on tehnyt.

Mä en alunperinkään jättäisi pientä tyttölasta kahden tuollaisen ukin kanssa. Mutta jos vahinko on jo tapahtunut, niin äijä pitää saada vastuuseen teoistaan.

En olisi ikipäivänäkään edes antanut lapsen jäädä ukkinsa kanssa kahdestaan alun perinkään, tuollaisilla taustatiedoilla!
Vahinkohan on ehtinyt jo tapahtua, toivottavasti tyttäresi joskus vielä toipuu kokemastaan... Voimia teille.

Ap:n olis kyllä syytä kattoa itteensä peiliin. Vähintäänkin tunnelma on vääränlainen jos lapsi ahdistuu ja jos jotain vakavampaa on tapahtunut niin voi kyllä kaikki aikuiset syyttää ihteään. Miksi päästää lapsi mummolaan valvomatta jos toiminta on epämääräistä. Ei pitäisi mummoonkaan olla 100% luottoa jos miehensä toiminnan edelleen hyväksyy.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ottaisin ainakin asian puheeksi ukin kanssa. Kertoisin muutenkin miten ällöttävä perverssi on mikä ei kenestäkään ole hauskaa

Tää tapaus on semmonen itse täydellisyys että ei ois mitään apua vaikka sille mitä sanos. Siis semmonen että ei kestä kuulla kritiikkiä itsestään, vaikka mielellään arvostelee muita. Ja joo, taitaisi kyllä apua ja hoitoa varmaan tarvitsisi vaikka omasta mielestään on maailman fiksuin mies.

Hmm... En vain turhaan haluaisi laittaa tyttöä käymään läpi inhottavia tutkimuksia. Jos tytölle on tehty jotain, niin ei kuitenkaan raiskattu. Uskoisin että noin pieni tyttö olisi vähintäänkin revennyt ja vuotanut jos näin olisi käynyt. Siksi arastelen lääkäriin viemistä. Tuota juuri ajattelin, että jos käytöksen perusteella voisi saada jotain selville, mutta en tiedä mitään mistä tällaisia ammatti-ihmisiä pitäisi etsiä, ja mitä keinoja heillä on selvittää asiaa.

Jos on jo sua lääppinyt aikoinaan, niin miten saatat tuollaiselle viedä lapsen? siis niin ettei mummi ole vahtimassa kokoajan? Jaksamisia kuitenkin, toivotaan ettei mitään ole tapahtunut!!

No ei olisi jättänyt lastani missään vaiheessa kahdestaan ukin kanssa, jos sillä olisi tollainen tausta. Ja ite olisin vaihtanu vaipatkin sitten vaikka kuinka pienessä vessassa tahansa, en ukin läsnäollessa.

Veisin heti asian eteenpäin. Ottaisin yhteyttä poliisiin ja pyytäisin lapsen päästä mahdollisimman pian neuvolapsykologin tms juttusille.

Minkäikäinen tyttösi nyt on? Sanoisin lapselle, että pienellä lapsella ei saa olla salaisuuksia kenenkään kanssa. Että lapsen pitää kertoa. Ja lupaa lapsellesi, ettei joudu enää ukin kanssa olemaan kahdestaan!

Minkä ikäinen lapsi on nyt? Minäkin yrittäisin ensiksi saada lapsen kertomaan tai näyttämään mitä oikeasti tarkoittaa se, kun hän sanoo "ukin olevan tuhma". Vaikkapa juuri leikin varjolla, tai jos lapsi on jo vanhempi, niin sitten vetoamalla siihen että tämä asia on nyt äidille kerrottava ja on puhuttava totta.

minä en usko että tuo mies olisi lähennellyt lapsia, vaikka on härski nuoria ja vanhempia NAISIA kohtaan. Toiset vain on sellaisia, miehillä menee hormonitoiminta sekaisin. Mutta voi olla että sanoo lapsellesi ilkeitä asioita ja kiusoittelee joistain asioista. Eli ensin kannattaisi kysellä suoraan vaikka mummulta ja ukilta että onko huomannut että sanoisi ilkeitä asioita... Ja voihan olla että lapsi jostain syystä vain pelkää häntä.

Vaipanvaihtoasiaan voin sen verran sanoa että välttämättä ei ollut kiinnostunut siitä mitä vaipan sisällä on piilossa, vaan yleensäkin vaipanvaihdosta, sillä moni mies on omien lasten aikaan jättänyt vaipat vaihtamatta ja haluaa sitten myöhemmin oppia.

Elä siis ala heti kuvitella ja puida mielessä näitä asioita noin rankasti heti, voi olla kyse muustakin kuin hyväksikäytöstä. :hug:

Lapsi on kohta 5v.
Ja mä en tiennyt että mummi jätti lapsen ukin kanssa lenkin ajaksi. Eikä mummi tiedä kuin tuosta mun lähentelystä, ja mä siis olin jo aikuinen ja äiti kun nämä lähentelyt tapahtui, eikä se mitään väkisin tehnyt niin en uskonut että lapseen kajoaisi. Tiedän, tyhmätyhmätyhmä minä :(
Mä en haluis painostaa lasta kertomaan, jos ukki on uhkaillut tytön olemaan hiljaa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Taitaa olla maanantaiaamun provo. Ei sillä etteikö tuollaista tapahtuisi, mutta tarinasi ei nyt ole uskottava.

:headwall:
sä et vissiin muuta teekkään kuin tehtaile provojas kun ajattelet muista noin?

Alkuperäinen kirjoittaja hippimamma:
minä en usko että tuo mies olisi lähennellyt lapsia, vaikka on härski nuoria ja vanhempia NAISIA kohtaan. Toiset vain on sellaisia, miehillä menee hormonitoiminta sekaisin. Mutta voi olla että sanoo lapsellesi ilkeitä asioita ja kiusoittelee joistain asioista. Eli ensin kannattaisi kysellä suoraan vaikka mummulta ja ukilta että onko huomannut että sanoisi ilkeitä asioita... Ja voihan olla että lapsi jostain syystä vain pelkää häntä.

Vaipanvaihtoasiaan voin sen verran sanoa että välttämättä ei ollut kiinnostunut siitä mitä vaipan sisällä on piilossa, vaan yleensäkin vaipanvaihdosta, sillä moni mies on omien lasten aikaan jättänyt vaipat vaihtamatta ja haluaa sitten myöhemmin oppia.

Elä siis ala heti kuvitella ja puida mielessä näitä asioita noin rankasti heti, voi olla kyse muustakin kuin hyväksikäytöstä. :hug:

Pidän kyllä mielessä että mitään ei välttämättä ole tapahtunut. Mutta, ei ukkia pojan vaipanvaihto kiinnostanut... Eikä poika ylipäätään.
Tyttö ei pelkää ukkia jos muita on paikalla, mutta kerran vein tytön mummille ja mummi oli vielä kaupassa. Tyttö alkoi itkeä ja sanoi että haluaa mummin kotiin enkä mä saa jättää tyttöä ukin kanssa ennenkuin mummi tulee.

tai no en mitään rikosilmoitusta mutta tekee mieli kyllä oikein kunnolla SANOA ettet tyttöäsi ENÄÄ sinne vie et iki maailmassa, tyttäresi EI SAA enää KOSKAAN nähdä pappaansa...
SUUTUTTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Neljä Vuodenaikaa:
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Taitaa olla maanantaiaamun provo. Ei sillä etteikö tuollaista tapahtuisi, mutta tarinasi ei nyt ole uskottava.

:headwall:
sä et vissiin muuta teekkään kuin tehtaile provojas kun ajattelet muista noin?

No mulle on se ja sama uskotko vai et.
Mun kirjoitus ei ehkä oo johdonmukaista tai uskottavaa mutta täyttä totta.

Mielestäni hyväksikäyttö on todella yleistä..!!!!! Eikä koskaan saa pakottaa lasta vastoin tahtoansa jäämään kenenkään luokse....älä koskaan vie enää lastasi papalle ET KOSKAAN!! et kosakan jätä sitä sinne hoitoon vaikka mummu olisikin paikalla...pyydät mummun teille hoitamaan lasta, mikäli hoitoapua tarviit!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja hippimamma:

Pidän kyllä mielessä että mitään ei välttämättä ole tapahtunut. Mutta, ei ukkia pojan vaipanvaihto kiinnostanut... Eikä poika ylipäätään.
Tyttö ei pelkää ukkia jos muita on paikalla, mutta kerran vein tytön mummille ja mummi oli vielä kaupassa. Tyttö alkoi itkeä ja sanoi että haluaa mummin kotiin enkä mä saa jättää tyttöä ukin kanssa ennenkuin mummi tulee.

No kyllä tää nyt aika hälyttävä merkki on siitä että jotainhan se ukki on sille lapselle tehnyt kun lapsi alkaa itkemään, ettei halua olla KAHDEN!! Herranjestas....

Yhteistyössä