Lapsen tyynyn korkeus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minä vaan"

Vieras
Missä iässä teillä on siirrytty käyttämään tyynyä joka on isompi? Kun meillä on nyt ns. littana lasten tyyny 3,5v lapsella ja mietin että pitäisikö siirtyä astetta isompaan tyynyyn. Onko lasten tyynyistä olemassa mitään sääntöä?
Kiitos jos autatte onnetonta :)

En tiedä onko muuta sääntöä, kuin ettei vauvalle saisi laittaa tyynyä ollenkaan. Me hankimme noin vuodenikäiselle "vauvatyynyn" ja saimme lastentyynyn kun lapsi oli puolitoistavuotias. Lapsi itse myttäsi jo vauvana peiton pään alle ja nuo vauva- ja lastentyynyt myöskin kokosi kasaksi peiton kanssa. Pari vuotiaana siirrettiin pinnasängystä lasten sänkyyn ja siinä yhteydessä aloin säilyttää yhtä "aikuistetyynyä" lapsen sängyllä, tarvitsin siis itse sitä nukuttaessa. Lapsi vei sen samoin tein itselleen ja on siitä lähtien nukkunut aikuisten tyynyllä. Nukkuu ihan selkeästi paremmin kun pään alla on jotain hieman korkeampaa.

[QUOTE="vieras";23841617]En tiedä onko muuta sääntöä, kuin ettei vauvalle saisi laittaa tyynyä ollenkaan. Me hankimme noin vuodenikäiselle "vauvatyynyn" ja saimme lastentyynyn kun lapsi oli puolitoistavuotias. Lapsi itse myttäsi jo vauvana peiton pään alle ja nuo vauva- ja lastentyynyt myöskin kokosi kasaksi peiton kanssa. Pari vuotiaana siirrettiin pinnasängystä lasten sänkyyn ja siinä yhteydessä aloin säilyttää yhtä "aikuistetyynyä" lapsen sängyllä, tarvitsin siis itse sitä nukuttaessa. Lapsi vei sen samoin tein itselleen ja on siitä lähtien nukkunut aikuisten tyynyllä. Nukkuu ihan selkeästi paremmin kun pään alla on jotain hieman korkeampaa.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta :) Meilläkin lapsi vie aina meidän tyynyn jos nukkuu päikkäreitä meidän sängyssä. Olenkin nyt miettinyt että kokeiltaisiinko matalaa aikuisten tyynyä...

Yhteistyössä