lapsen tapaturma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti minäkin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti minäkin"

Vieras
Kyselempä että onko kukaan joutunut soittamaan ambulanssia lapsen tapaturman takia? me jouduimme eilen kun tyttö 1.4v kaatui pöydän kulmaan ja otsa aukesi. voi sitä huolta. Onneksi ei käynyt pahemmin. liimauksella selvittiin, mutta syyllisyys painaa mieltä. Vaikkakkin tiedän että emme olisi voineet estää sitä mitenkään se oli ihan puhdan vahinko. silti nyt kokoajan tarkkailen ja mietin mitä voimme vielä tehdä jotta tälläisiä ei sattuisi.

Kyllä. Lapsi oli tukehtumassa, mutta onneksi saatiin viime tipassa "elvytettyä" itse. Ambulanssi kävi pihassa ja hoitajat tarkistivat vielä tilanteen, mittasivat hapen yms. juttuja.
lapsen naama oli seuraavana päivänä melko kirjava. Hyi!

minä olin itse töissä kun haaveri sattui. mies soitti minulle töihin ja muuta en saanut selvää kun että ambulanssi tulossa ja otsa auki...no lähdin etsimään esimieheni töistä ja selitin hänelle sen kaiken mitä puhelimessa selvää sain. esimies katsoi minua et lähdet vai??? sanoin että kyllä en voi jättää perhettäni pulaan. katsotaan tuleeko töistä varoitus...miten te olisitte tpoimineet tilanteessa. kotona oli myös 3 vee poika...

Vastaavassa tilanteessa olen vienyt terveyskeskukeen liimattavaksi... ei siihen kyllä ambulanssia olla tarvittu. Niin, ja yksin kolmen lapsen kanssa olen sinne mennyt, ei mieheni ole kotiin tullut töistä sen takia...

• Tykkää
Reactions: rops ja Laurana
Mäkin olisin tuossa tilanteessa varmaan omin kyydein mennyt päivystykseen eikä mies olisi töistä sen vuoksi lähtenyt.

En ole joutunut ambua soittamaan onneksi vaikka kerran kun lapsi meinasi tukehtua ollaan meinattu. Saatiin kuitenkin tavara pois lapsen kurkusta omin avuin ja lapsi toipui normaaliksi nopeasti niin emme sitten kokeneet tarvetta. Mietin jo siinä lasta käännellessä ja höykyttäessä että miten se ambu ehtisi edes paikalle jne, oli kyllä hirveä tilanne.

Mihin siinä ambulanssia tarvitaan, jos otsa on auki, kun on kaatunut pöydän kulmaan?
Lapsi autoon ja lähimpään päivystykseen.
Ei ihme, että ambulanssia on välillä vaikea saada kun on OIKEASTI hätä!

Ei ihmekään, että ambulanssit ja hätänumerot ruuhkautuu, kun moisten vuoksi soitellaan! Miksi ei viety itse päivystykseen? Ja kyllä meillä tapaturmia on sattunut. Lisäksi meillä on vaikeasta sydänviasta kärsivä lapsi, muttei hänellekään ole ambulanssia tarvinnut soittaa... "elvytetty" kyllä (=varmistettu hapen saanti) ja soitettu sairaalaan. Miellän ambulanssin käytön hetkeen, jos henki on lähdössä...

[QUOTE="äiti minäkin";28434071]minä olin itse töissä kun haaveri sattui. mies soitti minulle töihin ja muuta en saanut selvää kun että ambulanssi tulossa ja otsa auki...no lähdin etsimään esimieheni töistä ja selitin hänelle sen kaiken mitä puhelimessa selvää sain. esimies katsoi minua et lähdet vai??? sanoin että kyllä en voi jättää perhettäni pulaan. katsotaan tuleeko töistä varoitus...miten te olisitte tpoimineet tilanteessa. kotona oli myös 3 vee poika...[/QUOTE]

Ensinnäkään mies ei ois soittanut töihin, että ambulanssi tulossa. Se ois laittanut lapset autoon ja hurauttanut päivystykseen ja ehkä soittanut vasta myöhemmin, että yhden otsa on liimattu, normimeininki, mitäs sulle kuuluu?

Liimaa, tikkejä on tarvittu, mutta en näe ambulanssin tarvetta noihin. Olen soittanut lanssin, jos lasta ei voi/uskalla liikuttaa, kipu on niin valtava tai lapsi meinaa kuolla hapenpuutteeseen.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Kyllähän lapsille sattuu ja tapahtuu. Isoilta ja vakavilta vahingoilta on onneksi vältytty, mutta kyllähän noita kuhmuja sun muita mahtuu matkan varrelle useampikin. Ja kerran on yhden neidin otsaa jouduttu paikkaamaan tikeillä (ja se oikeastaan ihan viattoman hippaleikin johdosta).

Mutta ihan oikeasti: eihän tuollaisen takia nyt ambulanssia tilata!

[QUOTE="äiti minäkin";28434071]minä olin itse töissä kun haaveri sattui. mies soitti minulle töihin ja muuta en saanut selvää kun että ambulanssi tulossa ja otsa auki...no lähdin etsimään esimieheni töistä ja selitin hänelle sen kaiken mitä puhelimessa selvää sain. esimies katsoi minua et lähdet vai??? sanoin että kyllä en voi jättää perhettäni pulaan. katsotaan tuleeko töistä varoitus...miten te olisitte tpoimineet tilanteessa. kotona oli myös 3 vee poika...[/QUOTE]

Meillä mies tai minä (kumpi nyt sitten olisikin kotona ollut) olisi ottanut lapset matkaan ja mennyt päivystykseen. Ja jälkikäteen soittanut toiselle, että tällainen pieni haveri kävi, mutta kaikki kunnossa...

Eihän nyt yhden pienen kaatumisen takia tarvitse töistä lähteä, jos kerran toinen vanhempi on kotona.

Olin itse aikoinaan paikalla, kun naapurin lapsi kaatui pää edellä pöydänkulmaan. Osui sen verran pahaan paikkaan, että päästä tuli verta kunnolla suihkuamalla, siis oikeasti vastapäiseen seinään asti osuen. Kyllä mekin ambulanssi soitettiin, vaikka paikalla oli kaksi aikuista. Verta tuli niin vauhdilla, ettei sitä saanu millään estettyä. Eri juttu jos verta valuu, mutta kun sitä suihkuaa, niin tilanne on toinen.

Yhteistyössä