Lapsen talvivarusteisiin yli 200e!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oho

Vieras
Ostettiin tänään esikoiselle (1,5v) ensi kertaa talvihaalari, kengät, hanskat ja lakki. Hinnaksi tuli yli 200e! Ei se mitään nyt mutta meillä on ollut suunnitelmissa useampikin lapsi, mitäs sitten kun niitä on esim. 5kpl ja talvivarustukseen uppoaa 1000e syksyisin! Kuinka paljon teillä isolapsiset perheet menee rahaa näin syksyisin noihin em. varusteisiin??

KOhta huomaat että on hyvä olla kahdet haalarit tai haalarit ja takki+housut, kahdet talvikengät ja noin 4 paria rukkasia, lakki ja pipo.
Tämä sitten kertaa lasten lukumäärä. Kakkoshaalarit kirppikseltä tai vaatteet kiertoon serkkujen kesken tms... Päiväkodista sanottiin, et esim ne rukkaset on syytä nimikoida hyvin ja siltikin niitä katoaa. Ei paljon naurata jos en oli reimatekit.

Meillä menee joka kevät ja syksy kolmen lapsen vaatteisiin saman verran. Yleensä yritän keväällä ostaa sellaiset välikausivaatteet ettei tarvisi syksyllä ostaa, mut tänä syksynäkin piti hankkia kahdelle lapselle, kun olivat kesän aikana niin paljon kasvaneet.. Kun ei kuitenkaan viitsi liian suuriakaan ostaa.
Ja täytyy sanoa,et minulla kyllä uppoaa aika paljon rahaa vuodessa muutenkin lasten vaatteisiin.. Joka kuukausi menee vähintään 100 ?

kirppari,huutonetit.. löytää yhdellä kullannupulla olleita lähes pitämättömiä ja halvaksi tullee.. ja alesta kun ostaa ennakkoon niin saa puolet halvemmalla ja kasvunvaraa sen verran että menee koko talven. Kallein merkki ei aina oo se paras,ite tykkään esim. Jonathanin hinta-laatusuhteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ostettiin toki ihan merkkituotteet mutta silti hieman yllätyin hinnoista! Rasavil-haalari n. 100e, Viking Gore-Tex kengät 80e, ReimaTex-hanskat 20e, Reima-pipo 25e.

Hmm.. Itse ostan esim. Viking Goret alesta n. 20 eurolla. Alet kannattaa tosiaan hyödyntää!

Meillä on kolme lasta, 5v 3v ja 1v ja täksi talveksi täytyy isoimmalle ostaa kengät. Muuten löytyy ja valmiina viimetalvisia, pieneksi jääneitä seuraavalle, alennusmyynnistä ostettuja, kirpputorilta ostettuja. Joten en ikinä ole saanut noin paljon rahaa niihin menemään. Mut mä en ostakkaan kalleinta. Ja silti meiltä löytyy useampi pipo/hattu, hanskat, haalarit. Ja alennusmyynnistä saa puoleen hintaan seuraavaks talveks.

miks pitää ostaa tuolla hinnalla. tänäänkin oli joka kauppa täynnä puoleen hintaan reimateccejä, viimisimpiä malleja, ei siis nyt syksyn malleja mut kevään ja viime talven. myös huutiksessa pari kertaa käytettyjä reimatec haalareita alta kolmellakympillä. itse ostin kirpparilta kolmet lähes uudenveroiset reimatec haalarit 15 e kipale, reimatec hanskoja 3 e pari hatut on yleensä reimatecit siis 2 e. noita siis kirppikset pullollaan. mulla ei ole paljoa rahaa mennyt vaikka olen joka lapselle ostanut reimateccejä ainakin kolmin kappalein.

Ostettiin toki ihan merkkituotteet mutta silti hieman yllätyin hinnoista! Rasavil-haalari n. 100e, Viking Gore-Tex kengät 80e, ReimaTex-hanskat 20e, Reima-pipo 25e.

Kuoman kengät on puolet halvempia ja pitävät paremmin jalat lämpöisinä mun kokemuksen mukaan.

No me ostettiin keväällä Reimatec haalari 55e, Viking Goretex kengät 45e, rasavilhanskat oli 10e ja reiman pipo 3e.

Kyllä niistä vähän säästää kun ostaa keväällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ap, minkä merkkisiä ja -hintaisia vaatteita ostit? mikä haalari? entä kengät?
meillä 1 lapsi ja samat ostokset edessä...

Tuossa nuo jo kerroinkin ylempänä mitä olivat. Merkit ja hinnat. Ehkä seuraavien lasten kanssa sitten pystyy paremmin ostelemaan aleista mutta nyt en kyllä keväällä osannut vielä ollenkaan arvioida että minkä kokoista olisi pitänyt ostaa.

Haalareita meillä on 45e (minymon), 30e (ratian), 69e (ticketin baggie), hienostelutakki 32e (ellos), housut 15e (h&M) , housut 7e (h&M). tuossa esimerkkiä kuopuksen x) puuttuu vielä ehkä yksi takki, parit kengät, asusteita.
ovht noilla 90e, 60e, 150e, 32e, 30, 20. Takki tosiaan ainoa uutena ostettu.. Noita on haalittu pitkin vuotta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No me ostettiin keväällä Reimatec haalari 55e, Viking Goretex kengät 45e, rasavilhanskat oli 10e ja reiman pipo 3e.

Kyllä niistä vähän säästää kun ostaa keväällä.

no meillä keväällä alesta lassietec 20e, hanskat 2?, kirppikseltä viking gore-tex 3?, pipo menee sama kuin viime talvena.

TALVIKAMPPEET 25?/lapsi (vain kengät oli vähän käytetyt)

Yhteistyössä