• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Lapsen talvipukemisesta... apua!

  • Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti
aloittelija
Kertokaas kokeneet mammat minkälaisen puvun hankin pienelle tytölleni talveksi???

Ikää hänellä on nyt reilut 1 vuotta, tammikuussa menee päiväkotiin (ikää silloin 1,5 vuotta). Mä olen ihan sekaisin tässä talvivaateviidakossa.. on kaikenmaailman reimatecia ja reimaa ilman teccia. :eek:

Meiltä löytyy jo yksi cirafin toppahousu &takki-setti, sekä tavalliset kurahousut ja takki sekä sellaiset paksut kurahousut. Pärjääkö näillä päiväkodissakin vai pitääkö mun ostaa joku kallis haalari lisäksi?

Niin ja vielä, miten noita "paksuja" kuriksia käytetään, laitetaanko sinne alle pelkät sisävaatteet...? Mä en oikeesti tiedä! :ashamed:
 
Haalari on käytännöllisempi noin pienellä, kuin housut ja takki. Kun lumessa mönkii, takki pakostakin vähän nousee.
Makuasia, käyttäkö kuravaatteita + haalaria, mutta mielestäni Rasavill tai Reimatec on hyvä, koska kestää vettä ja märkää, toppapuku + kurahousut on noin pienellä tosi kankea yhdistelmä, hyvä kun lapsi pääsee kumartumaan.
Ja laadukkaalla haalarilla on aina jäljellä jälleenmyyntiarvoa.
 
Kyllä vaatteet ilman kosteussuojaa passaa vallan mainiosti, kun on kurahousut sitten märille keleille, mutta munkin mielestä kokohaalari on pienellä käytännöllisempi kuin kaksiosainen, nimenomaan lumileikeissä, kauppa/parempana sitten takki ja housut.
 
Kyllä mä varmaan myös hommaisin lisäksi ainakin sinne päikkäriin jonkun haalarin, mielellään vedenpitävän. Meillä oli tuon ikäisellä haalarina REMU, joka oli mun mielestä tosi hyvä eikä ihan niin hinnakas kuin Reimatec. Ihan hyvin piti vettä ja oli lämpöinen. Viime talvena meillä oli se Reimatec ja nyt en ole vielä päättänyt, että kumman ostan kun molempiin olin ihan tyytyväinen. Välikausipukuina on ollut myös Lennen haalareita ja hyviä on nekin mun mielestä olleet.
 
ap
Suuret kiitokset teille jotka viitsitte neuvoa..

Niin tuo cirafin halpis-puku ostettiin lähinnä kauppareissuja varten alunperin, nyt vaan rupesin miettimään että tarviiko oikeestaan sen lisäksi muuta... mutta ilmeisesti tarvii siis.
 
vieras
1v. pärjää hyvin esim. Lassien supratec-puvulla, ei tarvitse olla kosteussuojattu, kunhan on lämmin. Kannattaa ostaa haalari, kaksiosainen on hankala pienellä lapsella päivähoidossa.

Kosteussuojapuvuista esim. Jonathan, Remu, Lassietec ajavat asian. Reima on ohut haalari pienelle. Samalla kannattaa ostaa villahaalari.
 
Oikeastaan päiväkotia varten ei kannata ostaa vedenpitäviä pukuja. Siellä laitetaan joka tapauksessa ne kurahousut kun on hiukankin kosteaa ja haalarit kuivataan kuivauskaapissa. Perushaalarilla pärjää oikein hyvin, ja se ei pane kuivauskaappiakaan pahakseen.
 
Tuo on muuten totta, että heti joulun jälkeen alkaa ale. Osta sitten sieltä vasta jos tammikuussa tarvitset. Vannon itse Rasavillin ja Reimatecin nimeen - Rasavill on notkeampaa materiaaliltaan ja ehkä lämpimämpikin. Lennestä en ole tykännyt, meillä on kolmesta vaatteesta kuluneet kankaat polvista + pepusta liki hetimmiten.
 

Yhteistyössä