lapsen syntymäpäivä

  • Viestiketjun aloittaja "uupunut"
  • Ensimmäinen viesti
"uupunut"
Lapsella oli syntymä päivä 31.12. Ei pidetty juhlia koska arveltiin ettei kukaan kuitenkaan tulisi uudenvuoden aattona ja oli muitakin suunnitelmia. Lapsikin sen ikäinen ettei oikein tajua kokoa synttäreiden merkityksen, täytti 3v. Toki perheen kesken syötiin täytekakku ja annettiin lahjat. Nyt sukulaiset märisee etteikö juhlat vois pitää nyt loppiaisena. Rehellisesti sanottuna en jaksaisi järjestää mitään. Olo on väsynyt tuntuu flunssaiselta ja tänä aamuna sain rytmihäiriökohtauksen(vaaraton sellainen) mutta ne on todella inhottavia kohtauksia. Olo on yleensä sen jälkeen tosi uupunut. Onko mun pakko tosiaankin pitää ne juhlat nyt? Mieskin painostaa siihen. Sekään ei tajua mitään. Lisäks aina joku miehen sukulainen soittaa että voisinko minä pitää juhlat sillon ja sillon koska se sopii hänelle. Lisäks meillä on uus uuni jolla en todellakaan saa onnistumaan mitkään leivonnaiset. Kaikki kakut mitä oon tehnyt sillä epäonnistuneet totaalisesti. eikä mulla ainakaan ole varaa ostaa mitään valmista kaupasta.

en tiedä mitä tekis... kunhan purkauduin... kiitos
 
ehdotus
Ilmoita niille sukulaisille että voi pitä bileet, mutta nyyttäri-periaatteella, siis jos jaksat vieraita..
Jokainen tuokoon mitä haluaa tarjottavan, sopikoot keskenään.. Ja miehes voi tietysti leipoa/ hankkia kakut ym?

Jaksamista!

ps. ei se 3-vee oikein taida itse niitä juhlia odottaa.....
 
Ei ole pakko. Ei kukaan velvoita.

Mä sinuna sanoa paukauttaisin, että mä en jaksa, olen huonossa kunnossa ja synttärit ikäänkuin meni jo. Tulla saa, mutta kakkua jos haluatte niin tuokaa tullessanne, kyllä minä kahvit keitän.... :D
 
  • Tykkää
Reactions: soja
"an-nikki"
No jaa.. Mun 3-vuotias on kyllä ihan täpinöissään synttäreistä, oli ne sitten kenen tahansa :D Muistelee vieläkin 3kk takaisia juhliaan. Tärkein juttu on se kynttilöiden puhaltaminen kakun päältä ja joku pieni lahja, esim tarroja, värityskirja tai muovailuvahaa. Kakun kun saa vaikka pakastettuna :) Nyyttäreitä mäkin ehdotan jos jotain isompaa juhlaa kaipaavat
 
ap.
ei toi meidän pikkumies mistään juhlista piittaa. lahjojen avaamisestakin mennyt se hohto kun joulukin oli juuri ja tuli avattu lähes 25 pakettia... :D

mutta tosiaankin se on nyyttärit tai sitten mies hakee kaupasta/leipomosta tarjottavat ja maksaa ne.

kyllä minä kuitenkin kahvit voin keittää ja olla seurana...
 
"Höh"
Eikö nyt kuitenkin kannattaisi pitää :) itse meinasin luistaa tytön synttäreitä kun ei huvittaisi tehdä mitään, mutta tajusin että saatan katua. Ennen oon tehnyt kaikki alusta asti itse, nyt ajattelin hakea vaan valmista. Kun kuitenkin sukulaisetkin alkoi jo kyselemään että koskas ne pidetään. Tsemppiä kuitenkin kivat synttärit tulee :)
 
miunmau
Aika ankea äiti olet, jos et lapsellesi ynttäreitä pidä.

Ja missä niin on sanottu, että pitäisi jotain leipoa? Meidän perheessä ei leivota, kaupasta ollaan tarjottavat haettu tai mummo on kaakun tehnyt.
 
Pidät sitten kun jaksat ja jos et jaksa ni toi nyyttärisysteemi ois tosi hyvä. Joulun ajan lapselle tää on kurjaa kun synttärit aina siirretään tai niitä ei pidetä, samanmoinen oikeus heilläkin on juhlat saada. Oma tyttö täytti 8 v 28.12. ja juhlat pidetään nyt 7.1. Kakun tilasin kun ite en niin hyvää osaa tehä, siihen sit sivuun mokkapaloja ja muuta mässyä ni hyvä tulee. Innolla tyttö jo juhlia odottaa!
 
"tii-"
[QUOTE="uupunut";25366392]Onko mun pakko tosiaankin pitää ne juhlat nyt? Mieskin painostaa siihen. Sekään ei tajua mitään. [/QUOTE]
Sano miehelle, että järjestää itse. Kutsuu sopivana aikana ihmiset ja vaikka käy ostamassa kakun, pullaa ja keksejä kaupasta, jos ei ole jauhopeukaloa. Ei se nyt mitään rakettitiedettä ole, etteikö isäkin voisi järjestää synttäreitä lapselleen.

Jos itse olisin todella uupunut, niin en todellakaan vastaisi nätisti miehelle, joka painostaa tekemään jotain minkä voi ihan hyvin tehdä itsekin.
 
"tii-"
Niin ja olen itsekin uuden vuoden aaton lapsi, ja meille tuli aina sukulaisia ja kaveriperhe viettämään uutta vuotta. Siinä kätevästi ne synttärit menee samalla :) Jos siis jonain vuonna haluat järkätä synttärit oikeana päivänä, niin kyllä varmaan ihmisiä tulee kunhan kutsuu ajoissa. Meillä maalla tosin pystyi ampumaan raketteja omasta pihasta, kaupungissa pitää mennä jonnekin kauemmas (vieraat toi raketteja, me järkättiin tarjoilut).
 

Yhteistyössä