lapsen synttärit, ja kaikki menee pieleen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "crybaby"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No miksi sillä tenavalla pitäisikään olla juhlatamineet päällä klo 11, jos vieraita tulee vasta kolmelta? Onhan tässä vielä aikaa laittaa juhlat pystyyn. Ja pestä vaikka ne hiuksetkin.

Jatkossa suosittelen viemään lapsen hoitoon, jos migreeni yllättää ja pitää jäädä kotiin. Työnantaja maksaa sinulle sairasajan palkkaa ja sinun velvollisuutesi on levätä kotona, eikä taistella lapsesi kanssa juhlavalmisteluista.

Harmittaa, jännittää ja kiukuttaa saa, mutta jo viisivuotiaan pitää silti osata hillitä käytöstään vaikka kuinka pännisi. Esim. järjetön pitkään jatkuva kiukkurääkyminen, tavaroiden heittely/tiputtelu yms, vaatteiden poisrepiminen ja rään hierominen eivät ole meillä hyväksyttävää käytöstä.

Ehkä sun lapset on rauhallisempia, eikä tuollaista ihan vaan sen takia tapahdu? Kyllä mä muistan itse vielä kouluiässäkin käytäytyneeni toisinaan aivan tolkuttomasti, toisin kuin paljon miedommalla temperamentilla varustetut sisarukseni. Ei siihen paljoa auttanut, vaikka vanhempani eivät hyväksyneet käytöstäni. :D Kyllä se itsehillintä iän myötä kehittyy, 5-vuotias on vielä tosi nuori.

[QUOTE="vieras";27837948]Ehkä sun lapset on rauhallisempia, eikä tuollaista ihan vaan sen takia tapahdu? Kyllä mä muistan itse vielä kouluiässäkin käytäytyneeni toisinaan aivan tolkuttomasti, toisin kuin paljon miedommalla temperamentilla varustetut sisarukseni. Ei siihen paljoa auttanut, vaikka vanhempani eivät hyväksyneet käytöstäni. :D Kyllä se itsehillintä iän myötä kehittyy, 5-vuotias on vielä tosi nuori.[/QUOTE]

Varmasti tapahtuisi (tai olisi tapahtunut) keskimmäisen osalta jos olisin antanut. Nimenomaan, itsehillintä kehittyy, myös vanhempien opastuksella.

hengitä sisään ja hengitä ulos.
unohda kakku, osta kaupasta jäätelöä: pääset helpommalla.
todennäköisesti lastasi vain jännittää kauheasti ja se purkautuu noin ei niin mukavalla tavalla, tuttua siis meilläkin välillä.
päivänsankarin ulkonäkö ei ole oleellinen juttu, ikuistat kameralla sellaisena kuin hän haluaa juhlapäivänään olla ;) viimeistään 10-vuoden päästä pukee ajatuksella vaatteet,
älä stressaa, tarjoamiset ota helpomman kautta ja ota vaikka tenava syliin hetkeksi,
jaksamista ja hyvää syntymäpäivää sinnepäin!

Omat 10v synttärit oli tylsät äiti unohti ne anto vaan 20 setelin sitten haettiin pitsat sain väärän pitsan En pystyny syömään sitä söin ruoaksi sitten pitsan reunoja

Yhteistyössä