Lapsen suusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paha mieli tuli :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paha mieli tuli :-(

Vieras
3v tyttäreni katsoi tänään kun imetin hänen 5 viikkoa vanhaa veljeään ja totesi, että "Äiti rakastaa vauvaa, ei minua". Kun totesin tyttärelleni, että tietenkin minä rakastan häntäkin, niin tyttö nauroi ja sanoi, että "Ei, äiti vihaa minua".

Meillä kans pian 7v lapsi sanoi yks ilta,että häntä palottaa jos minä en rakasta häntä enää,kun vauva syntyy... ostin lapselle rakkaus-korun vauvalahjaksi,ja kerron sitten tytölle,että se muistuttaa aina häntä siitä,että äiti rakastaa valtavasti !!!

Tottakai tuntuu pahalta, mutta on myös ymmärrettävää. Kaikkien hormonimyrskyjesi keskelläkin sinun tarttee vaan olla se aikuinen, joka jaksaa vanhemman lapsen tunteen purkaukset ja tuumailut. Menee kyllä ohi ja ymmärtää ajan kanssa, että rakastat heitä molempia. Vaikka kasvatusalan immeisiä olenkin, jaksan aina ihmetellä lapsen älykkyyttä: kuinka 3-vuotias osaakin ajatella ja sanoa noin?!!

Se on selkeesti löytänyt tuon narun.
Kun huomaa tuon vaikutuksen, pompottaa sua mielenkiinnosta hetken, mitä annat ja mitä huomiota saa, kun sanoo taikasanat "äiti ei rakasta".
Tuon eri variaatiota ilmenee aika ajoin kun lapsi kasvaa.
Et rakasta jos et osta suklaamuroja. Et rakasta kun et siivoa huonetta puolestaan. Et rakasta kun et osta puhuvaa nukkea. Et rakasta kun et päästä yöksi leikkimökkiin.
Varo vain, tuon eri variaatioita saat kuulla vaihtelevassa määrin lapsen uhmien mukaan.

Yhteistyössä