Lapsen suusta syöksyi verta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mulle on muuten ihan sama vaikka kaikki maailman mopopojat roihuais.
Entä sitten, saatteko kiksejä?
:attn: :p :wave: :whistle:

oletsää tuikannu mopopojat tuleen vai mitä täällä sauhutaan :attn:

Mulle on muuten ihan sama vaikka kaikki maailman mopopojat roihuais.
Entä sitten, saatteko kiksejä?
:attn: :p :wave: :whistle:

Rauhoitu rakkaani!!!!! :attn: :attn:
Ja asiaan, mulla oli pienenä sama..
Ja nuorenakin, nenästä valui verta todella usein ja toisinaan se tuli sitten suustakin, jos menin paniikkiin... :x

Meillä myös tuollaista aina kun verta tulee nenästä, poika pelkää ihan sairaasti verta ja tietty sit alkaa hirvee huuto kun suustakin sitä tulee. Yskittää tietysti tuo verentulo ja suustahan se lentää pois sitten :( ei ole kyllä kivaa katsottavaa.

Kerran oikeasti meinasin soittaa verenvuodon takia ambulanssin ja itsekkin olin hieman paniikissa kun tuo verentulo ei meinannut loppua millään. Norona valui vain nenästä ja osa tuli suun kautta. Tätä kesti KAUAN. Ajattelin, ettei kovin kauan ole hyvä valua noin kovaa. Onneksi sitten jollain keinolla sain sen tyrehtymään

Paras neuvo on yrittää saada lapsi rauhalliseksi, itkeminen vain pahentaa vuotoa

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Ja nuorenakin, nenästä valui verta todella usein ja toisinaan se tuli sitten suustakin, jos menin paniikkiin... :x

Rauhotun.
Juu, ei se paniikki tilannetta ainakaan paranna. :)

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

Rauhotun.
Juu, ei se paniikki tilannetta ainakaan paranna. :)

kiitos :heart:
Joo ei kyllä, meidän äiti oli aina iha paniikissa
Muistan kaksi kertaa kun kutsui ambulanssin tarkistamaan tilanteen samasta syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja 8v pojan äitee:
Meillä myös tuollaista aina kun verta tulee nenästä, poika pelkää ihan sairaasti verta ja tietty sit alkaa hirvee huuto kun suustakin sitä tulee. Yskittää tietysti tuo verentulo ja suustahan se lentää pois sitten :( ei ole kyllä kivaa katsottavaa.

Kerran oikeasti meinasin soittaa verenvuodon takia ambulanssin ja itsekkin olin hieman paniikissa kun tuo verentulo ei meinannut loppua millään. Norona valui vain nenästä ja osa tuli suun kautta. Tätä kesti KAUAN. Ajattelin, ettei kovin kauan ole hyvä valua noin kovaa. Onneksi sitten jollain keinolla sain sen tyrehtymään

Paras neuvo on yrittää saada lapsi rauhalliseksi, itkeminen vain pahentaa vuotoa

Hirvee tilanne kyllä, sitä tuli niin hitosti ja likka kans yski ja kirku samaan aikaan, aattelin että tukehtuu vereensä tms.
No, onneksi sisko oli täällä ja osas rauhottaa tilanteen, kun on itse kärsinyt pienenä samanlaisista verenvuodoista. Muuten oisin jo sitä ambulanssia alkanu tilaamaan, kun en löytäny edes vaatteita päälleni.

No, se siitä illasta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on itse olla rauhallinen. Itse olen todella herkkä, mutta on vain PAKKO pitää järki päässä kun taphtuu jotain kurjaa. Ensi kerralla yritä skarpata.

Ei aina auta sekään :( yleensä olen itse tosi rauhallinen, mutta lapsi senkun itkee. On onneksi niin iso jo, että ymmärtää kun sanon, ettei se itkeminen muuta tee kuin pahenna vuotamista. Sit raukka yrittää väkisin olla itkemättä, vaikka selvästi on ihan paniikissa. Mut tadaa... vuoto loppuu..

Se itkeminen oikeesti vain pidentää ja pidentää vuotoaikaa, rauhallisesti kun hengittää niin tyrehtyy aika nopsaan

Meillä on ihan samaa homma, tosin pojalla nenä valunut jo yli 3 vuotta, mutta tässä männä viikolla vasta käytiin yöllä tk:ssa kun tuli taas raju verenvuoto, jota en saanut rauhoittumaan ja sitä tuli nenästä ja suusta, poika syljeskeli verta, oli sänky, pesuhuone ja poika kuin teurastamolta tullut, samoin sanoi hoitaja joka otti meidät vastaan. 2 kertaa nyt poltettu nenän suonia ja verikokeisiin laittoi päivystävä lääkäri, et pitää alkaa tutkia onko siihen jokin muu syy kuin sukualttius, ovat niin rajuja

Yhteistyössä