Lapsen suusta syöksyi verta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
torstai-iltana, kun alkoi yhtäkkiä nenä vuotaa.
Suustakin tuli sitten kauheesti verta, lapsi kirkui paniikissa täysin keuhkoin ja itse olin myös ihan sekasin.. Pyörin vaan ympyrää enkä löytänyt vaatetta päälleni.. halusin äkkiä terkkariin. Onneksi sisko oli sillon meillä (luojan lykky) ja sai meidät rauhottumaan. Sillä on itsellä lapsena tullut yhtä rajusti verta nenästä ja suusta, niin tiesi että se on ihan nenäverenvuotoa vaan ja menee nopeesti ohi.
Jos oisin yksin ollut, oisin varmaan soittanut jo ambulanssia.

Onko teidän lapsilla koskaan tullut nenäverenvuodon yhteydessä suustakin verta? Se oli hirveää katsottavaa. Ajattelin että nyt on jotain vakavaa kyseessä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On ollut varmaan pelottavaa... Hyvä ettei pahempaa.
itse puhalisin kerran lapsena ilmapalloa, ja se poksahti suussa, ja se veren määrä
oli valtava..

Oho. Kaikkea sitä sattuu. :|
Oli kyllä pelottavaa.

Mulla valuu suuhun veri, jos en pidä leukaa rinnassa nenäverenvuodon aikaan.

Ei kyllä syöksymällä tule, mut jos tekisin vanhan kansan oppien mukaan ja kattosin ylöspäin, niin kaikki nenäveri valuis suuhun...

:o :| Ei ole tuollaista sattunut ikinä. Enkä tiedä miten rauhallisena itse tuollaisessa tilanteessa pysyisin. Onneksi johtui vaan siitä nenäverenvuodosta. Varmasti säikytti, onneksi oli se sisko rauhoittamassa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
On ollut varmaan pelottavaa... Hyvä ettei pahempaa.
itse puhalisin kerran lapsena ilmapalloa, ja se poksahti suussa, ja se veren määrä
oli valtava..

Oho. Kaikkea sitä sattuu. :|
Oli kyllä pelottavaa.

No onneks, ei pahempaa. Varmaan se itku vielä lisännyt sitten sitä veren määrää jos pienikin on ollut hädissään.
Mun pojalla vuotaa nenästä verta usein, ja nyt kun se on siihen jo tottunut, tuntuu että se menee aina nopeammin ohi, kun se ei panikoi sen kanssa. Istuu hiljaa odottamassa että menee ohi, ja sillä selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:

Ei kyllä syöksymällä tule, mut jos tekisin vanhan kansan oppien mukaan ja kattosin ylöspäin, niin kaikki nenäveri valuis suuhun...

Täytyykin muistaa ens kerralla tämä. Itsekin aina hoen että sit pitää katsoa ylös tai maata. Mutta sittenhän se tosiaan menee suuhun enempi.. :/

Täytyykin muistaa ens kerralla tämä. Itsekin aina hoen että sit pitää katsoa ylös tai maata. Mutta sittenhän se tosiaan menee suuhun enempi.. :/

Mä oon käsittäny ettei ollenkaan enää suositella ylöspäin kattomista.
Leuka rintaan, puristus nenänvarresta ja kylmää niskaan...

(Saattanu kyllä näidenkin ohjeiden annon jälkeen tulla uusia)

No onneks, ei pahempaa. Varmaan se itku vielä lisännyt sitten sitä veren määrää jos pienikin on ollut hädissään.
Mun pojalla vuotaa nenästä verta usein, ja nyt kun se on siihen jo tottunut, tuntuu että se menee aina nopeammin ohi, kun se ei panikoi sen kanssa. Istuu hiljaa odottamassa että menee ohi, ja sillä selvä.

Juu se paniikki ja kiljuminen selvästi viel lisäsi sitä veren tuloa.
Ja kaikki alkoi ku salama kirkkaalta taivaalta, peitto oli yhtäkkiä verinen, ja kun vein likan vessaan ni verivana oli jääny perään.
Hirvee tilanne.

Ajattelin jakaa tämän, että jos jollekin sattuu samanlailla lapsen kanssa, niin muistaa että ei oo niin paha tilanne miltä näyttää. (luultavasti)

Mä oon käsittäny ettei ollenkaan enää suositella ylöspäin kattomista.
Leuka rintaan, puristus nenänvarresta ja kylmää niskaan...

(Saattanu kyllä näidenkin ohjeiden annon jälkeen tulla uusia)

OK. Hyvä vähän päivittää tietoja ainakin nyt tolle tasolle. =)

Suustakin tuli sitten kauheesti verta, lapsi kirkui paniikissa täysin keuhkoin ja itse olin myös ihan sekasin.. Pyörin vaan ympyrää enkä löytänyt vaatetta päälleni.. halusin äkkiä terkkariin. Onneksi sisko oli sillon meillä (luojan lykky) ja sai meidät rauhottumaan. Sillä on itsellä lapsena tullut yhtä rajusti verta nenästä ja suusta, niin tiesi että se on ihan nenäverenvuotoa vaan ja menee nopeesti ohi.

Onko teidän lapsilla koskaan tullut nenäverenvuodon yhteydessä suustakin verta? Se oli hirveää katsottavaa. Ajattelin että nyt on jotain vakavaa kyseessä. :(

Noi sun aikaisemmat kommentit liittyen palaneisiin pikkupoikiin; ihan oikein sulle ja toivottavasti sitä verta tulee lisääkin, ihan vaan siksi et muksullasi niin saatanan idiootti mude.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
:o :| Ei ole tuollaista sattunut ikinä. Enkä tiedä miten rauhallisena itse tuollaisessa tilanteessa pysyisin. Onneksi johtui vaan siitä nenäverenvuodosta. Varmasti säikytti, onneksi oli se sisko rauhoittamassa :ashamed:

No niinpä. Onni onnettomuudessa, oli vielä to-ilta.. että sattukin sitten olemaan meillä yötä.

Tollasissa tilanteissa ei ole kiva olla yksin.

:D:D:D
Hyvä hyvä, kyllä nyt Lunatic itkee kun omalle veera-villelle on käynyt hassusti ja vähän nenusta tullut verta, mutta kun 12-13-vuotiaat pojat palavat pahasti mopo-onnetomuudessa on se hänen mielestään pojille ihan oikein.
Ei muuta kun lisää nenäverenvuotoja toivotellen.

ihan oikein teille.
näinhän se sanasta sanaan meni

Alkuperäinen kirjoittaja yököttävä:

Noi sun aikaisemmat kommentit liittyen palaneisiin pikkupoikiin; ihan oikein sulle ja toivottavasti sitä verta tulee lisääkin, ihan vaan siksi et muksullasi niin saatanan idiootti mude.

Pässi. Toivoa nyt lapselle mitään, vaikka mitä mieltä olisi äidistä.

Alkuperäinen kirjoittaja edelleen yököttävä:
:D:D:D
Hyvä hyvä, kyllä nyt Lunatic itkee kun omalle veera-villelle on käynyt hassusti ja vähän nenusta tullut verta, mutta kun 12-13-vuotiaat pojat palavat pahasti mopo-onnetomuudessa on se hänen mielestään pojille ihan oikein.
Ei muuta kun lisää nenäverenvuotoja toivotellen.

älkää nyt alentuko tuommoiseen

Lunis näyttää vähän rauhoittuneen, mitä katsoo sen viime aikaisia tekstejä.
Mut kyllä on niin karua ja törkeetä tekstiä tullut siltä aijemmin, etten yhtään ihmettele näitä jotka ei jaksa olla niin ystävällisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja yököttävä:

Säkö sitten olet jotenkin fiksu noitten kommenttiesi kanssa?

Uusimmat

Yhteistyössä