Lapsen suusta kuultua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
4v poika kysyi minulta eilen illalla, että onko hänen pakko taas mennä tänään päiväkotiin. Kun vastasin, että kyllä on, niin poika huokaisi, katsoi minua surullisena ja sanoi, että "Uskomatonta, että minut pakotetaan käymään päiväkodissa. Se on kuin lasten vankila".

mun 3v8kk katsoi eilen valokuvia ja sanoi oikein iloisesti: ÄITI sieki oot täällä vielä nuorena!!

Sama neiti sit sano kun katsoi minun kanssa salkkareita ja siinä oona ja miro pussas et: kato nuo pussaa. Kysyin et mistäs sie tiät mitä ne tekee nii neiti tokas et: Mie tiiän, ne pussaa, se on semmosta ylimääräistä hommaa.

Meillä poika 4-vuotta ei tykkää käydä päiväkodissa kun siellä on hänen sanojen mukaan vain sääntöjä ja sääntöjä ja vieläkin vain sääntöjä ja niitä pitää vielä noudattaa. :D

Ihan kuin kotona elettäisiin kuin pellossa. :D

mun murrosikäset ei paljoa tarhavuosistaan edes muista kun olen kysellyt. elämä oli niin tasaista, että ei se tavallinen arki jää niillä mieleen. erikoiset tapahtumat vaan. hyvällä ne on hoitopaikkaansa muistelleet ja aina menivät mielellään sinne. toki vanhempien asenne ja aikuisten jutut vaikuttaa lastenkin mielipiteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonas:
Meillä poika 4-vuotta ei tykkää käydä päiväkodissa kun siellä on hänen sanojen mukaan vain sääntöjä ja sääntöjä ja vieläkin vain sääntöjä ja niitä pitää vielä noudattaa. :D

elämässä ei pärjää, jos ei osaa noudattaa sääntöjä. ei sellanen ihminen voi töissä käydä, joka ei pysty noudattamaan annettuja ohjeita.

meillä kuopus tässä yksi aamu hoidon pihalla kysyi että miksi hänellä on 2 kotia..
on päiväkoti ja yökoti...
näin se vaan menee...
päivät ovat hoidossa arkena siis ja viikonloput ja yöt kotona... tosin ovat vain 10pv/kk hoidossa

Alkuperäinen kirjoittaja hmpt:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonas:

elämässä ei pärjää, jos ei osaa noudattaa sääntöjä. ei sellanen ihminen voi töissä käydä, joka ei pysty noudattamaan annettuja ohjeita.

Sä oot sairas ihminen hmpt!!!! Kukaan ei ole sanonut etteikö poikani niitä sääntöjä noudattaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun murrosikäset ei paljoa tarhavuosistaan edes muista kun olen kysellyt. elämä oli niin tasaista, että ei se tavallinen arki jää niillä mieleen. erikoiset tapahtumat vaan. hyvällä ne on hoitopaikkaansa muistelleet ja aina menivät mielellään sinne. toki vanhempien asenne ja aikuisten jutut vaikuttaa lastenkin mielipiteisiin.

Kiva kommentti. Näin se varmasti on.

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
meillä kuopus tässä yksi aamu hoidon pihalla kysyi että miksi hänellä on 2 kotia..
on päiväkoti ja yökoti...
näin se vaan menee...
päivät ovat hoidossa arkena siis ja viikonloput ja yöt kotona... tosin ovat vain 10pv/kk hoidossa

Meidän poika sanoi samaa pitkään.
"Minä asun kyllä päiväkodissa" ja "minä asun kotonakin" kuului jatkuvasti kun ajettiin päiväkodin ohi. Pitkät päivät meilläkin.

Yhteistyössä