Lapsen suuherpes!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äityli

Vieras
Onko kellään kokemusta lapsen suuherpes-viruksesta? Meillä just toinen veijari sairastaa tätä virustautia! Lääkäri määräsi suunkautta otettavaa lääkettä, joka lyhentää taudin kestoa ja sit jonkinmoista geeliä suun sisälle oleviin rakkuloihin, joka helpottaa syömistä. Kirjoitelkaa, please!

Mun lapsista yhdellä on ollut suuherpes joskus 2-vuotiaana(nyt on jo 6-vuotias).Meillä oli korkea kuume ja suu(sisäpuolella)sekä nielu täynnä rakkuloita.Syöminen ja juominen huonoa.Lääkäri määräsi meille silloin reseptillä saatavaa lasten kipulääkettä,jotta kipu häviäisi ja lapsi saisi edes juotua.Muuta hoitokeinoa ei kuulemma tautiin ollut.Rakkulat oli suussa vajaan viikon ja kuume muistaakseni saman verran.Ikuisesti se virus sitten elimistöön jää ja aina muutaman kerran vuodessa huuleen ilmestyy herpesrakkula,mutta ei niin rajuna kun eka kerralla eikä kuumeen kera.Muihin perheenjäseniin se ei ole tarttunut eikä tietoa mistä lapsi sen silloin sai.

Meillä sairas tytär,tyttären isä ja minä vuosia taakse.Silloin saatiin vain sellaista puuduttavaa ainetta että jotain sai syötyä ja juotua.

Nyt poika(2 vuotias) sairasti juuri sen ja sai siihen Zovirax suun kautta otettava.
Parani nopeasti ja kaikki kunnossa suussa kuurin jälkeen.

Jälkeenpäin meistä ei sitä ole sairastanut kuin minä vain eri tavalla.
Tulee suupieleen rakkuloita välillä ja kerran tullut silmään.
Silmässä paha voi viedä näön jos ei aikanaan hoitoa saa.Alkoi tavallisesta tulehduksesta.

Ja sen verran vielä että virus suurimmalla osalla muttei kaikilla koskaan ilmene.

Uusimmat

Yhteistyössä