Lapsen sukunimi takaisin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ööö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"ööö"

Vieras
Maksaako se jos vaihdan lapsen sukunimen (isän sukunimi) takaisin omakseni? olen yksinhuoltaja eikä isää lapsensa kiinnosta. Tahdon käytännön syistä että lapsella on sama sukunimi kun sisaruksillaan.

Olen vaihtamassa lapsen sukunimeä (isän sukunimi) takaisin omaksi sukunimekseni. isä ei eron jälkeen tahdo olla yhteydessä lapseensa, enkä tahdo lapseni kantavan sellisen ihmisen sukunimeä.

Minulla on yksinhuoltajuus mutta lapsella siis isän sukunimi. Eikä ole eron jälkeen ollut enää kiinnostunut lapsestaan. Maistraatin sivuilta ei tietoa löydy miten lapsen sukunimen saa vaihdettua takaisin äidin sukunimeksi. naimisissa emme lapsen synnyttyä olleet, vain avoliitossa.

[QUOTE="ööö";25306131]Minulla on yksinhuoltajuus mutta lapsella siis isän sukunimi. Eikä ole eron jälkeen ollut enää kiinnostunut lapsestaan. Maistraatin sivuilta ei tietoa löydy miten lapsen sukunimen saa vaihdettua takaisin äidin sukunimeksi. naimisissa emme lapsen synnyttyä olleet, vain avoliitossa.[/QUOTE]

Minä vaihdoin juuri tässä syksyllä lapsen sukunimen omakseni, vähän samoista syistä. Kysyin asiaa maistraatista ja sieltä sanottiin että menee ilmoitusmenetelmällä (eli voi verkkopalvelussa vain vaihtaa) mutta kun ilmoituksen tein niin tuli, että ei käy näin vaan pitää laittaa hakemus (joka maksaa). Laitoin hakemuksen ja siihen kaikki syyt tarkkaan selostettuna. Muutos meni läpi ja lapsen nimi vaihtui, mutta minun ei myöskään tarvinnut siitä maksaa. Eli meni ilmoitusmenetelmällä mutta siten että hakemus tuli laittaa. Suosisttelen siis että laitat suoraan hakemuksen ja siihen kirjaat tarkkaan perustelusi nimen vaihtamiselle.

Yhteistyössä