Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
eikö oo trkein etä apsella on ne sukset, varisnkin jos ei harrasta hihtoa muuallakui koulussa tai päviäkodissa. kyllä silloi hätätapauksesa käy ne pienemmätkin, kunhan vaan o ne välinet.
Me ei tosiaankaan osteta JOKA vuosi uusia suksi tai monoja., kerralla vähän isomat monot ninmenevä pari vuotta ja sukset ostetaa vain niille jotka OIKEASTI tarvitsevt.Eli kun tyttö ei ole kasvanut saa tyytyä samoih vanhoihin. He eivät yläasteella edes montaa kertaa hiihdä. Poika 14v.saa uudet, mutta monot käy vielä koska ovat vieläkin isot. poika 10v saa isoveljen vanhat ja sitten tuo poika 8v saa tuon 10v vanhat. nin kätevästi se menee ku on monta lasta.
Tää on kyl ihan totta, että on tosi typerää kun joutuu lähes joka vuosi hommaan uusia välineitä lapsille koululiikuntaa varten. Se tulee kalliiks.
Mutta ite oon silti sitä mieltä, et mielelläni vähistäkin rahoistani koitan hommata sopia välineitä lapsille. Paljon on tarjontaa kirppiksillä ym käytettynä, ja jos ei löydy, on sit vaan pakko ostaa uutena, voihan ne sit myydä eteenpäin (tosin mä en myy, vaan jemmaan perässä tulevalle parivaljakolle). Nimittäin, jos tänä talvena hiihdät/luistelet monoilla/luistimilla jotka lonksuvat jaloissa ja tekevät rakot kantapäähän koska ovat liian isot, ja sit ens talvena hampaat irvessä hiihdät/luistelet välineillä jotka puristavat tuskasesti varpaasta, katoaa varmastikin se talviliikunnan ilo...
Mun mielestä lapsilla pitää olla suht sopivat välineet, ja aina sen ei tartte olla sitä kalleinta ja hienointa mallia. Pääasia kun on hyvät jalkaan ja kiva niillä mennä... Empä tiedä, johtuuko osittain tästäkin, mut meillä muksut on tosi innokkaita hiihtäjiä ja luistelijoita ihan sen koululiikunnan ulkopuolellakin... Vaikka niiden välineiden osto todella loven jättääkin mun ohueen lompakkoon, on sitä liikkumisen ja ulkoilun riemua kiva katsella!