Lapsen sairastelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neuvoton"

Vieras
Pojallani on ollut pitkä ja vaikea silmätulehdus, kestänyt yli 2 viikkoa. Saanut siihen 3 eri lääkettä. Nyt nämä viimeset tipat selkeästi tepsineet. Lääkärissä kävimme perjantaina ja samalla lääkäri katsoi korvat ja toinen korva oli tulehtunut. Saimme siihen antibioottikuurin. Eilen pojalle nousi kuume ja tänään hän on valittanut koko ajan korvaansa, siis toista korvaa. Eli tulehdus siirtynyt ilmeisesti myös toiseen korvaan. Antibioottikuuri loppuu huomenna, eli minun mieleatä se olisi pitänyt purra jo.
Eli kysymyksen on, lähdenkö viemään poikaa näytille tänään, vai odotnko huomiseen? On koko aamun valittanut korvaansa. Annoin nyt särkylääkettä ja se ilmeisesti auttanut kipuun jossainmäärin, tunkee sormea korvaan kuitenkin koko ajan. Poika on kolmevuotias.
Jotenkin kaipaan vähän neuvoa, vaikka toisaalta tämä on ihan selkeä juttu. Väymys kun painaa päälle.

Mun tytöllä oli viikko sitten perjantaina korvatulehdus, siihen aloitettiin heti antibiootit, maanantaina nousi kuume, torstaina jo käytiin uudestaan lääkärissä ja crp oli koholla, lähete perjantaiksi labraan ja jos tulehdus arvot ennallaan uusi antibiootti päälle. No nyt on toinen antibiootti perjantaista lähtien ja se vasta toimi. Tiistaina mennään kuiteskin katsomaan labra arvot
Se niin riippuu viruksesta ja antibiooteista, myös siitä kuinka monta antibioottia lapsi on elämänsä aikana syönyt eli onko tullut immuuniksi joillekkin.

Paranemista, sinuna menisin päivystykseen

No sinne mä soitin jo. He oli siellä sitä mieltä, että odottaisin huomiseen, kun ab-kuuri loppuu. Pikkusiskolla oli juuri myös korvatulehdus ja söi siihen ensin yhden ab-kuurin joka ei tepsinyt, sai uuden kuurin ja se iski. Poikani syö nyt samaa ab:tä kun pikkusisko söi ensin, eli sitä mikä ei purrut. Mä luullen että heillä selkeästi sama pöpö. Siksi en haluais odotella.
Me ollaan oltu todella tyytyväisiä meidän terveyskeskukseen, aina saatu hyvää palvelua. Nyt eka kerta kun ei saatu aikaa, vaan pyysivät odottelemaan. Pojalla on vakuutus, joten taidampa varata ajan yksityiseltä. Sinne pääsee ainakin. Kun selkeästi tuo korva vaivaa.

Yhteistyössä