Lapsen ruokailu...

Mamitzu RautaPerse

Aktiivinen jäsen
10.01.2007
1 644
0
36
Kuinka teillä syödään?
Meillä 1v3kk poika ja ruokailut on yhtä sirkusta.
Pitää olla leikkiä ja touhua että saan sen huijattua
syömään! Syö "huijaamalla" hyvin ja jos antaa itse
syödä syö paljon vähemmän ja syöttää kaiken koiralle :headwall:
Tuntuu että kaikki muu on tärkeämpää kuin syöminen ja
minusta se on niin turhauttavaa!
Millä saan lapsen syömään ilman sirkusta?
Keinot alkavat olla jo vähissä, tämä ruokasirkus on
alkanut jo 10kk ikäisenä :headwall:

Mutta oisko sulla sydäntä vaan kokeilla että jättäis "sirkustemput" kylmän viileesti pois ja luottaa siihen että kyllä se ruokailu alkaa sujumaan kun on oikein kunnon nälkä? Niin ja se koira pois siitä vierestä ettei pysty sitä syöttämään :)

Meillä ensimmäinen ns.rauhallinen ruokailu takana ilman
sirkusta ja koiraa. koiran suljin kokonaan toiseen huoneeseen.
(aikaisemmin ollut näköetäisyyden päässä).
Poika ilmeisesti tiesi että äiti kävi tänne rustaamassa hänen
ruokatavoistaan :D
No ruokaa meni vähemmän kuin aikaisemmin, nyt vain sisulla
seuraavaan ruokailuun... :/

Meillä oli kans samantyyppinen ruokasirkus poitsun kanssa, joka hellitti kun siirsin koiran pois keittiöstä ruokailun ajaksi. Nytkin kun syöminen alkaa mennä pelleilyksi, parin varoituksen jälkeen nostan muksun alas syöttötuolista ja ilmoitan että seuraava ruoka on silloin ja silloin. Ja kas kummaa, sitten taas ruoka maistuu..

meillä syödään hyvin kun on nälkä -sekä itse että syötettynä, mutta annas olla kun se pahin nälkä on ohi...sitten alkaisi sirkus jos vain saisi mutta meillä on periaatepäätös että silloin kun aletaan kiipeillä syöttötuolista tai viskotaan ruokaa koiralle, sanotaan kiitos...niinkin hyvällä tuloksella että kun sanotaan kiitos poitsu alkaa itse kiskoa ruokalappua pois:)
toisaalta kun poika ihan väsy annamme enemmän periksi ja silloin saa vähän kirjaa ihmetellä tms. syödessä.

Meillä poika nyt 1 v 1 kk ja ruokailu on ollut kamalaa taistelua ja leikkimistä, aivan niin kuin teillä AP. Eilen mulla meni totaalisesti hermot, kun syömisestä ei tullut mitään, koko ajan olis vaan pitänyt leluja, lusikkaa ja purkkia tuoda herralle eteen. Päätin, että nyt loppui leikkiminen. Seuraavalla ruokailulla annoin vain oman lusikan käteen (poika haluaa harjoitella itse syömistä, lue sotkemista) ja rupesin syöttämään. Kauhea kiukku iski, kun ei saanut muita leluja. Poika huusi 45 min. eikä syönyt juuri mitään. No, illalla söi sitten jo nätimmin ja enemmän. Eli pakko vaan vieroittaa siitä sirkuksesta, jospa se siitä helpottuis. Voimia vaan kaikille, pitkää pinnaa vaatii näköjään tämäkin asia.

Iltaa kaikille!
Meillä mentiin jo toista iltaa nukkumaan
vähäisellä puuro määrällä... Kauankohan tätä
kestää?
Ruokamäärät tippuneet roimasti vähemmälle
ja mietinkin nyt että koska se nälkä oikeen
sitten tulee? Koirakin menee jo toiseen huoneeseen
kun huomaa että ruokailu lähestyy..

Meillä myös vastaavanlainen sirkus mutta ilman koiraa :) Olen jatkanut moista touhua koska muuten poika ei syö mitään enkä jaksa sitä huutoa ja kiukuttelua ja kiukkuisena ja nälkäisenä hän ei varsinkaan enää huoli mitään ruokaa vaan eläisi sitten pelkällä tisumaidolla. Ja tankkailee sitten koko yön päivän syömättömyyttä. Kovasti söisi itse, sormin kylläkin, jos antaa lusikan sillä vain levittelee ja heittelee ruokaa ympäriinsä. Olen antanut sotkea puurolautasenkin kanssa vaikka hermot meinaa mennä sen sotkun kanssa... ei yritäkään laittaa lusikkaa suuhun vaan minun pitää silti syöttää. kyllä kai tämä tästä joku päivä alkaa helpottaa... poika syö niin vähän muutenkin että hermoilen näiden ruokailujen kanssa.

Yhteistyössä