Lapsen runsas karvankasvu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Muru"

Vieras
Tää äiti on kovin huolissaan meidän 6-v tyttösen runsaasta karvan kasvusta. Hällä pahin karvoitus on käsivarsissa ja selässä, jossa karvat on noin puolitoista senttisiä. :( Muutenkin toisen elämä ole ollu helpommasta päästä, moniallergikko+astmaatikko niin enää en kaipaisi sitä että tästä asiasta aletaan kiusaamaan koulussa. :'( Onko kohtalotovereita tai vinkkejä mitä pitäisi tehdä vai antaa asian vaan olla?!?

Mielenkintoista. Meillä 4-vuotiaalla moniallergikolla ja astmaatikolla sama juttu. Karvat on aika vaaleita, mutta varsinkin selässä todella pitkiä. Meidän poika on todella laiha. Olen ajatellut sen liittyvän tähän?

Mun kuusivuotiaalla on karvaa jaloissa, aika vaaleaa vielä mutta selvästi jo sellaista vähän paksumpaa. Mä oon aika tumma ja isä on ulkomaalainen, joten aatellut että on ok. Mutta tosiaan mietityttää että aletaanko kiusata isompana.

Meillä on 5v poika, jolla selvästikin hyvä "karvageeni" :D Hänellä on selässä ollut aina paljon karvoja, ne ovat vielä kaiken lisäksi tummia ja pitkiä. Nyt huomasin, että myös sääret ovat karvoittuneet ja niisskin toi vaalea nukka on muuttunut oikein tummaksi..... Ei ole astmaatikko tai allerkikko, ei käytetty kortisonivoidetta. Nyt juuri pohdin, että olisiko syytä tutkituttaa poika vai eil. Lähinnä epäilen, että olisiko joku hormoonihäikkä?

Me kysyttiin mein omalääkäriltä tätä asiaa ja hänen vastaus oli: noo, toisilla karvankasvu on kovempaa kuin toisilla... Ja siinä se. :/ Ihotautilääkärillekö?