lapsen puolipäivähoito kunnalla ja kelan etuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
vanhempi lapsemme on nyt 4,5v. Pääsääntöisesti kotihoidossa vielä kun pikkusisko runsas 2v. Nyt kesällä pääsi vihdoin jonottamisen jälkeen päiväkotiin puolipäiväiseksi. On kerhomaisesti 2x/vko ja vain neljä tuntia kerrallaan. Nyt tuli sitten kelalta selvityspyyntö että kunnalta saamiensa tietojen mukaan lapsemme kunnallisessa päivähoidossa eikä oikeutettu hoitotukeen. Muistaakseni se sisarkorotus noin 30-40e. Mielestäni lapsen olisi kyllä perusteltua tuo pieni summa saada kun pääsääntöisesti kuitenkin kotona eikä kunnan hoidossa. maanantaina vien selvityksen kelaan ja katotaan mitä päättävät.

joo ei saa kotihoidon tukea vaikka olis vaan tunnin päivässä. Paitsi että.. mulla oli kolmosta odottaessa tilanne että lääkäri määräsi lepoa ja sain perhepäivähoitopaikan isommille vähän vastaavasti kuin teillä, sossu teki silloin avohuollontuki päätöksen ja kotihoidontuki jatkui koko hoidon (n. 5kk ) ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja online:
joo ei saa kotihoidon tukea vaikka olis vaan tunnin päivässä. Paitsi että.. mulla oli kolmosta odottaessa tilanne että lääkäri määräsi lepoa ja sain perhepäivähoitopaikan isommille vähän vastaavasti kuin teillä, sossu teki silloin avohuollontuki päätöksen ja kotihoidontuki jatkui koko hoidon (n. 5kk ) ajan.

Mulla aikoinaan samanlainen tilanne,ja kotihoidontuen sain,sossun ansiosta.

Niin se vain on, perhe saa valita joko kotihoidon tuen tai kunnallisen hoidon. Molempia ei voi saada yhtäaikaa.
Eri asia on nämä kuntoutukselliset tai sosiaaliset syyt.

Yhteistyössä