lapsen poliklinikkamaksut, mistä saan rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuamitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuamitä

Vieras
Nyt ollaan pulassa. Mulla jää kaikkien kulujen jälkeen n. 300 e kk itselleni ja lapselle. Lapsi sairastui ja terveyskeskuksesta meidät käskettiin lasten poliklinikalle. Ilmeni että kyseessä oli ihan peruskorvatulehdus ja jouduttiin käymään kuitenkin sen takia 2 kertaa. Nyt tuli lasku 64 e. Enkä tiedä mistä mä tingin, että saan tuon maksettua :( mitä jos mä jätän nyt vaan tuon maksamatta? Ei olla sossun asiakkaita, enkä tiiä huolittasko ees, kun tää vähäinen raha johtuu ihan tästä asunnon vuokrasta.

Voithan jättää maksamatta mutta jossain vaiheessa menee kuitenkin perintätoimistolle joten edessä jossain vaiheessa.
Soittaisin ja kysyisin laskulle uutta eräpäivää tai jos voisi maksaa esim kahdessa osassa.
Mitään ei menetä jos kysyy.

Myy jotain? Lapsen vaatteita vaikka?

Mulla korotettu lapsilisä ja elarit on jo yhteensä enemmän kuin tuo sun käteen jäävä raha. Outoa miten sulle voi jäädä noin vähän. Asumistukikin on mulla jo 500 e (olen työtön). Päivähoitomaksu vaivaiset pari kymppiä.

Sosiaalitoimisto, mene ihmeessä käymään.

Soita, ja sovi maksun jakoa pienemmissä summissa pidemmälle ajalle

Ja ps. sairaalamaksut raukeavat viidessä vuodessa ;/

Mä saan kaikki, mitä Kelalta on mahdollista saada + elarit. Ei meillä jää enempää käteen. Eikä meil oo mitään myytävääkään. Kai mä jätän puhelimen lataamatta ja pyydän jos tuon maksun vois jakaa vaik kolmeen osaan. Saapa nähdä kuinka kivaa on ilman puhelinta :( jään varmaan ihan yksin. Meneekö ne luottotiedot multa vai lapselta, jos jätän maksamatta? Poika on nii pieni, että ne kerkeis monta kertaa sillä palautua ennenku niitä tarvii mihinkään.

Pyydä lapsesi isältä rahaa lainaksi vaikka. Tai jommalta kummalta mummolta. Tietysti sun luottotiedot menee, ei sun lapsella ole vastuuta tuollaisista asioista! Ihmettelen vaan minäkin miten voi olla noin pieni määrä rahaa mitä jää.

Jos "jäät yksin" ilman puhelinta, niin ketä ne ihmiset on joille soittaisit? Mulla ei ole yhtäkään kaveria, joka tuota summaa ei vippaisi! OIkeasti nyt pyytämään joltain lainaa. Älä kieriskele itsesäälissä.

jos et suostu periaatteesta käymään sossussa tai pyytämään keneltäkään lainaa niin ota sitten vain kiltisti se luottohäiriömerkintä vastaan, ei kukaan tule ovellesi tarjoutumaan maksamaan laskujasi.

Alkuperäinen kirjoittaja apuamitä;30779951:
Mä saan kaikki, mitä Kelalta on mahdollista saada + elarit. Ei meillä jää enempää käteen. Eikä meil oo mitään myytävääkään. Kai mä jätän puhelimen lataamatta ja pyydän jos tuon maksun vois jakaa vaik kolmeen osaan. Saapa nähdä kuinka kivaa on ilman puhelinta :( jään varmaan ihan yksin. Meneekö ne luottotiedot multa vai lapselta, jos jätän maksamatta? Poika on nii pieni, että ne kerkeis monta kertaa sillä palautua ennenku niitä tarvii mihinkään.

no 20 euroa kuussa prepaidliittymälatauksia on aika paljon muutenkin ihmiselle, joka ei pysty maksamaan poliklinikkamaksuja

Siis miksi et voi hakea apua sossusta? Sä voisit saada edes harkinnanvaraisena tukena tuon jos et muuten olisi oikeutettu toimeentulotukeen. Nyt hyvä nainen nielet ylpeytesi ja otat yhteyttä sossuun! Ei se mustakaan kivalta tuntunut, mutta pakko oli, että saa lapselle ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja gyyppä;30779998:
no 20 euroa kuussa prepaidliittymälatauksia on aika paljon muutenkin ihmiselle, joka ei pysty maksamaan poliklinikkamaksuja

Mistä sä tuon 20€ keksit? Eihän sitä missään lukenut. Prepaidiä voi ladata kympilläkin, se on pienin summa mitä voi ladata.

Siis mitkä sun tulot on??! Tuo yhtälö ei ole mahdollista. Mulla vuosi sitten vuokra oli n. 800, siitä asumistuki 500, työttömyyskorvaus alin eli 630 puhtaana tilille, lapsilisä yh-korotuksella 150 e ja elatusmaksu 200 e. Alinkin elatustuki on aina 150 e. Lapsesta saa yh lapsilisää sen 150 e tai hieman vähemmän kun lapsilisä aleni.

ota yhteyttä oman alueen diakonia työntekijään, sieltä voi saada kertatukea juurikin yksittäisissä tilanteissa. Muutenkin suosittelisin juttelemaan taloudellisesta tilanteestasi jonkus sos.ttn tai diakonin kanssa. tuo lasku on kuitenkin vielä aikas pieni, muitakin yllättäviä menoja voi tulla, voit itsekin sairastua jne.

Yhteistyössä