Lapsen poissaolokohtaus tms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamitsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamitsu"

Vieras
Meille kävi eilen näin (pahoittelen jo etukäteen sekavaa tekstiä)
Olimme 2,5vuotiaan tyttären kanssa eilen suihkussa, ihan normaalisti niinkuin kaikkina muinakin iltoina. Lapsi oli ihan normaali, leikki ja oli hyvällä tuulella. Yhtäkkiä rupesi naama vakavoitumaan ja alko hysteerinen itku "Haluan nukkumaan, haluan nukkumaan!!" kysyin että mikä hätänä ja otin syliin. "Äiti tippunu pöntöstä" selitti. Siis lapsi oli ihan hysteerinen ja silmistä näki että oli aidosti kauhuissaan en ole ikinä nähnyt hänellä sellaista ilmettä. Jatkoi vain hokemaa "haluan nukkumaan, äiti tippu pöntöstä, äitillä poski rikki, äitillä on poskessä reikä" yritin rauhoitella mutta ei auttanut. lähdettiin pois suihkusta ja rauhoittui iltapalalle ja nukkumaan. Seurasin varmuuden vuoksi yöllä tilannetta ettei tulis mitään kuumekouristusta tai vastaavaa (lapsi siis ei ole kipeänä, mutta ajattelin silloin illalla että jos kuume nousee tms) Heräsi yöllä kerran itkemään, otin viereeni nukkumaan. Aamulla vielä jatkoi "ei äiti tippunu pöntöstä. äitillä poskessa reikä" mutta ei ollut enää aamulla selittäessään niin hysteerinen ja peloissaan kun eilen illalla.
Osaako joku selittää että mitä tää on? :( Tokihan lapsella voi olla vilkas mielikuvitus mutta tää juttu pelästytti kyllä mutkin ihan täysin :(

Eipä ole kokemusta moisesta. Niin kuin itsekin totesit niin lapsilla on kyllä mahtava mielikuvitus eikä tuohon tarvitse liittyä mitään sen kummempaa. Ymmärrän kyllä, että tilanne säikäyttää kun lapsi on ihan vakavissaan. Voisko vaan liittyä johonkin "vaiheeseen"? Esim. jos lapsella on menettämisen pelkoa ja se vaan ilmenee mielikuvituksen "avustuksella" tuollaisella tavalla?

Mä kysyisin jostain terveyskeskuksen ajanvarauksesta tai jostain, että tartteeko tuollainen tutkia. Mä oon ite saanu poissaolokohtauksia pienenä ja mut laitettiin siihen aivo-sähkökäyrään. Siitä ei mitään löytynyt, mutta esim. kitarisat poistettiin niin, että mä olin sairaalassa yötä, vaikka muiden ei olis enään tarvinnu, koska pohjalla oli noita kohtauksia. Voihan se olla, että on vaan joku vilkas mielikuvitus tai jotain, mutta ehkä itse kysyisin, ettei tartte miettiä.

kiitos hei teille vastauksista. Joo en itsekkään usko että tässä nyt olis mistään vakavammasta kyse mutta kyllä toi vaan pelästytti niin paljon enkä nyt pysty oleen miettimättä asiaa.. Olis vaan kiva kuulla että onko kenenkään muiden lapsilla käynyt vastaavaa ja että mistä vois johtua jos ei tosta mielikuvituksesta. Ja jos tää vielä tulee toistumaan niin ehdottomasti otan lääkäriin yhteyttä.

Tuli mieleen että voisko hän olla nähnyt jonkin järkyttävän kuvan, joka jostain muistui tuossa mieleen...

Varmaan yhdestä tapauksesta ei kukaan lääkäri vielä kirjoita lähetettä mihinkään, joten tilanteen tarkkailu taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Yhteistyössä