Lapsen pahoinpitely

Että tällainenkin sitten piti nähdä. Lapsen vanhempi potki ja löi lasta (alakouluikäinen) ja uhkaili tappamisella.

Ja kyllä. Soitin poliisit ja asia on siinä mielessä järjestyksessä. Olen jo aiemmin kuullut vastaavia juttuja ko. perheestä, mutta ilman todisteita ja pelkän kuulopuheen varjolla on aika vaikea tilanteeseen puuttua. Nyt vain satuttiin kaverini kanssa juuri sopivasti paikalle todistamaan tätä.

Ihan hirveä olo sen lapsen puolesta.

"vieras"
mä oon taas tilanteessa, että kuulin lapseni ystävän vanhemmilta että meidän lastemme yhteistä ystävää kotona tukistetaan yms.
Tässä on vaan niin paljon kuulopuhetta välissä, että en tiedä mitä tekis...

[QUOTE="vieras";24943396]mä oon taas tilanteessa, että kuulin lapseni ystävän vanhemmilta että meidän lastemme yhteistä ystävää kotona tukistetaan yms.
Tässä on vaan niin paljon kuulopuhetta välissä, että en tiedä mitä tekis...[/QUOTE]

Nää on kyllä tosi vaikeita tilanteita. Tietty voi soittaa lastensuojeluun ja sanoa että on kuullut, että tällaista tapahtuu. Mutta johtaako se soitto sitten mihinkään toimenpiteisiin?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24943185:
Että tällainenkin sitten piti nähdä. Lapsen vanhempi potki ja löi lasta (alakouluikäinen) ja uhkaili tappamisella.

Ja kyllä. Soitin poliisit ja asia on siinä mielessä järjestyksessä. Olen jo aiemmin kuullut vastaavia juttuja ko. perheestä, mutta ilman todisteita ja pelkän kuulopuheen varjolla on aika vaikea tilanteeseen puuttua. Nyt vain satuttiin kaverini kanssa juuri sopivasti paikalle todistamaan tätä.

Ihan hirveä olo sen lapsen puolesta.

Teittekö muutakin kuin katselitte kun lasta lyötiin ja potkittiin??? Menittehän puolustamaan lasta kun teitä kerran oli kaksi, sinä ja kaverisi???

mielestäni
[QUOTE="vieras";24943396]mä oon taas tilanteessa, että kuulin lapseni ystävän vanhemmilta että meidän lastemme yhteistä ystävää kotona tukistetaan yms.
Tässä on vaan niin paljon kuulopuhetta välissä, että en tiedä mitä tekis...[/QUOTE]

minkäikäisistä lapsista kyse?
lapset saattaa myös vaan puhua, ja ainakin puhu nyt ensin vanhempien kanssa.

Kauheata! :( Raamatussakin sanotaa että : "Joka vitsaa säästää se lastansa vihaa" tai jotenkin noin, mutta eihän nyt hyvänen aika lasta hakata taikka potkia taikka uhata tappaa saa! Jeesus sitä lasta varjelkoon! tiedän siaisperheen jossa isä pahoinpiteli siais lapsia monta vuotta, juttu meni oikeuteen, siais isä ei saanut edes sakkoja!!!!!!!

Tämä on taas se asia, missä jokaisella on erilainen mielipide! Eli tukistaminen, ei mielestäni ole mikään asia minkä takia pitäisi lastensuojeluun ilmoittaa! Jos sen lisäksi tapahtuu muutankin väkivaltaista, niin asia muuttuu ihan erilaiseksi. Itse olen saanut lapsena tukkapöllyä monet kerrat, eikä minkäännäköisiä traumoja ole jäänyt. Päinvastoin, olen kiitollinen vanhemmilleni että olen saanut hyvän kasvatuksen ja tasapainoisen elämän :) Tulipas nyt syvällistä..

Mutta siis ilmoittakaa ihmeessä lastensuojeluun, jos pahoinpitely on noin selkeää! :(

voi voi
Tämä on taas se asia, missä jokaisella on erilainen mielipide! Eli tukistaminen, ei mielestäni ole mikään asia minkä takia pitäisi lastensuojeluun ilmoittaa! Jos sen lisäksi tapahtuu muutankin väkivaltaista, niin asia muuttuu ihan erilaiseksi. Itse olen saanut lapsena tukkapöllyä monet kerrat, eikä minkäännäköisiä traumoja ole jäänyt. Päinvastoin, olen kiitollinen vanhemmilleni että olen saanut hyvän kasvatuksen ja tasapainoisen elämän :) Tulipas nyt syvällistä..

Mutta siis ilmoittakaa ihmeessä lastensuojeluun, jos pahoinpitely on noin selkeää! :(
Tätä justiinsa tarkoitin...

ditiup
juu.. ei munkaan mielestä tukistamisessa mitään pahaa ole, jos se on tosiaan sellaista että ottaa vähän kiinni ja sanoo samalla mitä ei saa tehdä. Tällä tavalla minuakin on kuritettu, eikä minullakaan mitään raumoja ole. Mutta jos se menee hiusten repimiseen tai ravisteluun, on se väärin.

Voi lapsi raukkaa! :( Tuli kamalan huono mieli..
toivottavasti asiat järjestyy pienen hyväksi!

Yhteistyössä