Lapsen päiväunista !!!

Minkä ikäisenä olette lopettaneet lapsenne ulkona nukuttamisen?
Kun meiän poika ny 1v 3kk alottaa perhepäivähoidossa ja olis varmaan helpompi jos nukkuis päikkärit sisällä.. on tähän asti joka päivä nukkunut ulkona vaunuissa.. sänkyyn on vaikea saada nukkumaan paitsi yöunille.. Eli onko siihenkin jotain neuvoja miten se onnistuis..?

meillä poitsu itse vuoden iässä tahtoi nukkumaan sänkyyn, nukkuu ulkona vaunuissa vain kun vaunut liikkuvat.
mutta jos ei teillä rauhoitu sänkyyn niin voisiko ajatella että pph nukuttaakin lapsen sisällä vaunuihin??? otatte vain pyöränsuojukset mukaan...

Minun piti juuri kysyä samasta asiasta! Meillä on tehty se ns. moka, että olemme aina laittaneet lapsen (1v) nukkumaan ulos vaunuihin ja hän ei siitä syystä suostu nukkumaan sisällä päiväunia. Juuri eilen ulkona nukuttaessani mietein, että kohta poika kasvaa ulos vaunukopasta, tulee pakkaset, jne. Mutta sänkyyn laitto pvunille on aika show, eikä huvittaisi taistella montaa kertaa päivässä... :| Onko kellään kokemusta 1v lapsen nukuttamisesta sisällä vaunuissa? Saako näitä siis huijattua ;) ?

Silloin kun lapsi ei enään saanut rauhassa nukuttua ulkona vaan heräsi naapureiden ja ohi ajavien autojen ääniin. (me siis asutaan maalla rivitalossa ja kun lapsi meni ulos nukkumaan niin siellä ei ollu ketään ja oli suht hiljaista niin kyllä se sitten heräs jos naapurin lapset tuli ulos leikkimään ja huutamaan(ja tietysti lapset saa huutaa ja leikkiä kovaäänisiä leikkejä ulkoana ei siinä mitään) tai yht'äkkiä auto ajoi vaunujen ohi. Poika oli silloin n.10kk

Esikoisen kanssa oli ongelmia saada vaunuista sisälle nukkumaan, mutta onnistui sitten lopulta joskus tytön ollessa n.1v3kk kesähelteillä, kun ulkona oli niin kuuma ja sisälle sai tuulettimella viileen ilman.

Nyt kun kuopus on 1v3kk, tyttö nukkuu välillä ulkona ja välillä sisällä...elokuisen etelänmatkan jälkeen oppi nukkumaan sisälläkin unensa. Ei siihen kummempia konsteja oo...aikaahan se voi viedä, mutta toisaalta taas voit jättää sen "huolen" hoitajallekkin. Monesti lapset oppii hoidossa nopeesti ja helposti asioita, kun katsovat muilta mallia...
Tai sit yrität vaan saada lapsen sisälle jokapäivä nukkumaan...paljon ulkoilua ennen päikkäreitä, niin kyllä se sisällekkin simahtaa =)

Olen pph ja kokemuksesta voin sanoa että yleensä ne pienet taaperot oppii hoiodssa nukkumaan vallan hyvin sisällä vaikka ne ei kotona nukkuisi ikinä sisällä. Mulla on nyt hoidossa tyttö joka täyttää tammikuussa 2-vuotta ja sillon kun hän tuli hoitoon niin ei ollu sisällä nukkunu mutta meillä alko nukkumaan sisällä ja nukkuu ihan hyvin tunnista kahteen. Lapset osaa olla tosi vieraskoreita hoidossa, eikä ne rinttaa niiden päiväunien kanssa sillä tavalla mitä kotona. Jotkut hoitajat nukuttaa vaunuissa mutta jotkut ei suostu nukuttamaan ollenkaan. Toiset haluaa ett kaikki hoitolapset nukkuu sisällä. Itselläni on kaksi omaa lasta ja meillä ei oo onnistunut se että huijaisin nukkumaan vaunuissa sisällä. Ei ole nukahtanut sisälle vaunuihin.

Tsemppiä hoidon alotukseen. Päiväunet menee varmasti ihan hyvin:)

Yhteistyössä