Lapsen outo silmävaiva... Mikä tää niinku on? *kuva*

Keskiviikkona lapsen alaluomeen kehitty tollanen pieni finninoloinen paukama... Tähän päivään mennessä paukama on kaksinkertaistunut ja silmänalunen on alkanut punoittaa. Näyttää kuin olis köniinsä saanut, mutta kyllä se tuon paukaman jäljissä tuo tumma silmänalus tuli :D

Kertokaa viisaat mikä tuo on ja lähteekö itsestään pois?
Lapsesta ei oikein ota selvää että onko se paukama kipeä, ei kyllä mielellään anna koskea että voihan se vähän arkakin olla...

Toimisko kuva...

Aijaa.com - 8068953.jpg
 
"mie"
Näärännäppy, sanon minäki. Se on vähän niinku finni, lähtee itestään pois ja jonkin verran kipeä. Itellä tulee monesti valkonen pää siihen ja sit sen puristan, tulee "finnimönjää" ja seuraavana päivänä on parantunu...
 
Sitä mäkin vähän ajattelin, siis näärännäppyä. Tossa ei kyllä oo sellasta "reikää" mistä jotain mönjää poistuis. Ja toi että silmänalus tummui vähän ihmetytti. Ei näy tuossa kuvassa niin hyvin se tummuus kuin livenä...
 
no mun mielestä
näyttää ihan herpekseltä... mun kaverilla oli kerran tuollainen silmässä, kun noh jätetääs kertomatta miten sai, mut oli kuitenkin! herpeshän voi tarttuu niinkin et ensin "pelaa" vehkeellä ja koskettaa sen jälkeen esim. silmää...
 
lilleht
Alkuperäinen kirjoittaja no mun mielestä;23809749:
näyttää ihan herpekseltä... mun kaverilla oli kerran tuollainen silmässä, kun noh jätetääs kertomatta miten sai, mut oli kuitenkin! herpeshän voi tarttuu niinkin et ensin "pelaa" vehkeellä ja koskettaa sen jälkeen esim. silmää...
Ei siihen tarvii pelata vehkeellä,vaan riittää et se on esim suupielessä.
 
Miun tytöllä oli/on tuollanen kanssa... Sillon kun se ilmesty niin oli tosi iso paukama ja ihan tulipunanen, sit se on siitä pienentyny... Mutta edelleen sen huomaa olevan siellä... Saatiin viime kesänä aika silmläpolille sen poistoon, mutta ei sitten oltu maisemissa kun se aika ois ollu niin se on sit jääny...
 

Yhteistyössä