Lapsen oranssi virtsa. Mistä voisi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut...

Vieras
Eli juuri olin laittamassa esikoista nukkumaan niin vaippaa vaihtaessa huomasin että vaippaan imeytynyt virtsa on hennon oranssia. Mistä ihmeestä voisi olla kyse? Pojalla ikää 2v.

Juuri nyt en lähde poikaa kiikuttamaan lekuriin kun pikkusiskonsa on jo nukkumassa mutta ensimmäisenä asiana aamulla kyllä soittelen lääkäriin.

Mitään muita oireita ei siis ole vaan poika on koko päivän ollut oma iloinen ja pirteä itsensä.

Mulle tulee kyllä ekana mieleen joku ruoka-aine, jota on syöty paljon ja joka on värjännyt virtsan. Jos on liian vähän juonut, niin silloinhan virtsa voi olla myös aika voimakkaan väristä, mutta ei nyt mielestäni selkeän oranssia.

Punajuuri värjää virtsan punaiseksi, oranssia sävyä voi tulla jos on syönyt PALJON porkkanaa tai juonut niin vähän että virtsa muuttuu tummaksi eli väriltään oranssin sävyiseksi.. vähän niin kuin väkevä "aamuvirtsa" voi toisinaan olla jo on tosiaan juonut liian vähän ja virtsa on ollut kauan rakossa..

kurkaas vielä siihen vaippaan, onko oranssia vai samaa sävyä punajuuren kanssa, hailakkana värinä vain.. punajuuri värjää herkästi virtsan, ei tarvii kovin isoa palasta lapsen syödä kun virtsa menee punaiseksi.

Kun katson tuota niin tuo väri on semmoinen vaalean punertavan ja oranssihtavan sekoitus eli ei selvä oranssi kuitenkaan...

Minkä verran sitä punajuurta on tarvinnut syödä että virtsa värjäytyisi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun katson tuota niin tuo väri on semmoinen vaalean punertavan ja oranssihtavan sekoitus eli ei selvä oranssi kuitenkaan...

Minkä verran sitä punajuurta on tarvinnut syödä että virtsa värjäytyisi?

ei paljon mitään! meillä oli potassa pissa ihan punaista kun söin 3rkl punajuurisalaattia..

Eli taisin hätäillä turhasta. Söi sitä punajuurisalaattia aika reilusti kun olin erehtynyt jättämään sen rasian pöytään oman vessareissuni ajaksi ja poika oli päättänyt auttaa itseään ja tyhjentänyt koko rasian jämät... :P

En siis tarkoituksella syöttänyt kun olin itselleni laittamassa välipalaa mutta tuli äkkilähtö vessaan(tullut syötyä kaalilaatikkoa...) ja se punajuurisalaattirasia jäi pöytään josta poika oli itse sen hoksannut ja mennyt syömään.

Uusimmat

Yhteistyössä