Lapsen omat karkit (sisältää hämmästelyä)

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Miten teidän lapsi suhtautuu omiin karkkeihinsa? (Ja ikää on?)

Meillä eskarilainen, eli 6v jakelee karkkejaan muille, kavereille jos on paikalla tai sitten minulle ja miehelle. Viimeiset kaksi karkkia antaa minulle ja miehelle ja ilmoittaa kuuluvaan ääneen, että ne muuten on ihan viimeiset. :D Minusta hän on aina ollut auliina jakamaan herkkunsa muiden kanssa..Joka mielestäni on outoa.. :/ :o

Minulla on käsitys, että "normaali lapsi" pitää omat karkkinsa ominaan, eikä mielellään anna yhtään kellekään muulle.. Katsotaan, saadaanko täältä kautta oikea kuva, miten asian laita on.. Mahdollisimman moni siis vastaamaan!

meillä eskarilaisella on juuri nyt menossa semmoinen muiden miellyttämiskausi, veti eilen herneen nenäänsä, kun ehdittiin itse keittämään omat kahvimme, eikä hän saanut tehdä meille. Muutenkin kovin on muista huolehtimassa ja tässä vaiheessa voisin tuon hyvin kuvitella karkkejaankin jakelevan - myös niitä viimeisiä. 6kk sitten oli kausi, että mitään ei tehdä, mitä joku pyytää ja mitään ei toisille anneta, että lienee normaali kausi. Nauti niin kauan, kun tuota riittää, kyllä se ohi menee ;)

Mein neiti 3 v jakelee karkkinsa aina muiden kanssa :D
Välillä jopa väkisin tunkee käteen jos joku kieltäytyy :kieh: Sit täytyy väkisin syödä tai piilotella ja "leikkiä" syöneensä ettei neiti loukkaannu :D Itse ei montaa karkkia edes kaipaa, enemmän nauttii siitä että saa antaa muille =)

oon päiväkodeissa ollu töissä ja huomannut että osa jakelee kaiken pois (tietenkään päiväkodissa omia esim tavaroita ei anneta antaa, kun näitäkin on) ja osa pitää kaiken visusti itsellään. tätä oon huomannu tuttavien lapsissa myös. Itse muistasin et pienenä siis jo kouluikäsenä jakelin karkkeja myös muille.
Taidan olla vieläki sellanen etten osaa yksin nautiskella, annan sitten muillekin.. siis karkkia =)

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Miten teidän lapsi suhtautuu omiin karkkeihinsa? (Ja ikää on?)

Meillä eskarilainen, eli 6v jakelee karkkejaan muille, kavereille jos on paikalla tai sitten minulle ja miehelle. Viimeiset kaksi karkkia antaa minulle ja miehelle ja ilmoittaa kuuluvaan ääneen, että ne muuten on ihan viimeiset. :D Minusta hän on aina ollut auliina jakamaan herkkunsa muiden kanssa..Joka mielestäni on outoa.. :/ :o

Minulla on käsitys, että "normaali lapsi" pitää omat karkkinsa ominaan, eikä mielellään anna yhtään kellekään muulle.. Katsotaan, saadaanko täältä kautta oikea kuva, miten asian laita on.. Mahdollisimman moni siis vastaamaan!

Meillä esikko on kanssa aina jaellut karkkejaan, ainoan pääsiäismunansakin antoi viime pääsiäisenä kaverilleen. Poika on nyt 7v. Keskimmäinenkin (4v)jakelee karkkejaan, etenkin nähdessään isoveljensä tekevän niin. Ilmeisesti jonkunlaista mallioppimista...:D Mutta siitä huolimatta keskimmäisemme ei ole niin oma-aloitteinen asian suhteen kuin tuo esikko.

Mun tokaluokkalainen likka ei anna yhtään karkkia, vaikka tunnin ruikuttaisin. Jos kaks tuntia jaksan kinuta, niin saattaa puolikkaan antaa. Kaiken huippu on se, että hän suuttuu mulle kun olen syönyt omat karkkini enkä ole jättänyt hänelle niitä :o

Meidän vuotta vanhempi tyttö käyttäytyy samalla lailla. Oon laittanut sen piikkiin että sai karkkipäivän vasta 5,5-vuotiaana kun itse alkoi kyselemään sen perään :ashamed:

Nykyään on karkkipäivä perjantaisin ja annan kouluun rahaa mukaan että voi sitten koulun jälkeen piipahtaa karkit ostamaan mutta harvoin karkkeja ostaa. Yleensä ostaa sipulisipsi pussin. Toissa karkkipäivänä kertoi että meinari ostaa nugetteja ja lihapullia ja eilen osti kurkkupastilleja :o

Ollaan kyllä aina sanottu, että jos on karkkia, sitä on annettava kaikille. Nuo 2 nuorinta vetsee vaikka pussin kerrallaan suuhun, ettei ainakaan kovin montaa tarvi jakaa... vaikka antavat kyllä, mutta kaksin käsin niitä suuhunsa lappavat. Esikoinen taas on sellainen säästelijä, et olen joutunu heittää silt vuosia vanhoja karkkeja roskiin...

Onko noi teidän anteliaat lapset olleet aina tollaisia karkin kanssa? Mun suvussa nimittäin meitä on useampikin, jotka ei vaan hirveästi olla tykätty karkeista. Joten helppohan niitä oli lapsena jaella muille ja säästellä, kun ei tehnyt itse niitä yleensä mieli.

Ja aikuisena sama juttu. Joskus harvoin tekee mieli makeaa, mutta harvemmin. Ja sitten kahvipöydässä yritetään tyrkyttää vaikka mitä herkkkuja lisää, mutta minkäs teet, kun ei ekan palan jälkeen vaan tee yhtään mieli. Mieluummin vaikka niitä lihapullia:D

Alkuperäinen kirjoittaja ei makean perään:
Onko noi teidän anteliaat lapset olleet aina tollaisia karkin kanssa? Mun suvussa nimittäin meitä on useampikin, jotka ei vaan hirveästi olla tykätty karkeista. Joten helppohan niitä oli lapsena jaella muille ja säästellä, kun ei tehnyt itse niitä yleensä mieli.

Ja aikuisena sama juttu. Joskus harvoin tekee mieli makeaa, mutta harvemmin. Ja sitten kahvipöydässä yritetään tyrkyttää vaikka mitä herkkkuja lisää, mutta minkäs teet, kun ei ekan palan jälkeen vaan tee yhtään mieli. Mieluummin vaikka niitä lihapullia:D

Meillä tuo antelias lapsi on ronkeli karkkien suhteen, eli vain tietyt on hyviä hänen mielestään.. Ja on aina ollut antelias niiden karkkiensa suhteen. Niin meillä siis pitää olla tarkkana mitä karkkia pojalle ostaa, kun ei tosiaan kelpaa kovin moni sortti. :p

Meillä eskarilainen ja ekaluokkalainen eivät niin kovin namunahneita ole, saattavat siis hyvinkin jakaa ne muille, etenkin jos eivät ole kovin mieluisia...

Mutta toi kolmasluokkalainen ei raaski luopua, se pihtaa niitä viimeiseen ja jos jostain namusta ei pidä, tekee vaihtokauppaa...

Alkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:
Mein neiti 3 v jakelee karkkinsa aina muiden kanssa :D
Välillä jopa väkisin tunkee käteen jos joku kieltäytyy :kieh: Sit täytyy väkisin syödä tai piilotella ja "leikkiä" syöneensä ettei neiti loukkaannu :D Itse ei montaa karkkia edes kaipaa, enemmän nauttii siitä että saa antaa muille =)

Meidän neiti 1v4kk on ihan samanlainen ja kun pieni on niin yrittää väkisin tukkia suuhunkin niitä karkkeja.. (Joita neiti on tosin ensin käyttänyt omassa suussa)

Yhteistyössä