Lapsen "oireeton" pissatulehdus?

Mummy Sunshine

Aktiivinen jäsen
19.07.2005
1 497
0
36
Meidän tytöllä on ollut flunssaa yhdeksättä päivää, kuume oli aluksi melkein 40 ja laskenut pikkuhiljaa ollen tänään enää vähän yli 37. Yskä ja nuha ainoana oireena lisäksi.
Tänään soitin ke otetun pissanäytteen vastauksen ja se oli positiivinen eli tulehdus on!
Ihmettelen vaan, miten voin jatkossa "löytää" lapselta pissatulehduksen ennekuin se menee munuaisiin, ellei se oireile millään tyypillisellä vaivalla.
Onko kokemuksia?

Lisäys vielä: flunssaoireetkin ovat siis pois jo menossa eli ellei plv:tä olisi otettu, mistäs olisin voinut epäillä tulehdusta..?

Viimeksi muokattu:
en ole enään lapsi mutta vastaan silti,mulla meni munuaisiin asti oireeton pissatulehdus ja mun oireet oli tosi korkea kuume 42,2 ja jatkuva kylmyys ei mitkään vaatteet eikä peitot riittänyt ja tyhmä kun olin menin lääkäriin vasta kun oli kuumetta ollut viikon,se jatkuva kylmyys oli ensi oire sit nousi korkea kuume,jos tästä nyt on mitään apua

Hei, itse olen sairastanut lapsena tuota oireetonta pissatulehdusta, eli mikään ei paljastanut että on tulehdus paitsi pissanäyte. Kävin joka kk antamassa näytteen tk:ssa ja välillä sairaalassa, jossa olin rakenne tms tutkimuksissa. Nykyään sen voi ottaa kotonakin ja toimittaa labraan, mikä on aika iso helpotus.

Välillä söin antibioottikuurien välillä estolääkitystä. Mitään syytä ei ikinä löytynyt, mutta tulehdukset loppuivat joskus ala-asteen lopulla. Satunnaisia tulehduksia on silloin tällöin aikuisenakin.

Kiitos molemmille!
Olen kyllä ihmetellyt koko viikon, kun tyttö on vetänyt peiton korville nukkuessaankin, vaikka yleensä potkii peiton pois jo ennenkui uni tulee ja nukkuu koko yön ilman peittoa.
Ja kuumeen ollessa korkealla oli vaatteet päällä paksun peiton alla.
Mutta miksi ihmeessä kuume laski, vaikka tulehdus on päällä ja vasta lääkitys tänään alkamassa..?

Yhteistyössä