lapsen oikeus tavata

Olen se joka
Kirjoitti "toisinpäille"..

Useamman eri-ikäisen lapsen äitinä voin sanoa, että KYLLÄ tosi pienikin lapsi voi aiheuttaa tilanteita ja härnätä,ärsyttää jne.. isompia lapsia, suorastaanhan se on pienempien lasten "tehtävä" :LOL: Ja kyllä, isompien pitäis olla isompia ja hallita käytöstään ja se isä/äiti/isäpuoli/äitipuoli on se, joka valvoo tilannetta :attn:
Joo.. Usein kaikki aina haukkuu niitä lähiäitejä,ex vaimoja jotka ovat niiiiin hankalia. Kyllä, onhan meitä moneksi, mutta myös on näitä äitipuolia ihan samoissa määrissä, jotka hankaloittavat "ex lasten" elämää kaikin keinoin pyrkien "vieroittamaan" isää lapsistaan. :'(
Minä puollan sitä, että kaikkia kohdeltaisiin saman arvoisesti. Rakastaa ei tarvitse, mutta aikuinen täytyisi pystyä olemaan! Etälasten TULEE osata käyttäytyä, KAIKKIEN JOTKA UUSIOPERHEESEEN KUULUVAT!!!!! Jos se ex akka on niin hankala, niin miksi siitä välittää, kuitenkin on se laki puolella niiden tapaamisten suhteen. Voimia kaikille, eihän tämä helppoa elämää ole mutta poiskaan en antais!!!! :D
 
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 15:59 Olen se joka kirjoitti:
Kirjoitti "toisinpäille"..

Usein kaikki aina haukkuu niitä lähiäitejä,ex vaimoja jotka ovat niiiiin hankalia. Kyllä, onhan meitä moneksi, mutta myös on näitä äitipuolia ihan samoissa määrissä, jotka hankaloittavat "ex lasten" elämää kaikin keinoin pyrkien "vieroittamaan" isää lapsistaan. :'(
Ja mä taas en jaksa käsittää, miksi aina ja aina vaan tämä sama vastakkainasettelu ja yleistykset lähiäidit vs. äitipuolet jatkuu ja jatkuu.. aiheesta ja ketjusta riippumatta jokaikinen kerta kun joku kirjoittaa OMASTA elämästään, OMASTA tilanteestaan ja OMAN elämänsä ihmisistä silloin kun OMASSA elämässä on vaikuttamassa tietynlaiset henkilöt, mm. tietynlainen miehen eksä, aina on joku saman joukon edustaja vetämässä herneet nenään, että on teitäkin sellaisia ja tällaisia.
 
äiskis
Joopa.Meillä on siis uusperhe,jossa asuu sekä minun että miehen aiemman liiton lapsia ja on myös yksi yhteinen lapsi.Meillä ei ole koskaan ollut ongelmaa siitä,että kaikki lapset ovat niin arkena kuin lomallakin meidän kanssamme, Ongelmana on etä-äiti joka pyrkii siihen ettei hänen poikans saisi olla oikeastaan millään lomalla kotona uusperheemme kanssa,vaikka on oikeuden vahvistama tapaamisopimus,hän haluaa silti lapset itselleen silloinkin kun on isän vuoro pitää lapsia(vaikka ei muuten itse ole edes kotona välttämättä,vaan vie pojat esim.vanhemmilleen,tärkeintä on se ettei pojat vaan vietä lomia meidän kotona).Lähes joka loman kanssa sama tappelu.
Näinkin päin voi olla.
 
Lumikki
Meidän uusperheessä on minun kaksi lastani, jotka asuvat meillä ja mieheni kaksi lasta, jotka asuvat äitinsä luona. Lapset ovat hyvin saman ikäisiä; minulla 13 v. tytär ja 8 v. poika, miehellä 13 v. poika ja 10 v. tytär). Meillä lomat vietetään yhdessä. Uskoisin, että me molemmat uusperheemme aikuiset nautimme lomastamme kaikkein eniten, kun olemme yhdessä koko sekalaisella porukallamme. Molemmat aikuiset saavat olla rakkampiensa kanssa ja lapsetkin viihtyvät keskenään. Olemme kuin "Kiljusen herraväki", aiheutamme pienen kaaoksen siellä minne milloin menemmekin, mutta en ole antanut sen häiritä. Meillä on kuitenkin mielestäni hyvin käyttäytyvät lapset, jotka joskus riitelevät keskenään - mikä on koluikäisille lapsille hyvinkin normaalia.
Mieheni lapset ovat viikonloput yleensä meillä ja usein viikollakin monena päivänä/yönä.
Minun lapseni tapaavat isäänsä valitettavasti harvoin; noin 1 x /kk viikonloppu, ei aina sitäkään. Kesälomalla yleensä muutaman päivän, ei viikkoakaan. Isän uuden puolison toivomuksesta isä on vetänyt tapamiset minimiin. Olen surullinen lasteni puolesta. Ja siksi en halua rajoittaa omalta osaltani miehni lasten tapaamisia - tiedän miten kurjaa se olisi heille.
 
Ei toteudu kyllä lapsen oikeus. Mutta niinpä tuo menee meilläkin. Miehen lapsi kun tulee meille, kyllä se minun "kontolleni" jää. Mies on töissä, vaikka voisi kyllä halutessaan järjestää niin että on paikalla kun poika tulee meille. Itseäni se ei niin häiritse, siinähän tuo menee omieni kanssa. Säälittää vaan kun lapsi näkee isäänsä niin vähän :(
 
Bitch
\[quote="03.05.2

Onhan myös minulla oikeus puolisooni ja onhan isällä oikeus lomailla myös sen "nykyisen lähilapsen" kanssa. Vai?

Ensi kesänä ja siitä seuraavina kesinä ENSIN varmistetaan MEIDÄN PERHEEN yhteinen loma. Vasta sitten katsotaan, saako isi lomaa niin, että voi viettää sen myös etälastensa kanssa.


[/quote]

Joo-o! Siis asenteesta päätellen kiva kesä tulossa sun miehellesi. Eikä sitä lomaa varmaan jää etälapsille, jos se sinusta rippuu?!! Eikö niin?!!
Oletkos miettinyt, miten kauan miehesi kestää tuollaista henkistä painetta ja prässiä? Parhaansa varmaan yritää, mutta muija ei vaan koskaan ole tyytyväinen. Ja riitakapulana on isälle todennäköisesti niin rakkaat omat lapset. Ehkäpä mies tajuaa katsella vähän ympärilleen ja huomaa, että täällä olisi vielä tarjolla naisia joilla riittäisi ymmärrystä ja sydämessä tilaa myös toisen äidin synnyttämille lapsille!! ;)
 
Lumikki
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 14:49 kolmen termiittiä kirjoitti:
hyvä toisinpäin!! Kannattaa todella miettiä kuitenkin omaa asennetta, se heijastuu teidän perhe-elämään,johon miehesi lapset ed.liitosta kyllä!!! kuuluvat halusit tai et!! Voithan lähteä kävelemään, ja sitten saat sen tapaamisoikeuden teidän yhteiselle lapselle??? Perheneuvolasta saisitte myös apua, sinne voi mennä yksin tai perheenä, millaisella kokoonpanolla vain...Onpa saapas mies myös jos ei 3 lapsen kanssa pärjää???Pistät pärjäämään ja käytte juttelemassa ammatiiauttajilla.Mulla on 3 lasta, olen yh ja pienin on vaipoissa ja 2 isompaa sen 10v. vanhempia.Kyllä isotkin lapset voivat olla mustasukkaisia ja härnätä pienempää jne. aikamoista härdelliä tosiaan on välillä, mutta ihanaa :heart: Kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitäs pystyä 3 lasta kuriin laittamaan, ja sulla on mieskin.. ps. mä en omasta halusta ole yh... :flower: toivottavasti kaikki miehesi lapset saavat nauttia isin kanssa olosta kesällä

Tässäpä hyviä ajatuksia - olen siis samaa mieltä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 09:10 toisin päin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2006 klo 21:55 Essu kirjoitti:
Mun lasteni isä käyttää kaikki vapaa-aikansa uuden kihlattunsa viihdyttämiseen. Yhdessä katsoivat naisen kanssa tammikuussa kalenterista koko vuodeksi etukäteen valmiiksi ne viikonloput, jolloin isällä on aikaa lapsille. Viikonloppuja on harvemmin kuin kerran kuukaudessa. Eikä ne satu pääsiäiseksi, vapuksi, juhannukseksi, jouluksi... ei siis yhdellekään viikonlopulle jolloin olisi useampi vapaapäivä ja aikaa olla yhdessä pidempään. Jos lapsilla sattuu olemaan jotain muuta menoa isälle varattuna viikonloppuna, isä joustaa luopumalla tapaamisesta - viikonloppua ei voi vaihtaa johonkin toiseen. Lapset on 8v ja 12 .
Mun mieheni exä, heidän yhteisten lasten lähiäiti, on merkinnyt kaikki omat menonsa kalenteriinsa seuraavaksi viideksi (5) vuodeksi eteenpäin ja niitä ei voi muuttaa eikä niistä voi joustaa. Eli silloin kun on lasten tapaamisviikonloppu etä-isän luona, lasten lähi-äidillä on aina semmonen meno, ettei sitä voi perua eikä muuttaa eikä vaihtaa.

Niinpä, jos yllättävä etäisillä on meno tapaamisviikonloppuna, eikä menoa voi ´perua ei voi lasten tapaamistakaan vaihtaa. Joten lapset eivät tapaa isäänsä vaan menevät sukulaisille hoitoon.
Sitten kun suku ja isovanhemmat eivät ole kykeneviä hoitajia, tapaamiset perutaan, sillä isän nykyinen elämänkumppani ei ole mitenkään velvollnen katsomaan näitä lapsia, etenkin kun "se nainen ei ole teidän äiti".

Sen sijaan joskus on niin päin, että kyseinen lähi-äiti haluaa joustoa ja vaihtamista, tai haluaa, että isä ottaa lapset vähän ylimääräiselle.Nyt on vaan isikin oppinut miten elämä kuuluu jaksottaa ja lyönyt lukkoon menoja "vapaille" viikonlopuilleen, eikä muuta niitä menoja, vaan viihdyttää tätä nykyistä elämänkumppaniaan ja viettää vapaapäivän aikaa heidän yhteisen lapsensa kanssaa. Näkeehän tämäkin lapsi isäänsä edes joskus, ne etälapset kun sentään tapaa säännöllisesti.

Kesälomankin etälapset viettää isänsä kanssa kuten tapaamissopimuksessa on kirjoitettu. Mutta kun ei ole mitään tapaamissopimusta lapsesta, joka on tämän nykyisen kanssa tehty, ja jonka kanssa arkea asuu, ei ole myöskään kesälomaa tämän perheen ja tämän lapsen kanssa.

Eriarvoisuutta. ON!
Ihan väärin. ON!

Joten hyvä lähiäiti: tämä on ensimmäinen ja viimeinen kesä, kun lapseni isä EI vietä lomaansa lapsensa kanssa, eikä vietä lomaansa minun kanssa. Tämä on ensimmäinen ja viimeinen kesä, jolloin isi viettää lomansa kokonaan etälastensa kanssa, eikä ollenkaan meidän; nykyisen perheensä; nykyisen kumppaninsa ja tämän nuorimman, yhteisen, lapsen kanssa.

Onhan myös minulla oikeus puolisooni ja onhan isällä oikeus lomailla myös sen "nykyisen lähilapsen" kanssa. Vai?

Ensi kesänä ja siitä seuraavina kesinä ENSIN varmistetaan MEIDÄN PERHEEN yhteinen loma. Vasta sitten katsotaan, saako isi lomaa niin, että voi viettää sen myös etälastensa kanssa.
No pistitpä paremmaksi. Että ihan viideksi vuodeksi... Joo!! Mielestäni reagoit aika lapsellisesti kirjoitukseeni - patoutunutta katkeruutta ehkä? Tosin en ole miehesi ex-puoliso, joten asiasta olisi varmaan hyvä keskustella hänen kanssaan.
Voit olla tyytyväinen että lähilapsesi sentään näkee isäänsä. Meillä meni esim. viimeeksi kolme kuukautta tapaamisten välillä, sitten isällä oli perjantai illasta klo 18 seuraavaan aamupäivään klo 11 aikaa lapsilleen. Nyt menee kaksi kuukautta, kun seuraavan kerran tapaavat - jos ei tule taas jotain estettä. Tuskin kesälomallakaan viittä päivää enempää tapaavat. Ja ota huomioon, että lasteni isällä ei ole muita lapsia. Isän luo on noin 100 km, jonka lapset 8v. ja 12v. osaavat kulkea itsekseen bussilla. Lapset ikävöivät isäänsä. Tilanne ja tapaamiset muuttuivat tällaisiksi välittömästi, kun isä löysi rinnalleen yli kolmekymppisen sinkkunaisen.
Minullakin on kumppani jolla on lapsia, enkä heidän tapaamisaan rajoita - mahdumme kyllä samaan porukkaan. Jopa ex-vaimo on joskus ollut lastensa harrastuksiin liittyvissä mukanamme.
Itse olen vilaukselta nähnyt ex-mieheni uuden kumppanin ja ovat kuitenkin olleet yhdessä jo yli 2 vuotta. Vaan en sille voi mitään, jos haluaa piilossa pysyä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 14:49 kolmen termiittiä kirjoitti:
hyvä toisinpäin!! Kannattaa todella miettiä kuitenkin omaa asennetta, se heijastuu teidän perhe-elämään,johon miehesi lapset ed.liitosta kyllä!!! kuuluvat halusit tai et!! Voithan lähteä kävelemään, ja sitten saat sen tapaamisoikeuden teidän yhteiselle lapselle??? Perheneuvolasta saisitte myös apua, sinne voi mennä yksin tai perheenä, millaisella kokoonpanolla vain...Onpa saapas mies myös jos ei 3 lapsen kanssa pärjää???Pistät pärjäämään ja käytte juttelemassa ammatiiauttajilla.Mulla on 3 lasta, olen yh ja pienin on vaipoissa ja 2 isompaa sen 10v. vanhempia.Kyllä isotkin lapset voivat olla mustasukkaisia ja härnätä pienempää jne. aikamoista härdelliä tosiaan on välillä, mutta ihanaa :heart: Kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitäs pystyä 3 lasta kuriin laittamaan, ja sulla on mieskin.. ps. mä en omasta halusta ole yh... :flower: toivottavasti kaikki miehesi lapset saavat nauttia isin kanssa olosta kesällä
Niin et jos et tanssi miehen aiempien lasten pillin mukaan niin voit lähtee kävelemään, varmaan just se on lasten tarkotuskin..

\|O just :headwall: Ja millähän oikeidella sä päätät ketä kuuluu sulle ihan vieraiden ihmisten perheeseen, jos tän henkilön perheeseen kuuluu vaan vanhemmat yhteisen lapsensa kanssa niin sehän on heidän asia. Ei kaikki jaksa esittää mitään äiti teresaa ja sanoa et meidän perheeseen kuuluu kummin kaiman serkutkin :headwall:
 

Yhteistyössä