lapsen oikeus tavata

toteutuuko lapsen oikeus tavata etä-vanhempaansa,jos tämä toistuvasti lähtee milloin mihinkin omiin menoihinsa tapaamisviikonloppuina tuntikausiksi,jättäen lapsen uuden puolisonsa huostaan tai isovanhenpien tai kavereidensa luo?
Eikö lapsi voisi sitten yhtähyvin jäädä kotiin,kóska ei kuitenkaan näe etä-vanhempaansa kuin vilaukselta,jos sitäkään?
 
no joo
ei tietenkään, siinä toteutuu isän oikeus hakea lapsi tapaamiseen. Mun mielestä noi tapaamiset on tarkoitettu isille ja lapsille. Isovanhempia voi sitten tavata muulloin.
 
No ei todellakaan toteudu vaan tossa toteutuu etä vanhemman oikeus hakea lapsi luokseen.

meillähän homma on suurin piirtein just noin et ex hakee kyllä neidin luokseen vaikka itse ei ole paikalla saati että viettäisi aikaa oman lapsensa kanssa yhtään.

Tänään tuli neiti kotiin isänsä luota todella itkuisena ja sanoi ettei sine enää mene.
 
kiiks
Ei kuulosta kyllä lapselle mukavalta. Meillä työjärjestelyiden vuoksi lapset joutuvat toisinaan olemaan myös minun kanssani =isän uuden puolison kanssa. Ei ole ollut mahdollisuutta rukata tapaamisia isän vuorotyön mukaan, vaan jämptisti on pitänyt pysyä jokatoinen viikonloppu ja kuukaudesta yksi viikko systeemissä. Onneksi miehen työpaikka on joustanut ja mahdollisimman usein hän kuitenkin saa järjestettyä vapaapäivät lasten tapaamisaikoihin.

Voikohan joillain miehillä olla pelko, että ei enää osaakaan olla lastensa kanssa tai ei kestä sitä ikävää ja sitten toimii tuolla lailla?!?! Tosi kurjaa kyllä, koska lapsi varmasti yli kaiken odottaa isänsä tapaamista ja aikaa isän kanssa.

Toisinaaan isovanhempien luona olo on mun mielestä ok - etenkin jos ovat tosiaan isän vanhemmat. Heidän luokseenhan lapset tuskin menisivät niinä äidillä olo aikoinakaan. Ainakin meidän tapauksessa etälapsille isovanhemmat ja heidän huolenpitonsa on myös kaikki kaikessa - jotenkin toivoisi sitäkin suhdetta voivansa säilyttää niin kauan kun isovanhemmat ovat olemassan

Toivottavasti teillä isä joskus - mahdollisimman pian - ymmärtää tärkeytensä lapselle!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 22:38 koikkeli kirjoitti:
Tota,lapsi asuu isän,eli minun kanssa ja tapaa äitiä,jos tapaa.Siis jos äiti on paikalla,kun tyttö menee äitille. Sorry,jos johdin harhaan,kysymys oli kai huonosti asetettu.
Mun mielestä sillä ei oo merkitystä onko etä isä vai äiti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 22:38 koikkeli kirjoitti:
Tota,lapsi asuu isän,eli minun kanssa ja tapaa äitiä,jos tapaa.Siis jos äiti on paikalla,kun tyttö menee äitille. Sorry,jos johdin harhaan,kysymys oli kai huonosti asetettu.

Et johtanut harhaan,vaan yleinen olettamus on että lapsi jää äidilleen ja etä on isä.
 
kiiks
joo, ja mä luin noi tekstit putkena ja jokuhan siellä isästä etänä puhui, joten se jäi mieleen. Tosiaan ei sillä kyllä asian kannalta ole väliä onko etä isä vai äiti. Eikös siitä huolimatta samat asiat päde? Jos lasta on tarkoitus tavata, niin toivoisi aikaa olevan olla lapsen kanssa.
 
Heips!

Meillä kanssa nykyään menee silleesti että poika yleensä tämä teinipirkon kanssa (anteeksi sanonta mutta tyttö ex-miestäni 20 vuotta nuorempi).

Asiasta olen sanonut ja multa "peitellään" näitä menoja.Ymmärrän että kun toimii muusikkona niin työt on tehtävä silloin kun niitä on mutta mutta..että jätetään poika sitten tälle "pirkolle" pariksi yöksi jne.edelleen. En sitä sulata kun siitä ei edes mulle kerrota. Moni varmaan pitää mua tiukkapipona mutta en tätä vaan oikein jaksa hyväksyä...

Hoidostakin oli tämä pirkko pojan hakenu ja kerhotädille olin ilmoittanut että isä hakee...sitä ihmettelen että miten he ovat antaneet pojan tämän neidin matkaan? Ovestahan voi kävellä kuka vaan ja viedä pojan..Miten tämä oikeasti menee?
 
puhuttelu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 12:33 vieras kirjoitti:
Heips!

Meillä kanssa nykyään menee silleesti että poika yleensä tämä teinipirkon kanssa (anteeksi sanonta mutta tyttö ex-miestäni 20 vuotta nuorempi).

Asiasta olen sanonut ja multa "peitellään" näitä menoja.Ymmärrän että kun toimii muusikkona niin työt on tehtävä silloin kun niitä on mutta mutta..että jätetään poika sitten tälle "pirkolle" pariksi yöksi jne.edelleen. En sitä sulata kun siitä ei edes mulle kerrota. Moni varmaan pitää mua tiukkapipona mutta en tätä vaan oikein jaksa hyväksyä...

Hoidostakin oli tämä pirkko pojan hakenu ja kerhotädille olin ilmoittanut että isä hakee...sitä ihmettelen että miten he ovat antaneet pojan tämän neidin matkaan? Ovestahan voi kävellä kuka vaan ja viedä pojan..Miten tämä oikeasti menee?
Oletko lapsen yh? Onko teillä isän kanssa yhteishuolto?
Jos olet yh, sinä määrittelet kuka saa lapsen hakea hoidosta ja päiväkodin tädit eivät voi antaa lasta muille kuin sinun valtuuttamille hakijoille. Jos sanot että isi hakee, ja isi soittaa ja sanoo että pirkko hakee, se ei käy.

Jos teilä on yhteishuolto, isi voi silloin myös määritellä hakijaksi sen pirkon.

Sinänsä , ole iloinen että lapsellasi ja pirkolla on hyvä suhde. Se on lapsen etu. Ihan oikeasti. Lapsella on kivempi olla isin luona tapaamisessa kun "äitipuoli" tai se isin nykyinen siis, tykkää lapsesta ja on hänen kanssaan. Vaikka kyse onkin isän ja lapsen tapaamisesta jne, on hyvä lapselle että hänelä on toinenkin aikuinen, jonka kanssa viettää yhteistä aikaa. Se ei ole pois sinulta, se on kaikki lapselle. Iloitse siitä! Lapsesi puolesta ole illonen, mieti millaista olisi jos se pirkko ei voisi sietää sun lastasi!?

JOS sulla on yh lapseen, ja silti ovat lapsen pirkolle antaneet, niin sitten puhuttelu päiväkodin henkilökunnalle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 20:47 no joo kirjoitti:
ei tietenkään, siinä toteutuu isän oikeus hakea lapsi tapaamiseen. Mun mielestä noi tapaamiset on tarkoitettu isille ja lapsille. Isovanhempia voi sitten tavata muulloin.
Asian sivusta.. Miksi aina oletetaan että etä on isä?

Nimim. etä-äiti
 
Mun lasteni isä käyttää kaikki vapaa-aikansa uuden kihlattunsa viihdyttämiseen. Yhdessä katsoivat naisen kanssa tammikuussa kalenterista koko vuodeksi etukäteen valmiiksi ne viikonloput, jolloin isällä on aikaa lapsille. Viikonloppuja on harvemmin kuin kerran kuukaudessa. Eikä ne satu pääsiäiseksi, vapuksi, juhannukseksi, jouluksi... ei siis yhdellekään viikonlopulle jolloin olisi useampi vapaapäivä ja aikaa olla yhdessä pidempään. Jos lapsilla sattuu olemaan jotain muuta menoa isälle varattuna viikonloppuna, isä joustaa luopumalla tapaamisesta - viikonloppua ei voi vaihtaa johonkin toiseen. Lapset on 8v ja 12 .
 
toisin päin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2006 klo 21:55 Essu kirjoitti:
Mun lasteni isä käyttää kaikki vapaa-aikansa uuden kihlattunsa viihdyttämiseen. Yhdessä katsoivat naisen kanssa tammikuussa kalenterista koko vuodeksi etukäteen valmiiksi ne viikonloput, jolloin isällä on aikaa lapsille. Viikonloppuja on harvemmin kuin kerran kuukaudessa. Eikä ne satu pääsiäiseksi, vapuksi, juhannukseksi, jouluksi... ei siis yhdellekään viikonlopulle jolloin olisi useampi vapaapäivä ja aikaa olla yhdessä pidempään. Jos lapsilla sattuu olemaan jotain muuta menoa isälle varattuna viikonloppuna, isä joustaa luopumalla tapaamisesta - viikonloppua ei voi vaihtaa johonkin toiseen. Lapset on 8v ja 12 .
Mun mieheni exä, heidän yhteisten lasten lähiäiti, on merkinnyt kaikki omat menonsa kalenteriinsa seuraavaksi viideksi (5) vuodeksi eteenpäin ja niitä ei voi muuttaa eikä niistä voi joustaa. Eli silloin kun on lasten tapaamisviikonloppu etä-isän luona, lasten lähi-äidillä on aina semmonen meno, ettei sitä voi perua eikä muuttaa eikä vaihtaa.

Niinpä, jos yllättävä etäisillä on meno tapaamisviikonloppuna, eikä menoa voi ´perua ei voi lasten tapaamistakaan vaihtaa. Joten lapset eivät tapaa isäänsä vaan menevät sukulaisille hoitoon.
Sitten kun suku ja isovanhemmat eivät ole kykeneviä hoitajia, tapaamiset perutaan, sillä isän nykyinen elämänkumppani ei ole mitenkään velvollnen katsomaan näitä lapsia, etenkin kun "se nainen ei ole teidän äiti".

Sen sijaan joskus on niin päin, että kyseinen lähi-äiti haluaa joustoa ja vaihtamista, tai haluaa, että isä ottaa lapset vähän ylimääräiselle.Nyt on vaan isikin oppinut miten elämä kuuluu jaksottaa ja lyönyt lukkoon menoja "vapaille" viikonlopuilleen, eikä muuta niitä menoja, vaan viihdyttää tätä nykyistä elämänkumppaniaan ja viettää vapaapäivän aikaa heidän yhteisen lapsensa kanssaa. Näkeehän tämäkin lapsi isäänsä edes joskus, ne etälapset kun sentään tapaa säännöllisesti.

Kesälomankin etälapset viettää isänsä kanssa kuten tapaamissopimuksessa on kirjoitettu. Mutta kun ei ole mitään tapaamissopimusta lapsesta, joka on tämän nykyisen kanssa tehty, ja jonka kanssa arkea asuu, ei ole myöskään kesälomaa tämän perheen ja tämän lapsen kanssa.

Eriarvoisuutta. ON!
Ihan väärin. ON!

Joten hyvä lähiäiti: tämä on ensimmäinen ja viimeinen kesä, kun lapseni isä EI vietä lomaansa lapsensa kanssa, eikä vietä lomaansa minun kanssa. Tämä on ensimmäinen ja viimeinen kesä, jolloin isi viettää lomansa kokonaan etälastensa kanssa, eikä ollenkaan meidän; nykyisen perheensä; nykyisen kumppaninsa ja tämän nuorimman, yhteisen, lapsen kanssa.

Onhan myös minulla oikeus puolisooni ja onhan isällä oikeus lomailla myös sen "nykyisen lähilapsen" kanssa. Vai?

Ensi kesänä ja siitä seuraavina kesinä ENSIN varmistetaan MEIDÄN PERHEEN yhteinen loma. Vasta sitten katsotaan, saako isi lomaa niin, että voi viettää sen myös etälastensa kanssa.

 
nämä on
sellaisia asioita jossa ei ole voittajaa vain kompromisseja. Eli kuinka mahdollisimman hyvin päästään kaikkia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun. Ymmärrän hyvin että sekä etä- että nykylapset tulee ottaa huomioon toista suosimatta ja syrjimättä. Mutta kuulostaa hullulta ettei voisi joustaa tapaamisissa, elämässä tulee aina yllättäviä menoja eikä voi tietää vuotta eteenpäin. Kaikille hyvää kevään jatkoa :wave:
 
einykai
\Mun mieheni exä, heidän yhteisten lasten lähiäiti, on merkinnyt kaikki omat menonsa kalenteriinsa seuraavaksi viideksi (5) vuodeksi eteenpäin ja niitä ei voi muuttaa eikä niistä voi joustaa. Eli silloin kun on lasten tapaamisviikonloppu etä-isän luona, lasten lähi-äidillä on aina semmonen meno, ettei sitä voi perua eikä muuttaa eikä vaihtaa.

Niinpä, jos yllättävä etäisillä on meno tapaamisviikonloppuna, eikä menoa voi ´perua ei voi lasten tapaamistakaan vaihtaa. Joten lapset eivät tapaa isäänsä vaan menevät sukulaisille hoitoon.
Sitten kun suku ja isovanhemmat eivät ole kykeneviä hoitajia, tapaamiset perutaan, sillä isän nykyinen elämänkumppani ei ole mitenkään velvollnen katsomaan näitä lapsia, etenkin kun "se nainen ei ole teidän äiti".

Sen sijaan joskus on niin päin, että kyseinen lähi-äiti haluaa joustoa ja vaihtamista, tai haluaa, että isä ottaa lapset vähän ylimääräiselle.Nyt on vaan isikin oppinut miten elämä kuuluu jaksottaa ja lyönyt lukkoon menoja "vapaille" viikonlopuilleen, eikä muuta niitä menoja, vaan viihdyttää tätä nykyistä elämänkumppaniaan ja viettää vapaapäivän aikaa heidän yhteisen lapsensa kanssaa. Näkeehän tämäkin lapsi isäänsä edes joskus, ne etälapset kun sentään tapaa säännöllisesti.

Kesälomankin etälapset viettää isänsä kanssa kuten tapaamissopimuksessa on kirjoitettu. Mutta kun ei ole mitään tapaamissopimusta lapsesta, joka on tämän nykyisen kanssa tehty, ja jonka kanssa arkea asuu, ei ole myöskään kesälomaa tämän perheen ja tämän lapsen kanssa.

Eriarvoisuutta. ON!
Ihan väärin. ON!

Joten hyvä lähiäiti: tämä on ensimmäinen ja viimeinen kesä, kun lapseni isä EI vietä lomaansa lapsensa kanssa, eikä vietä lomaansa minun kanssa. Tämä on ensimmäinen ja viimeinen kesä, jolloin isi viettää lomansa kokonaan etälastensa kanssa, eikä ollenkaan meidän; nykyisen perheensä; nykyisen kumppaninsa ja tämän nuorimman, yhteisen, lapsen kanssa.

Onhan myös minulla oikeus puolisooni ja onhan isällä oikeus lomailla myös sen "nykyisen lähilapsen" kanssa. Vai?

Ensi kesänä ja siitä seuraavina kesinä ENSIN varmistetaan MEIDÄN PERHEEN yhteinen loma. Vasta sitten katsotaan, saako isi lomaa niin, että voi viettää sen myös etälastensa kanssa.



[/quote]

Ymmärsinköhän oikein... Siis jos miehesi viettää etälapsiensa kanssa esim lomat tai v-loput, eivätkö he ole silloin sinun ja yhteisen lapsenne luona? Eli vietättekö nämä kyseiset etälapsiajat erillänne?
Kyllä meillä ainakin ollaan yhdessä ne ajat, kun miehen lapsi on kylässä tai lomaa viettämässä isänsä kanssa. Meillä on myös yhteinen lapsi. Ei tulisi mieleenkään olla eri paikoissa niitä aikoja...
Miksi pitää olla joko-tai? Jos mies on etälapsensa kanssa, silloinko ei voi olla samalla myös uuden perheen kanssa, kaikki yhdessä? Eikö etälapsillekkin olisi hyväksi viettää aikaa myös isin perheen kanssa, oppia tutustumaan?
Ehkä tosiaan ymmärsin viestisi väärin, eikai kenenkään perhe-elämä nyt ihan noin hankalaksi mene.... Oli vaan suuri kiusaus tarkistaa asia! :whistle: ;)
 
toisin päin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 09:46 einykai kirjoitti:
\Mun mieheni exä, heidän yhteisten lasten lähiäiti, on merkinnyt kaikki omat menonsa kalenteriinsa seuraavaksi viideksi (5) vuodeksi eteenpäin ja niitä ei voi muuttaa eikä niistä voi joustaa. Eli silloin kun on lasten tapaamisviikonloppu etä-isän luona, lasten lähi-äidillä on aina semmonen meno, ettei sitä voi perua eikä muuttaa eikä vaihtaa.

Niinpä, jos yllättävä etäisillä on meno tapaamisviikonloppuna, eikä menoa voi ´perua ei voi lasten tapaamistakaan vaihtaa. Joten lapset eivät tapaa isäänsä vaan menevät sukulaisille hoitoon.
Sitten kun suku ja isovanhemmat eivät ole kykeneviä hoitajia, tapaamiset perutaan, sillä isän nykyinen elämänkumppani ei ole mitenkään velvollnen katsomaan näitä lapsia, etenkin kun "se nainen ei ole teidän äiti".

Sen sijaan joskus on niin päin, että kyseinen lähi-äiti haluaa joustoa ja vaihtamista, tai haluaa, että isä ottaa lapset vähän ylimääräiselle.Nyt on vaan isikin oppinut miten elämä kuuluu jaksottaa ja lyönyt lukkoon menoja "vapaille" viikonlopuilleen, eikä muuta niitä menoja, vaan viihdyttää tätä nykyistä elämänkumppaniaan ja viettää vapaapäivän aikaa heidän yhteisen lapsensa kanssaa. Näkeehän tämäkin lapsi isäänsä edes joskus, ne etälapset kun sentään tapaa säännöllisesti.

Kesälomankin etälapset viettää isänsä kanssa kuten tapaamissopimuksessa on kirjoitettu. Mutta kun ei ole mitään tapaamissopimusta lapsesta, joka on tämän nykyisen kanssa tehty, ja jonka kanssa arkea asuu, ei ole myöskään kesälomaa tämän perheen ja tämän lapsen kanssa.

Eriarvoisuutta. ON!
Ihan väärin. ON!

Joten hyvä lähiäiti: tämä on ensimmäinen ja viimeinen kesä, kun lapseni isä EI vietä lomaansa lapsensa kanssa, eikä vietä lomaansa minun kanssa. Tämä on ensimmäinen ja viimeinen kesä, jolloin isi viettää lomansa kokonaan etälastensa kanssa, eikä ollenkaan meidän; nykyisen perheensä; nykyisen kumppaninsa ja tämän nuorimman, yhteisen, lapsen kanssa.

Onhan myös minulla oikeus puolisooni ja onhan isällä oikeus lomailla myös sen "nykyisen lähilapsen" kanssa. Vai?

Ensi kesänä ja siitä seuraavina kesinä ENSIN varmistetaan MEIDÄN PERHEEN yhteinen loma. Vasta sitten katsotaan, saako isi lomaa niin, että voi viettää sen myös etälastensa kanssa.
Ymmärsinköhän oikein... Siis jos miehesi viettää etälapsiensa kanssa esim lomat tai v-loput, eivätkö he ole silloin sinun ja yhteisen lapsenne luona? Eli vietättekö nämä kyseiset etälapsiajat erillänne?
Kyllä meillä ainakin ollaan yhdessä ne ajat, kun miehen lapsi on kylässä tai lomaa viettämässä isänsä kanssa. Meillä on myös yhteinen lapsi. Ei tulisi mieleenkään olla eri paikoissa niitä aikoja...
Miksi pitää olla joko-tai? Jos mies on etälapsensa kanssa, silloinko ei voi olla samalla myös uuden perheen kanssa, kaikki yhdessä? Eikö etälapsillekkin olisi hyväksi viettää aikaa myös isin perheen kanssa, oppia tutustumaan?
Ehkä tosiaan ymmärsin viestisi väärin, eikai kenenkään perhe-elämä nyt ihan noin hankalaksi mene.... Oli vaan suuri kiusaus tarkistaa asia! :whistle: ;)

[/quote]

Yhteinen aika, jossa ollaan KAIKKI tapaamisviikonloppuna on minimoitu. Olemme jonkin verran yhdessä, mutta aina vaan vähemmän. Kiitos elälasten oman käytöksen.
Kaikkiko muka olisi aikuisten vallassa? Että miten sujuu ne viikonloput ja miten se toiminta kotona? EI OLE.
Jos lapset haluaa olla hankalia, he ovat sitä. Onhan heillä taustalla lapsen parasta ajatteleva lähi- äiti, jolle on oltava lojaali, niin lapset aina ovat. Meillä siis ollaan pikkusen vaan pa.sk-a -päitä, ihan silleen vähän vaan. Mutta riittävän paljon, jotta on huomattu, ettei muu toimi. Tai ei etä-isi mitään näe. Lapset osaa sukia höyhenensä kun isi tulee paikalle eikä se isi muutenkaan mitään näe eikä kuule, etäisi kun on.

Kukaa jaksaa vahtia koko ajan selän takana, että lapset toimivat fiksusti myös pienintä kohtaan? Jos ei voi vessassakaan käydä sinä aikana, kun ovat samassa tilassa, sinä aikana ihan pikkusen vaan kiusataan tätä pienintä, kun aikuinen ei ole näkemässä?
Ja mitä väliä jos sen uuden morsmaikun silmät näkee? Komentaa, mitä sitten? jatketaan kohta uudelleen siitä mihin jäätiin, isi ei näe kuitenkaan.

Lomat meillä on eri aikaan. Siis miehellä on loma ajalla xx.x-cc.x. ja minulla taas ajalla öö.k-gg.k. Miehen loma-aikana on myös etälapset meillä ja mies keskittyy heihin tänä aikana. Minä olen töissä ja yhteinen lapsi hoidossa. Isin kanssa voisi olla, mutta minne nämä etälapset siksi aikaa laitetaan? Yksi aikuinen ja kolme lasta, eikä onnistu loma, kun ei edes pieni tuokio viikonlopussa. Kokeiltu on. Minä en tätä omaa ainoaa lyhyttä lomaa pilaa viettämällä sitä etälasten kanssa, kuten aiemmat kesät olen tehnyt. Viime kesänä meni kuppi nurin.

Niin että lähiäitien somat lähilapset. Lasten parasta ajattelevat lähiäidit. Ohjeistakaa vaan säännöllisesti lapsenne että mikä on se asenne etäisää ja tämän morsmaikkua ja sitä yhteistä äpärää kohtaan. Osaavat sitten oikeat lapset käyttäytyä. Onnistutaan saamaan perheriitojakin, ihan oikein sille ämmälle, joka ei muuten näiden etälasten äiti sitten ole, eikä sitä tarvitse totella eikä se teistä edes välitä muuten, ihan oikein sille exälle ja pihille etäisälle, joka ei enää välitä lapsistaan ja joka vaan valehtelee tulonsa, menonsa, elämänsä exälle eikä osta mitään etä-lapsilleen vaikka rahassa kylpee.

:headwall:

KYLLÄ: minua v*i*t------ taa tällä hetkellä tämä tilanne. Kesä tulossa, miehen loma, ja minä kyllä kaipaisin myös yhteistä lomaa, kiireetöntä pientä aikaa oman perheen kanssa niin että se YDIN-NYKY-joukko olisi paikalla. Se MINUN Perheeni.
Mutta kun ei ole tapaamissopimusta tästä yhteisestä, on tapaamissopimus ex-liiton lapsista ja se on kuin pyhä teksti, sitä ei voi muuttaa, ei perua, ei lyhentää. Se on pidettävä, se on Pyhä Laki. Jos ei etäisi noudata, voidaan sitä käyttää häntä vastaan myöhemmin vaikkapa korottamalla elareita tai sitten kun on joku elareiden tarkitus tai jotain, siellä se nostetaan ja sanotaan, että NÄIN HUONO ISI olet, kun et lapsistasi huolehdi.. ei se mitään että LÄHILAPSI jää kakkosasemaan ja unohtuu eikä hänelle tule muistoja yhteisistä kesäloimista isän kanssa, pääasia että näille etälapsille tulee.
Vai mitä??
 
toisin päin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 09:17 nämä on kirjoitti:
sellaisia asioita jossa ei ole voittajaa vain kompromisseja. Eli kuinka mahdollisimman hyvin päästään kaikkia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun. Ymmärrän hyvin että sekä etä- että nykylapset tulee ottaa huomioon toista suosimatta ja syrjimättä. Mutta kuulostaa hullulta ettei voisi joustaa tapaamisissa, elämässä tulee aina yllättäviä menoja eikä voi tietää vuotta eteenpäin. Kaikille hyvää kevään jatkoa :wave:
Nämä edellyttäisi aikuisten välistä yhteistyötä ja kohtuullisen hyviä välejä sekä sitä, että ihan oikeasti ajatellaan lapsen parasta. Ja hyväksytään että lapsen elämässä on muitakin ihmisiä kuin se ainoa oikea hyvä ja paras lähi-äiti-
 
Toisinpäille
Ilmeisesti olet ihminen, joka haluaa kaiken omalle ja rakkaalle itselleen sekä lapselleen?!! Se arki, jota lähilapsesi elää isänsä kanssa, sekö ei ole mitään??? Minun mielestäni juuri se on sitä ARVOKKAINTA, mitä lapselleen voi antaa!! Kirjoituksestasi saa sellaisien mielikuvan, että miehelle, lapsesi isälle tulisi juuri sinun ja sinun lapsesi olla se ainoa oikea ja ne edelliset lapset vanhoja pois heitettäviä, "joskus täytyy hetki sietää kersoja" :headwall: :headwall:
Uusioperheessä välillä ottaa toisen lapset edellisestä liitosta päähän sitte niin viimosen päälle :kieh: Mutta se on perhe, jonka on valinnut ja elämä jota on itse alkanut elää eikä siihen kukaan voi pakottaa. Ne miehen entiset lapset on lapsia, joille tilanne on myös lapselle tyypillisellä tavalla hankalaa mustasukkaisuus tms.. Mitä jos itse omalla käytökselläsi opetat omaa lastasi kohtelemaan huonosti etälapsia, mitä jos lapsesi näin oppii härnäämään etälapsia ja sen vuoksi syntyy riitoja. Tai se, että etälapset vaistoaa sinun vihasi ja näin siirtää pahan olonsa sinun lapseesi, koska ehkä näkevät, että sinä asetat hänet korkeammalle ja syytät etälapsia olemattomista asioista täysin suotta....tämä listahan voi olla vaikka kuinka pitkä.Sun täytyis opettaa lastasi ja etälapsia olemaan sisaruksia ja HUOM!!!! sisarukset TAPPELEE keskenää ja se sisaruskateus on normaalia ja SUOTAVAA!!! Joku kasvatustieteilijä vois kertoa, miksi on suotavaa itse en muista miten sen tärkeys perustellaan. Mun mielestä aina tulisi muistaa miettiä, mitä itse tekee tilanteen eteen, onko valmis elämään sitä uusioperheen elämää joka ei todellakaan ole helppoa, mutta kun sen homman hoitaa kotiin palkka on sen mukainen. :heart: :heart:
Kasvakaamme kaikki aikuisiksi, sillä aina voi oppia lisää!!!!!!!!!!!!!!! Tämä on ehkäpä sekava, mutta todella alkoi sappi kiehua kun kirjoitustasi luki, toivottavasti kehityt uusioperheen eläjänä ennenkuin sinunkin lapsesi on isälleen etälapsi, kaikille isille ja äideille KAIKKI omat lapset ovat kuitenkin tärkeitä ja yhtä rakkaita ja kirjoituksestasi päätellen itse estät oman lapsesi isälapsi suhdetta, kun viet lapsesi hoitoon, ettei isä ja etälapset voi olla yhdessä :hug:
 
joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 13:22 Toisinpäille kirjoitti:
Ilmeisesti olet ihminen, joka haluaa kaiken omalle ja rakkaalle itselleen sekä lapselleen?!! Se arki, jota lähilapsesi elää isänsä kanssa, sekö ei ole mitään??? Minun mielestäni juuri se on sitä ARVOKKAINTA, mitä lapselleen voi antaa!! Kirjoituksestasi saa sellaisien mielikuvan, että miehelle, lapsesi isälle tulisi juuri sinun ja sinun lapsesi olla se ainoa oikea ja ne edelliset lapset vanhoja pois heitettäviä, "joskus täytyy hetki sietää kersoja" :headwall: :headwall:
Uusioperheessä välillä ottaa toisen lapset edellisestä liitosta päähän sitte niin viimosen päälle :kieh: Mutta se on perhe, jonka on valinnut ja elämä jota on itse alkanut elää eikä siihen kukaan voi pakottaa. Ne miehen entiset lapset on lapsia, joille tilanne on myös lapselle tyypillisellä tavalla hankalaa mustasukkaisuus tms.. Mitä jos itse omalla käytökselläsi opetat omaa lastasi kohtelemaan huonosti etälapsia, mitä jos lapsesi näin oppii härnäämään etälapsia ja sen vuoksi syntyy riitoja. Tai se, että etälapset vaistoaa sinun vihasi ja näin siirtää pahan olonsa sinun lapseesi, koska ehkä näkevät, että sinä asetat hänet korkeammalle ja syytät etälapsia olemattomista asioista täysin suotta....tämä listahan voi olla vaikka kuinka pitkä.Sun täytyis opettaa lastasi ja etälapsia olemaan sisaruksia ja HUOM!!!! sisarukset TAPPELEE keskenää ja se sisaruskateus on normaalia ja SUOTAVAA!!! Joku kasvatustieteilijä vois kertoa, miksi on suotavaa itse en muista miten sen tärkeys perustellaan. Mun mielestä aina tulisi muistaa miettiä, mitä itse tekee tilanteen eteen, onko valmis elämään sitä uusioperheen elämää joka ei todellakaan ole helppoa, mutta kun sen homman hoitaa kotiin palkka on sen mukainen. :heart: :heart:
Kasvakaamme kaikki aikuisiksi, sillä aina voi oppia lisää!!!!!!!!!!!!!!! Tämä on ehkäpä sekava, mutta todella alkoi sappi kiehua kun kirjoitustasi luki, toivottavasti kehityt uusioperheen eläjänä ennenkuin sinunkin lapsesi on isälleen etälapsi, kaikille isille ja äideille KAIKKI omat lapset ovat kuitenkin tärkeitä ja yhtä rakkaita ja kirjoituksestasi päätellen itse estät oman lapsesi isälapsi suhdetta, kun viet lapsesi hoitoon, ettei isä ja etälapset voi olla yhdessä :hug:
:LOL: :LOL:
Et ole ollut näkemässä niitä tilanteita.
Ikäero lasten kohdalla on melkoinen, yhteinen on kohtuullisen puolustuskyvytön vielä, just vaipoistaan päässyt. Miten semmonen osaa järjestää tilanteita??!

Pitäisi muistaa että äitipuoletkin on vaan ihmisiä, ja jokaisen sietokyky on rajallinen. Myös aikuisen.
En siedä omiltanikaan mitä tahansa, miksi pitäisi miehen lapsilta.

Pitäisi myös muistaa, mikä "valta" äidillä on lapseen, tai siis lähihuoltajalla.
Totalitäärivaltioissa lapset kasvavat uskomaan sitä, mitä yhteiskunta tuutistaan suoltaa. Lapsen mieli on hyvin manipuoloitavissa. Lopputulos on meillä joka tapaamisella.

Miksi on väärin, jos haluan mahdollisuuden viettää lomaa puolisoni kanssa siten, että yhteinen lapsi on meidän kanssamme lomalla? Mitä väärää siinä on? Eikö jokainen halua viettää lomaa perheensä kanssa? MINUN perheeni on mies ja yhteinen lapsi.
Haluan viettää lomaa myös perheeni kanssa.
Olenpa minä itsekäs!! :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 11:37 toisin päin kirjoitti:
Yhteinen aika, jossa ollaan KAIKKI tapaamisviikonloppuna on minimoitu. Olemme jonkin verran yhdessä, mutta aina vaan vähemmän. Kiitos elälasten oman käytöksen.
Kaikkiko muka olisi aikuisten vallassa? Että miten sujuu ne viikonloput ja miten se toiminta kotona? EI OLE.
Jos lapset haluaa olla hankalia, he ovat sitä. Onhan heillä taustalla lapsen parasta ajatteleva lähi- äiti, jolle on oltava lojaali, niin lapset aina ovat. Meillä siis ollaan pikkusen vaan pa.sk-a -päitä, ihan silleen vähän vaan. Mutta riittävän paljon, jotta on huomattu, ettei muu toimi. Tai ei etä-isi mitään näe. Lapset osaa sukia höyhenensä kun isi tulee paikalle eikä se isi muutenkaan mitään näe eikä kuule, etäisi kun on.

Kukaa jaksaa vahtia koko ajan selän takana, että lapset toimivat fiksusti myös pienintä kohtaan? Jos ei voi vessassakaan käydä sinä aikana, kun ovat samassa tilassa, sinä aikana ihan pikkusen vaan kiusataan tätä pienintä, kun aikuinen ei ole näkemässä?
Ja mitä väliä jos sen uuden morsmaikun silmät näkee? Komentaa, mitä sitten? jatketaan kohta uudelleen siitä mihin jäätiin, isi ei näe kuitenkaan.

Lomat meillä on eri aikaan. Siis miehellä on loma ajalla xx.x-cc.x. ja minulla taas ajalla öö.k-gg.k. Miehen loma-aikana on myös etälapset meillä ja mies keskittyy heihin tänä aikana. Minä olen töissä ja yhteinen lapsi hoidossa. Isin kanssa voisi olla, mutta minne nämä etälapset siksi aikaa laitetaan? Yksi aikuinen ja kolme lasta, eikä onnistu loma, kun ei edes pieni tuokio viikonlopussa. Kokeiltu on. Minä en tätä omaa ainoaa lyhyttä lomaa pilaa viettämällä sitä etälasten kanssa, kuten aiemmat kesät olen tehnyt. Viime kesänä meni kuppi nurin.

Niin että lähiäitien somat lähilapset. Lasten parasta ajattelevat lähiäidit. Ohjeistakaa vaan säännöllisesti lapsenne että mikä on se asenne etäisää ja tämän morsmaikkua ja sitä yhteistä äpärää kohtaan. Osaavat sitten oikeat lapset käyttäytyä. Onnistutaan saamaan perheriitojakin, ihan oikein sille ämmälle, joka ei muuten näiden etälasten äiti sitten ole, eikä sitä tarvitse totella eikä se teistä edes välitä muuten, ihan oikein sille exälle ja pihille etäisälle, joka ei enää välitä lapsistaan ja joka vaan valehtelee tulonsa, menonsa, elämänsä exälle eikä osta mitään etä-lapsilleen vaikka rahassa kylpee.

:headwall:

KYLLÄ: minua v*i*t------ taa tällä hetkellä tämä tilanne. Kesä tulossa, miehen loma, ja minä kyllä kaipaisin myös yhteistä lomaa, kiireetöntä pientä aikaa oman perheen kanssa niin että se YDIN-NYKY-joukko olisi paikalla. Se MINUN Perheeni.
Mutta kun ei ole tapaamissopimusta tästä yhteisestä, on tapaamissopimus ex-liiton lapsista ja se on kuin pyhä teksti, sitä ei voi muuttaa, ei perua, ei lyhentää. Se on pidettävä, se on Pyhä Laki. Jos ei etäisi noudata, voidaan sitä käyttää häntä vastaan myöhemmin vaikkapa korottamalla elareita tai sitten kun on joku elareiden tarkitus tai jotain, siellä se nostetaan ja sanotaan, että NÄIN HUONO ISI olet, kun et lapsistasi huolehdi.. ei se mitään että LÄHILAPSI jää kakkosasemaan ja unohtuu eikä hänelle tule muistoja yhteisistä kesäloimista isän kanssa, pääasia että näille etälapsille tulee.
Vai mitä??
Kauhia ku oli kiukkuista tekstiä!
Ymmärrän kyllä sun tilanteesi, oma tilanteeni hieman samanlainen, paitsi että miehen lapsi asuu meillä.
Lomat ja vapaa-ajat kyllä vietetään yhdessä, kun on pakko, mutta täytyy myöntää, että aina, kun vaan mahdollisuus koittaa, otan oman lapseni kainaloon ja porhallan illaksi johonkin, pois kotoa.
Huutohan siitä tulee useimmiten, mutta eipähän miehenikään ota meitä mukaan, jos lapsensa kanssa esim omien vanhempiensa luo menee. Minun lapseni ei ole edes tervetullut sinne...
Meille on yhteinen lapsi tulossa syksyllä, aivan jännittää nähdä, miten tilanne muuttuu silloin...
Koitahan jaksaa siellä, etköhän sä parista ipanasta selviä! ;)
 
vielä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 13:22 Toisinpäille kirjoitti:
Ilmeisesti olet ihminen, joka haluaa kaiken omalle ja rakkaalle itselleen sekä lapselleen?!! Se arki, jota lähilapsesi elää isänsä kanssa, sekö ei ole mitään??? Minun mielestäni juuri se on sitä ARVOKKAINTA, mitä lapselleen voi antaa!! Kirjoituksestasi saa sellaisien mielikuvan, että miehelle, lapsesi isälle tulisi juuri sinun ja sinun lapsesi olla se ainoa oikea ja ne edelliset lapset vanhoja pois heitettäviä, "joskus täytyy hetki sietää kersoja" :headwall: :headwall:
Uusioperheessä välillä ottaa toisen lapset edellisestä liitosta päähän sitte niin viimosen päälle :kieh: Mutta se on perhe, jonka on valinnut ja elämä jota on itse alkanut elää eikä siihen kukaan voi pakottaa. Ne miehen entiset lapset on lapsia, joille tilanne on myös lapselle tyypillisellä tavalla hankalaa mustasukkaisuus tms.. Mitä jos itse omalla käytökselläsi opetat omaa lastasi kohtelemaan huonosti etälapsia, mitä jos lapsesi näin oppii härnäämään etälapsia ja sen vuoksi syntyy riitoja. Tai se, että etälapset vaistoaa sinun vihasi ja näin siirtää pahan olonsa sinun lapseesi, koska ehkä näkevät, että sinä asetat hänet korkeammalle ja syytät etälapsia olemattomista asioista täysin suotta....tämä listahan voi olla vaikka kuinka pitkä.Sun täytyis opettaa lastasi ja etälapsia olemaan sisaruksia ja HUOM!!!! sisarukset TAPPELEE keskenää ja se sisaruskateus on normaalia ja SUOTAVAA!!! Joku kasvatustieteilijä vois kertoa, miksi on suotavaa itse en muista miten sen tärkeys perustellaan. Mun mielestä aina tulisi muistaa miettiä, mitä itse tekee tilanteen eteen, onko valmis elämään sitä uusioperheen elämää joka ei todellakaan ole helppoa, mutta kun sen homman hoitaa kotiin palkka on sen mukainen. :heart: :heart:
Kasvakaamme kaikki aikuisiksi, sillä aina voi oppia lisää!!!!!!!!!!!!!!! Tämä on ehkäpä sekava, mutta todella alkoi sappi kiehua kun kirjoitustasi luki, toivottavasti kehityt uusioperheen eläjänä ennenkuin sinunkin lapsesi on isälleen etälapsi, kaikille isille ja äideille KAIKKI omat lapset ovat kuitenkin tärkeitä ja yhtä rakkaita ja kirjoituksestasi päätellen itse estät oman lapsesi isälapsi suhdetta, kun viet lapsesi hoitoon, ettei isä ja etälapset voi olla yhdessä :hug:
En viitsi mennä yksityiskohtiin, meidän tapauksessa. Mutta on totta, että sisarukset riitelee ja on sisarkateutta. Huomaan sen näiden etälasten kohdalla. Luonnollista olisi myös, että osataan iloita sisaruksen puolesta jos hän saa tai menestyy tai saa mahdollisuuden siihen mihin itse ei ole. Tätä heillä ei ole.

Kuitenkin: ei tässä ole mistään sisaruudesta kyse, kun ne etälapset vaan tapaamisella harvakseltaan käyvät.
Lisäksi ikäero on melkoinen. Yli 10 vuotta. Ei silloin olla samalla viivalla millään muotoa kun sisarusriidoista puhutaan.

Arki on hyvää, loma vielä parempaa. Arjessä isi on hyvin vähän, siksi loma olisi hyvä.

Loma siten että isi + etälapset + lähilapsi ei onnistu, KOSKA edes näin ei onnistu edes viikonlopussa pieni hetki: siis viikonloppuna pari tuntia isi + etälapset + lähilapsi = ei onnistu. Isi saa viettää koko lomansa lähilapsen kanssa, mutta hän ei vietä sitä, vaan hän viettää lomansa etälastensa kanssa enkä voi jättää tätä pienintä siihen kuvioon, hän on liian pieni, KOSKA ne etälapset vaativat koko ajan ohjausta, valvontaan, neuvontaa, ja vahtimista etteivät kiusaa.

On vaikea kertoa, kun en viitsi mennä yksityiskohtiin. Olen kertonut näitä tapahtumia muille, ovat järkyttyneitä.

En vihaa lapsia. Mutta en enää lue: ENÄÄ näe vaivaa heihin. OLen siis yrittänyt. Taistelin tuulimyllyä vastaan: näytän omalla toiminnallani että vaikka heidän äitinsä mollaa minua ja kieltää lapsia olemasta missään tekemisissä minun kanssa (vaikka tulevat minun kotiini tapaamiselle ) ja niin edleleen.. mutta kyllä se lähiäiti vei voiton. En jaksa enää.

Heillä on HYVIN VAHVA JA MANIPULOIVA ÄITI. Et ilmeisesti itse ole sellainen, enkä itsekään olisi ikinä uskonut että semmosia on olemassa, mutta kuule: kyllä on. :ashamed:

Lomia olen heidän kanssaan tähän asti viettänyt. En vietä enää. Mutta olisihan se kiva, että isillä olisi loma-aikaa kaikille lapsilleen, että myös lähilapsi olisi tasavertaisessa asemassa etälasten kanssa.

Tiedän mitä on olla siellä toisella puolen pöytää, mutta tämä puoli onkin niin uutta, samantyyppisiä kohtaloita ja lähiäitiejä tiedän olevan, että ihan ainoa tapaus tämä ei ole.

Jossainv aiheessa ei kannata enää hakata päätään seinään vaan luovuttaa, antaa olla, koska se ei johda mihinkään. :headwall: :heart:

Vaikka sulla uusperheessä menee paremmin ja olet lähiäitinä toisenlainen, se ei tarkoita sitä, etteikö niitä täysin toisentyyppisiäkin tapauksia olisi, ihan oikeasti olemassa, ja ilman että esim. etäisä uuden kumppaninsa kera olisi tilannetta aiheuttanut millään tavalla.

On se mieskin jo luovuttanut, eikä jaksa enää, joissakin asioissa, missä aikaisemmin yritti kovasti. :ashamed:
 
Ymmärrän
...nimimerkkiä "toisinpäin" siinä mielessä, että itseään ei voi pakottaa rakastamaan ja välittämään vieraan ihmisen lapsista, vaikka isänä olisikin oma mies. Varsinkaan, jos ko. lapset ovat tuollaisia, kuin kyseinen kirjoittaja sanoo.
Tämä etälasten äiti saattaa todellakin syöttää lapsiinsa mitä tahansa roskaa isän uutta vaimoa koskien. Se ei ole mikään ennenkuulumaton asia, vaan jopa aika tavallistakin!
Aika harvoin törmää uusperheisiin, joissa kaikki olisivat tyytyväisiä.. Vieraiden ihmisten tavat usein ärsyttävät ja varsinkin, jos kyseessä on raivostuttavasti käyttäytyvä etälapsi, joka ei ketään kunnioita ja kiusaa tekee.
 
valinta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 14:05 Ymmärrän kirjoitti:
...nimimerkkiä "toisinpäin" siinä mielessä, että itseään ei voi pakottaa rakastamaan ja välittämään vieraan ihmisen lapsista, vaikka isänä olisikin oma mies. Varsinkaan, jos ko. lapset ovat tuollaisia, kuin kyseinen kirjoittaja sanoo.
Tämä etälasten äiti saattaa todellakin syöttää lapsiinsa mitä tahansa roskaa isän uutta vaimoa koskien. Se ei ole mikään ennenkuulumaton asia, vaan jopa aika tavallistakin!
Aika harvoin törmää uusperheisiin, joissa kaikki olisivat tyytyväisiä.. Vieraiden ihmisten tavat usein ärsyttävät ja varsinkin, jos kyseessä on raivostuttavasti käyttäytyvä etälapsi, joka ei ketään kunnioita ja kiusaa tekee.
Kas kun ei ottanut vapaata miestä niin olis saanut elämänsä ja lomansa järjestää ihan OMAN perheen kesken.Mitäs ne miehen aikaisemmasta liitosta olevat lapset ovat?Kyllä ne on miehen OMIA lapsia.Miksi aina entiset lapset joutuvat luopumaan kaikesta.Ensin lähtee isä pois arkielämästä,sitten ei saisi isän kanssa edes viettää lomalla yhtään aikaa ettei uusi perhe vaan kärsi.Tosi itsekästä ja julmaa,ei ole ihme että lapset osoittaa mieltä sille pienimmälle,sehän saa elää isin kanssa aika,arkena ja juhlina,lomilla ja jouluna.
Eipä siinä uusi ämmä mieheensä luota jos ei uskalla lasta jättää omalle isälle hoitoon vaan mielummin vie päiväkotiin.Peiliin katsomisen paikka.
 
kolmen termiittiä
hyvä toisinpäin!! Kannattaa todella miettiä kuitenkin omaa asennetta, se heijastuu teidän perhe-elämään,johon miehesi lapset ed.liitosta kyllä!!! kuuluvat halusit tai et!! Voithan lähteä kävelemään, ja sitten saat sen tapaamisoikeuden teidän yhteiselle lapselle??? Perheneuvolasta saisitte myös apua, sinne voi mennä yksin tai perheenä, millaisella kokoonpanolla vain...Onpa saapas mies myös jos ei 3 lapsen kanssa pärjää???Pistät pärjäämään ja käytte juttelemassa ammatiiauttajilla.Mulla on 3 lasta, olen yh ja pienin on vaipoissa ja 2 isompaa sen 10v. vanhempia.Kyllä isotkin lapset voivat olla mustasukkaisia ja härnätä pienempää jne. aikamoista härdelliä tosiaan on välillä, mutta ihanaa :heart: Kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitäs pystyä 3 lasta kuriin laittamaan, ja sulla on mieskin.. ps. mä en omasta halusta ole yh... :flower: toivottavasti kaikki miehesi lapset saavat nauttia isin kanssa olosta kesällä
 

Yhteistyössä