Lapsen nukkumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Mä sivukorvalla kuuntelin viime viikolla Akuutti ohjelmaa ja siinä oli juttua lapsen nukkumisvaikeuksista yms. Ja siinä lääkäri sano että jos lapsi ei saa tarpeeksi huomiota päivällä se hakee sitä nukkumaan mennessä ja yöllä...mä sit aloin oikein miettiin että saako meidän poika tarpeeksi sitä huomiota..vaikka kotona ollaankin niin vähemmän tulee oikein leikittyä pojan kanssa. Nyt sen ohjelman jälkeen ollaan molemmat miehen kanssa otettu pieniä leikkihetkiä pojan kanssa päivän mittaan ja oikeesti se nukkuu paremmin.
Viime viikolla se vielä heräili yöllä ja kiipes edestakas meidän ja oman sängyn väliä ja nukkumaan mennessä kauhee tappelu...
Nyt menee nätisti nukkuun ja nukkuu koko yön heräämättä.

juu lapsi tarvii niitä hellittely hetkiä. sama homma oli meillä tosin en oo kattonu sitä akuuttia, mutta kuulin tutulta. nyt varsinki ku poika on hoidossa niin vielä enemmän se on huomionhakuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu84:
juu lapsi tarvii niitä hellittely hetkiä. sama homma oli meillä tosin en oo kattonu sitä akuuttia, mutta kuulin tutulta. nyt varsinki ku poika on hoidossa niin vielä enemmän se on huomionhakuinen.

Niin se on jännä kun noinkin "pienellä vaivalla" saa kunnon unet koko perheelle =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Niin se on jännä kun noinkin "pienellä vaivalla" saa kunnon unet koko perheelle =)

niin. mut tokihan siihen ainaki mun mielestä vaikuttaa moni muukin asia. esim päikkäreitten pituus ja mitä on tehty päivän aikana...

Tolla periaatteella meillä pitäs muksujen nukkua ainakin 12 tuntia yössä... Varsinkin pienempi oli vaikee nukkumaan vielä vuos sitten. Vaikka päivät leikittiin ja lällätettiin toisen kanssa niin eipä kiinnostanu yöllä nukkuminen ei. Mutta hyvä jos sulla toimi.

niin. mut tokihan siihen ainaki mun mielestä vaikuttaa moni muukin asia. esim päikkäreitten pituus ja mitä on tehty päivän aikana...

Tottakai vaikuttaa, mutta nyt meillä on tullut selkee ero nukkumiseen vaikka muut asiat on pysynyt ennallaan. :)

Yhteistyössä