Lapsen nirsoudesta

• Viestiketjun aloittaja ajatuksia
  • Ensimmäinen viesti
"tööt"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin!;23866516:
No en tiedä täydellisistä äideistä mutta mun on _oikeasti_ aivan turha yrittää saada tota 1,5 vuotiasta syömään mitään muuta kuin ranskanperunoita, mansikkahilloa ja paahtoleipää niin ja maitoa/vadelmalimua. Se ei vaan syö muuta. Jos yrittää niin heittelee ne pitkin poikin ja mä en todellakaan enää jaksa kontata niitä siivoilemassa. Kylläpä se on kasvanut yläkäyrällä ja enemmänkin pyöreä kuin aliravittu että näin...
:LOL: päivän paras

jiki
Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin!;23866516:
No en tiedä täydellisistä äideistä mutta mun on _oikeasti_ aivan turha yrittää saada tota 1,5 vuotiasta syömään mitään muuta kuin ranskanperunoita, mansikkahilloa ja paahtoleipää niin ja maitoa/vadelmalimua. Se ei vaan syö muuta. Jos yrittää niin heittelee ne pitkin poikin ja mä en todellakaan enää jaksa kontata niitä siivoilemassa. Kylläpä se on kasvanut yläkäyrällä ja enemmänkin pyöreä kuin aliravittu että näin...
vitamiineissa voi olla puutoksia vaikka kuinka olisi pulskempikin.

"vieras"
kyllä meidän poju ainakin sitten lopulta edes maistaa jos ei muuta ruokaa tipu ja syö kyllä jos tarpeeksi nälkä on.en sit tiiä onko väärin pitää lasta nälässä..:/mutta en vaan halua antaa aina periksi..
Mulla on erittäin valikoiva ruokainen lapsi joka on ollut parhaimmillaan 3 päivää syömättä, sit luovutin :( eli tuon 3 päivää pelkällä vedellä - tiedän koska oltiin mökillä ja siellä ei ollut hänen mielestään mitään syötäväksi kelpaavaa.
Lapsi on painonsa puolesta tällähetkelläkin pahasti miinuksella noin -30 käyrällä. Ja vaikka jotain uutta tulee tasaisesti ruokavalioon niin KYLLÄ mä laitan hänelle sellaista mitä tiedän että syö, joskus suostuu maistelee sitten meidän muiden ruokia ja joskus jopa syö niitä.

Mutta luurangon laihan lapsen kanssa joka oikeesti on kokonaan syömättä ei oo paljon vaihtoehtoja, nälässä ei voi pitää tai käy kuin "mustalaisen hevoselle"

meillä
[QUOTE="vieras";23867189]Mulla on erittäin valikoiva ruokainen lapsi joka on ollut parhaimmillaan 3 päivää syömättä, sit luovutin :( eli tuon 3 päivää pelkällä vedellä - tiedän koska oltiin mökillä ja siellä ei ollut hänen mielestään mitään syötäväksi kelpaavaa.
Lapsi on painonsa puolesta tällähetkelläkin pahasti miinuksella noin -30 käyrällä. Ja vaikka jotain uutta tulee tasaisesti ruokavalioon niin KYLLÄ mä laitan hänelle sellaista mitä tiedän että syö, joskus suostuu maistelee sitten meidän muiden ruokia ja joskus jopa syö niitä.

Mutta luurangon laihan lapsen kanssa joka oikeesti on kokonaan syömättä ei oo paljon vaihtoehtoja, nälässä ei voi pitää tai käy kuin "mustalaisen hevoselle"[/QUOTE]

meillä mennään kyllä jo kahden päivän jälkeen osastolle, tosin pojalla suolistosairaus. ja jos syöminen loppuu niin meillä loppuu myös juominen.. nenämahaletku helpottaa arkea, sinne saa ravintoliukset laitettua ja ei tartte stressata jatkuvasti että meneekö tarpeeksi ruokaa.

[QUOTE="eee";23866936]

Miten ylipäätään olet saanut selville, että hän suostuu syömään vadelmalimua? Siis kuka vanhempi antaa puolitoistavuotiaalle limpparia?!?!?[/QUOTE]
Epäilen mukavaa provonpoikasta, koska luultavimmin vadelmamehu ja vadelmakeitto olisi ennenmmin kokeilulistalla kuin vadelmalimu. Harvemmin olen törmännyt hiilihappojuomia litkiviin taaperoihin.

Yhteistyössä