Lapsen nimi taisi "pilata koko lapsen"...siltä vähän tuntuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kuopuksesta Emma?:
Emma on ihana nimi! Ja, kyllä myös suosittu tällä hetkellä. Ihan kuten Sari 70-luvulla, Minna 80-luvulla jne. Ainahan niitä suosikkinimiä on ollut.

Meidän esikoinen on Anni, koska se on meistä kaunis nimi. Aivan sama vaikka samannimisiä on muitakin.

Samaa mieltä!

Siis mä en vaan voi ymmärtää ihmisiä, jotka voivat suoraan päin naamaa sanoa jotain noin tyhmää. Siis arvostella nyt toisen nimeä. Häpeällistä.

Meidän poikien nimet on varmaan ihan lähipiirissä olleet hieman ihmetyksen aiheita, mutta ikinä koskaan milloinkaan kukaan ei ole mitään sanonut tai edes vihjannut.

Emma on varsin hyvä tytön nimi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kiraffi:
Emma on kyllä ihana nimi :heart: Sopii sellaselle suloselle tytöntyllerölle.

Mun mielestä Emma on myös yksi niistä nimistä, joka sopii ihan minkä ikäiselle vaan. Vauvasta vaariin, tai siis muoriin =). Iätön nimi, joka ei koskaan tule naurettavaksi (esim. Keiju tai Nuppu kaksisataakiloisella kuulantyöntäjällä olisi, oikeesti, aika korni :snotty: ).

Ja pyh, Emma on 3. kaunein tytön nimi mitä tiedän. Kun noiden omien nimet menee kuitenkin listalla ykköseksi ja kakkoseksi. :D NIIN Typerää musta tollainen kommentoiminen, nimet nyt on niin makuasia ja hankala valita muutenkin et jälkikommenteista vois tulla sanottua aika kipakasti takaisin.

Juttelin kerran erään miekkosen kanssa, siis oli mulle ihan kaveri. Kertoi että oli tavannut kivan tytön jonka nimi oli Emma. Muistan aina kuinka miekkonen hymyili sanoessaan: "Mä sitten tykkään siitä nimestä....Emmmmmma......" :)

toi on typerää ihimsiltä.ja tiedän miltä se tuntuu kun ruvetaan arvostelee,mun äiti on haukkunut kaikki mun neljän lapsen nimet ja keksinyt niistä vaikka mitä ilkeitä väännöksiä,,,

Meillä on kans Emma niminen tyttö ja vaikka asumme pienellä paikkakunnalla ei samanikäisissä ole muita Emma nimisiä kuin meidän Emma. Emma on ihana nimi ja vaikka sen yleisyys hieman mietitytti, niin annoimme silti tytöllemme nimeksi Emma ja nimi sopii kyllä hänelle. Emma ei kuitenkaan ole niin yleinen kuin esim. 80-luvun yleisimmät nimet. Eikä kukaan ole arvostellut eikä moittinut nimeä, kaikkien sukulaisten ja tuttavien mielestä Emma sopii meidän tytön nimeksi

No, itse en tykkää Emma-nimestä, mutta ei tulisi mieleenkään esittää tyttönsä kastaneelle omia mielipiteitä loukkaavaan sävyyn :(. Huonoa käytöstä. Kun olin lapsi/nuori, mun aikana tätä
nimeä oli vain mummoilla, ja muistan, kun kerran kavereitten kanssa mietittiin, miten kauheita nimiä "ennen" oli. Emmat ja Hilmat mainittiin silloin esimerkkeinä. Nyt voi vain nauraa omille jutuille :). Omina kouluvuosina pulpetit oli pullollaan Sareja ja Jaanoja *huoh*. Toivottavasti nämä nimet eivät tee paluuta muotiin :D