Lapsen nimestä - jos tutun lapsella sama..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Kyseessä suhteellisen harvinainen, mutta kuitenkin vanhanaikainen suomalainen naisen nimi. Tutun (EHKÄ tervehditään, jos tullaan vastaan, tuttu harrastuksen kautta) tyttärellä kyseinen nimi ja sieltä kautta ensimmäisen kerran nimen kuulinkin. Nyt odotan esikoista ja jos tulee tyttö, haluaisin laittaa kyseisen nimen. Pidetäänkö tätä kuitenkin matkimisena?

Itse en toisaalta välitä, mutta silti jokin asiassa kuitenkin tökkii.. Vaikeahan se on valita nimeä, mitä ei kellään tutulla olisi, mutta..

No minun lapsellani on suht harvinainen nimi, ja kyllä voisin vähän pitkään katsoa jos joku kaveri tai tuttu saman nimen omalle lapselleen antaisi. Ihmettelisin kyllä! Jos joku puolestaan kohteliaasti muodon vuoksi kysäisisi, että harmistuisinko jos saman nimen lapselleen valitsisi, en tietenkään sitä kieltäisi. Vaikka eipä sitä nyt keneltäkään lupaa tuollaiseen tarvitse kysyä, mutta itse ehkä "varoittaisin" etukäteen, että ollaan kovasti tähän nimeen tykästytty ja ajateltiin sitä omallekin.

Mä en itse antaisi lapselleni sellaista nimeä, joka löytyy "tuttava-piiristä" tai on jollain julkkiksella. Tulee mielikuvia heti siitä nimestä. Mutta meillä näin, tietenkin voit nimetä lapsesi juuri niinkuin tahdot =) ei se matkimista ole =)

Nimen miettiminen on kyllä aivan kamalan vaikeaa!! Missä vaiheessa päätitte nimen, sitten kun näitte pienokaisen? Vai jo etukäteen? Mulla on laskettuun aikaan vielä 2kk, mutta nyt jo tuskan hikeä pukkaa... :D

Me otettiin lapsen nimi käyttöön jo sairaalassa heti samana päivänä kun hän syntyi. Nimi ilmoitettiin heti myös sukulaisille ja ystäville, koska meillä ei ristiäisiä pidetty lainkaan. Meillä oli tiedossa vauvan sukupuoli jo etukäteen,ja yksi vahva nimisuosikki valittuna. Varalta oli toki lista muitakin mieluisia nimiä, jos vaikka vauva ei olisi ollut lainkaan suosikkinimemme "näköinen".
Listaa hyvistä nimivaihtoehdoista tehtiin koko raskausajan ja välillä jotain vedettiin yli ja jotain uutta taas lisättiin. Haluttiin hieman massasta erottuva, mutta kuitenkin ihan suomalainen nimi.Toistaiseksi ei ole kaimaa tullut vastaan :)

Yhteistyössä